Patch 8.10 – Opis zmian //Patch notes


Patch 8.10 jest wstępem przed zapowiadanymi środkowo-sezonowymi zmianami. Większość zmian z serwera testowego została wycofana i powróci w cyklu 8.11 wraz z kolejnymi nowościami. W tej aktualizacji pojawią się nowe skórki z serii Pulsefire oraz sporo zawartości związanej z MSI.

Czołem, Przywoływacze.

Witamy w patchu 8.10! Poprzednim razem zajmowaliśmy się maną i czyszczeniem fal. W tym patchu bierzemy się za dżunglę oraz nagrody za przerwanie serii zabójstw.

Na początek — dżungla. Musieliśmy osłabić presję, jaką dżunglerzy wywierają we wczesnej fazie gry, ale za to przenosimy ich uwagę na obozy w dżungli. W skrócie: większość obozów będzie warta mniej punktów doświadczenia we wczesnej fazie gry, ale Wędrujący Krab uzyska znacznie większą wartość. Dżungler, który wygra walkę o Wędrującego Kraba albo wykradnie go, gdy przeciwny dżungler nie będzie w stanie odpowiedzieć, zyska dużą przewagę doświadczenia i zasobów, dzięki czemu będzie mógł lepiej działać na mapie.

Teraz — nagrody. Od dawna myśleliśmy o nagrodach jak o celach drużynowych: zabijcie wroga z dużą serią zabójstw, a otrzymacie zastrzyk złota, który może pomóc wam wrócić do gry. U podstaw umożliwia to podjęcie walki, gdy przeciwnicy mają nad wami przewagę. Jednakże aktualnie rozdzielenie nagrody na całą drużynę sprawia, że indywidualni gracze nie czują się odpowiednio nagrodzeni za świetne zagrania.

Na koniec wyważamy niekluczowe runy. System run miał już trochę czasu na zaaklimatyzowanie się (i przyzwyczajenie do nowych lub zmienionych kluczowych run), więc wprowadzamy trochę zmian do mniejszych run.

Dobrej zabawy i powodzenia!

 Mattias „Gentleman Gustaf” Lehman Paul „Aether” Perscheid

Patch w skrócie

Video

Bohaterowie

Sion

Zmniejszona podstawowa regeneracja zdrowia. Zmniejszone obrażenia podstawowe E, zwiększone skalowanie obrażeń, nie zadaje dodatkowych obrażeń drugorzędnym celom. Osłabienie pancerza E działa teraz na drugorzędne cele, czas działania został wydłużony.

Dodatkowe obrażenia, jakie Sion zadaje drugorzędnym celom Rykiem Zabójcy, oferują za dużo: za szybkie czyszczenie fal, za silne nękanie, za dużą kontrolę nad aleją z dystansu. Jeżeli E będzie obniżało pancerz wszystkich trafionych celów, Q będzie zadawało tym celom większe obrażenia, co zachęci Siona do maksymalnego rozwijania Q (albo przynajmniej sprawi, że będzie musiał więcej poświęcić, jeżeli zdecyduje się na utrzymanie kontroli z dystansu za pomocą E).

Podstawowe statystyki

PODSTAWOWA REGENERACJA ZDROWIA10 pkt. co 5 sek.  9 pkt. co 5 sek.

E — Ryk Zabójcy

OBRAŻENIA PODSTAWOWE70/105/140/175/210 pkt. 65/100/135/170/205 pkt.
SKALOWANIE Z MOCĄ UMIEJĘTNOŚCI0,40 pkt. mocy umiejętności  0,55 pkt. mocy umiejętności
OBRAŻENIA ZADAWNE CELOM DRUGORZĘDNYM130%  100% obrażeń przeciw celom trafionym odrzuconym wrogiem
REDUKCJA PANCERZA20% pancerza głównego celu  20% pancerza wszystkich celów trafionych Rykiem Zabójcy lub odrzuconym wrogiem
CZAS DZIAŁANIA REDUKCJI PANCERZA2,5 sek.  4 sek.

R — Niepowstrzymana Rzeź

NOWOŚĆUWAGA, JADĘSuperumiejętność Siona już nie blokuje się na R — Zdobyczy Imperatora sojuszniczego Azira.

Dr Mundo

Zwiększony koszt i czas odnowienia R.

Zmiany w ostatnim patchu pomogły sprowadzić superumiejętność Mundo na satysfakcjonujący poziom, ale może korzystać z niej trochę zbyt swobodnie. Dłuższy czas odnowienia oraz wyższy koszt powinny sprawić, że będzie musiał lepiej przemyśleć użycie jej.

R — Sadyzm

CZAS ODNOWIENIA100/85/70 sek.  110/100/90 sek.
KOSZT20% aktualnego zdrowia  25% aktualnego zdrowia

Poppy

Zwiększona prędkość ruchu.

Zmiany Poppy w ostatnim patchu nie miały zbytnio wpłynąć na jej moc, ale okazało się, że trochę ją osłabiły. Cofamy zmniejszenie prędkości ruchu, aby Poppy mogła skuteczniej poruszać się podczas walk (albo lepiej je rozpoczynać).

Podstawowe statystyki

PRĘDKOŚĆ RUCHU340 jedn.  345 jedn.

Zac

Usunięte skalowanie W z mocą umiejętności. Zwiększone skalowanie E i R z mocą umiejętności.

Podobnie jak w przypadku zmian Shyvany w poprzednim patchu, chcemy się upewnić, że Zac, który stawia na obrażenia, będzie zdecydowanie inny niż Zac obrońca. Zac obrońca jest wystarczająco wytrzymały, aby trzymać się blisko przeciwnika i spamować W. Zac zadający obrażenia zostanie w takiej sytuacji szybko zabity. Przeniesienie skalowania od mocy umiejętności z W na inne umiejętności powinno sprawić, że gdy Zac skupi się na obrażeniach, będzie się wydawało, że właśnie do tego został stworzony.

W — Niestabilna Materia

USUNIĘTOSKALOWANIE Z MOCĄ UMIEJĘTNOŚCIJuż nie zadaje dodatkowych obrażeń w wysokości 2% maksymalnego zdrowia celu za każde 100 pkt. mocy umiejętności (podstawowe obrażenia od maksymalnego zdrowia bez zmian)

E — Elastyczna Proca

SKALOWANIE0,70 pkt. mocy umiejętności  0,90 pkt. mocy umiejętności

R — Hop, do Góry!

SKALOWANIE0,70 pkt. mocy umiejętności  0,90 pkt. mocy umiejętności

Bard

Zmniejszony koszt many W.

Wysoki koszt many W sprawia, że trudno mu korzystać z tej umiejętności, szczególnie podczas fazy gry w alei. Dzięki niższemu kosztowi many nie będzie musiał wybierać między leczeniem siebie lub sojuszników a zachowaniem many na ciekawe zagrania.

W — Ołtarz Opiekuna

KOSZT90 pkt. many  70 pkt. many

Kindred

Drobne usprawniające wzmocnienie.

Umiejętność bierna — Znak Wiecznych Łowców

NOWOŚĆW WATASZE SIŁAJeżeli sojusznik zabije potwora w dżungli, na którego Kindred polują i któremu zadali obrażenia w ciągu ostatnich 6 sekund, Wieczni Łowcy i tak otrzymają ładunek umiejętności biernej.

Przedmioty

AKTUALIZACJA

Runiczne Echa

Teraz tworzy się je z Zaginionego Rozdziału, a nie z Eterycznego Duszka. Usunięta prędkość ruchu. Dodane skrócenie czasu odnowienia i mana.

Dżunglujący magowie stali się rzadkością na Summoner’s Rift i planujemy to zmienić. Zmiana przepisu Runicznych Ech, aby dawały manę oraz skrócenie czasu odnowienia (dwie najważniejsze statystyki magów) i zwiększenie wydajności ich statystyk, powinny sprawić, że więcej magów będzie chciało przemierzać dżunglę.

Wprowadziliśmy także zmiany do Talizmanu Łowcy (znajdziecie je poniżej), które powinny pomóc magom skuteczniej dżunglować nawet przed zakupem Runicznych Ech.

ŁĄCZNY KOSZT2625 szt. złota (niezmienione)
PRZEPISEteryczny Duszek + Ostrze Łowcy + Wzmacniająca Księga + 345 szt. złota  Ostrze Łowcy + Zaginiony Rozdział + 325 szt. złota
USUNIĘTOPRĘDKOŚĆ RUCHU+7%
NOWOŚĆMANA300 pkt.
NOWOŚĆSKRÓCENIE CZASU ODNOWIENIA10%

Strażniczy Totem

Totemy mają dłuższy czas trwania, ale też dłuższy czas odnowienia.

Te zmiany zwiększyły wartość dobrze ustawionego totemu, cenę, jaką trzeba zapłacić za źle ustawiony, oraz nagrodę za skuteczne zlikwidowanie totemu. Trzy pieczenie na dwóch ogniach!

CZAS TRWANIA TOTEMU60-120 sek. (na poziomach 1-18)  90-180 sek. (na poziomach 1-18)
CZAS ŁADOWANIA180-90 sek. (na poziomach 1-18)  240-120 sek. (na poziomach 1-18)

Wykluczanie się przedmiotów do dżungli i zwiększających przychód złota

Już nie można mieć przedmiotu do dżungli i przedmiotu dla wspierających naraz.

Przedmioty do dżungli i zwiększające przychód złota są przystosowane, aby zapewniać unikatowe i tanie opcje rolom, dla których są przeznaczone, a które otrzymują mniej złota niż typowo farmiące role. Musieliśmy jakoś zająć się okazjonalnym wykorzystywaniem przedmiotów zwiększających przychód złota przez dżunglerów i uznaliśmy, że najprościej będzie odciąć ich od tej opcji.

MUSISZ WYBRAĆ MĄDRZEJuż nie można posiadać Maczety Łowcy, Talizmanu Łowcy lub ich ulepszeń w tym samym czasie co Starożytnej Monety, Ostrza Złodziejki Czarów, Reliktowej Tarczy lub ich ulepszeń.

Runy

Wyważanie.

Dominacja
Czarnoksięstwo
Determinacja
Inspiracja

Zwiększone obrażenia Ciosu Poniżej Pasa. Skrócenie czasu odnowienia przedmiotów z Pomysłowego Łowcy ukierunkowano bardziej na początkową wartość.

Cios Poniżej Pasa

OBRAŻENIA12-30 pkt.  15-60 pkt.

Pomysłowy Łowca

PODSTAWOWE SKRÓCENIE CZASU ODNOWIENIA EFEKTÓW UŻYCIA PRZEDMIOTÓW10%  15%
SKRÓCENIE CZASU ODNOWIENIA EFEKTÓW UŻYCIA PRZEDMIOTÓW ZA KAŻDY ŁADUNEK6%  5%

Dżungla

Doświadczenie płynące z obozów
Wędrujący Krab
Przedmioty

Potwory w dżungli zapewniają mniej doświadczenia, ale teraz skaluje się ono z poziomem.

Dżunglerzy mieli zbyt duży wpływ na wczesną fazę gry. Mówiąc konkretniej, zbyt często mieli okazję do gankowania na 3. poziomie, podczas gdy grający w alei solo nawet nie osiągnęli tego poziomu. Chcemy zmniejszyć stałą presję, jaką wywierają dżunglerzy, jednocześnie czyniąc Wędrującego Kraba dla dżunglerów bardziej wartościowym sposobem na zdobycie przewagi.

USUNIĘTOSPOWOLNIENIEDoświadczenie nie zmniejsza się już o 5% za każdy poziom przewagi bohatera nad obozem.
NOWOŚĆRAJDOWY BOSSDoświadczenie płynące z obozów potworów teraz skaluje się z poziomem i osiąga pełną wartość na 7. poziomie.
NIEBIESKI STRAŻNIK180 pkt.  115 – 180 pkt. (na poziomach 1-7)
CZERWONY KRZEWOGRZBIET180 pkt.  115 – 180 pkt. (na poziomach 1-7)
DUŻY SKALNIAK125 pkt.  100 – 157 pkt. (na poziomach 1-7)
ŚREDNI SKALNIAK35 pkt.  35 – 55 pkt. (na poziomach 1-7)
MAŁY SKALNIAK7 pkt.  7 – 11 pkt. (na poziomach 1-7)
DUŻY WILK100 pkt.  65 – 102 pkt. (na poziomach 1-7)
MAŁE WILKI40 pkt.  25 – 39 pkt. (na poziomach 1-7)
DUŻY BRZYTWODZIÓB62 pkt.  56 – 88 pkt. (na poziomach 1-7)
MAŁE BRZYTWODZIOBY35 pkt.  19 – 30 pkt. (na poziomach 1-7)
PONURNIK200 pkt.  115 – 180 pkt. (na poziomach 1-7)
USUNIĘTOPONUROPonurnik już nie przyznaje doświadczenia zmniejszonego o 37,5% przy pierwszym zabiciu go.
USUNIĘTOFALSTARTŚrednie Skalniaki, Małe Skalniaki i Duży Brzytwodziób już nie przyznają doświadczenia zmniejszonego o 25% przy pierwszym zabiciu ich.
OSTRZAŁECZKIRedukcja doświadczenia z pierwszego zabicia Dużego Skalniaka 50% 30%

Nagrody za przerwanie serii zabójstw

Nagrody za przerwanie serii zabójstw są teraz przyznawane tylko zabójcy, a nie całej drużynie.

Na chwilę obecną nagrody, jakie otrzymuje gracz za świetną grę, są zbyt podzielone pomiędzy całą drużynę, a my chcemy temu z czasem zaradzić. Zaczniemy w tym patchu od nagród za przerwanie serii zabójstw — nie będą one przyznawane całej drużynie, ale tylko danemu bohaterowi. W najbliższym czasie przyjrzymy się również innym nagrodom drużynowym.

ŁOWCA GŁÓWAsysty przy zabójstwach przerywających serie zabójstw już nie dają dodatkowego złota.
JEDNO ZABÓJSTWO100 szt. złota podzielonych na całą drużynę  Nie ma nagrody
DWA ZABÓJSTWA150 szt. złota podzielonych na całą drużynę  Nie ma nagrody
TRZY ZABÓJSTWA300 szt. złota podzielonych na całą drużynę  200 szt. złota dla zabójcy
CZTERY ZABÓJSTWA350 szt. złota podzielonych na całą drużynę  250 szt. złota dla zabójcy
PIĘĆ ZABÓJSTW450 szt. złota podzielonych na całą drużynę  300 szt. złota dla zabójcy
SZEŚĆ I WIĘCEJ ZABÓJSTW450 szt. złota podzielonych na całą drużynę  300 szt. złota (+25 szt. za każde zabójstwo po piątym) dla zabójcy
ZMIANA NAGRODY PO ŚMIERCIUmieranie usuwa 3 poziomy nagród  Umieranie resetuje nagrodę do 0

Powtórki

Teraz możecie pobierać powtórki innych graczy z gier rankingowych i Clash.

Niezależnie od tego, czy sprawdzacie przeciwników czy analizujecie swoje gry lub gry swoich współgraczy z Clash, chcemy, żeby wszystkie poważne mecze były publiczne dla waszych zapędów analitycznych i chęci samorozwoju.

SPRAWDŹMY NA POWTÓRCEGry Clash będą dostępne do pobrania ze strony historii gier danego gracza w kliencie.
SZPIEGOWANIEGry rankingowe będą dostępne do pobrania ze strony historii gier danego gracza w kliencie.

Klient League

Naprawianie błędów.

MNIEJ LAGÓWNaprawiono błąd, w którym klient League zużywał więcej zasobów, niż powinien, kiedy pracował w tle. Komputery z wyższej półki powinny odczuć różnicę i zanotować wzrost liczby klatek na sekundę.

Naprawione błędy

  • R — Naśladowca LeBlanc już nie sprawia, że jej E — Eteryczne Łańcuchy ujawniają ukrywających się bohaterów.
  • Naprawiono błąd, w którym zmiana Hexbłysku na inny czar przywoływacza uniemożliwiała użycie tego czaru w walce.
  • Obrażenia efektu biernego W — Porażenia Elektrycznego Kennena są teraz poprawnie wyświetlane w opisie śmierci.
  • E — Nigdyruch Swaina już nie zadaje podwójnych obrażeń potężnym potworom.
  • Rozwój Myśli teraz poprawnie skraca czas odnowienia przy zabójstwach i asystach, jeżeli posiadacz tej runy jest martwy.
  • E — Ścieżka Zabójcy Talona teraz będzie rzadziej przerzucała go w stronę przeciwną do zamierzonej.
  • Bard już nie może ogłuszać celów Q — Kosmicznym Uwiązaniem o E — Beczkę ProchuGangplanka.
  • Q — Rozstrzygające Uderzenie Garena teraz poprawnie zadaje obrażenia grzybom Teemo z R — Trującej Pułapki.
  • Czat głosowy League teraz będzie lepiej respektował wasze domyślne urządzenie komunikacyjne.
  • Trzmieelo teraz wylatuje z fontanny na początku gry, kiedy używa Obrony Terytorialnej.
  • E — Migbłystalne Kolce M.W. Cho’Gatha teraz brzmią bardziej odpowiednio do motywu tej skórki.
  • Efekty dźwiękowe są teraz odtwarzane tylko raz przy tańcu Lulu Treserki Smoków.
  • Kiko, pupil Czarodziejki Gwiazd Ahri, teraz wydaje z siebie poprawne dźwięki podczas animacji jej żartu.
  • Włączenie Marzenia Shurelyi już nie będzie przerywało ładowanych umiejętności.

Nadchodzące skórki i Barwy

Następujące skórki pojawią się wraz z tym patchem:

Następujące Barwy pojawią się wraz z tym patchem:

Władca Smoków Swain (Perła)

Władca Smoków Swain (Tanzanit)

Władca Smoków Swain (Rubin)

Władca Smoków Swain (Szmaragd)

Władca Smoków Swain (Szafir)

Władca Smoków Swain (Obsydian)

Łupy

NOWOŚĆŚWIECIDEŁKODoskonałe Skrzynie, które zawierają tylko przedmioty kosmetyczne, będą dostępne za 1 klejnot w miejsce skrzyń hextech.

 

PAMIĘTAJCIE

Gdy jesteście w grze, możecie wyszukać przedmioty w sklepie, używając ich angielskich nazw, niezależnie od ustawień językowych waszego klienta. Na czacie:jeżeli zasygnalizujecie przedmiot na czacie, zostanie on automatycznie przetłumaczony dla waszych współgraczy na język, który wybrali w ustawieniach językowych.

  • Zasygnalizowanie przedmiotu z poziomu sklepu na czat: ALT + kliknięcie przedmiotu lewym przyciskiem myszy.
  • Zasygnalizowanie przedmiotu z poziomu ekwipunku na czat: CTRL + kliknięcie przedmiotu lewym przyciskiem myszy.

Podziel się ze znajomymi!