Nadchodzi patch 8.12, a w nim nadal sporo środkowo-sezonowych zmian!
W ostatnim czasie widzieliśmy zmiany magów w patchu 8.9, przemiany dżungli w 8.10 i niedawne modyfikacje strzelców w 8.11. Patch 8.12 kończy ten „śródsezonowy” okres nazwany tak, ponieważ jesteśmy w połowie sezonu, lecz żaden patch nie został jeszcze tak ochrzczony. Znajdziecie tutaj parę finalnych zmian systemowych, ale już skupiamy się na pracach poprawkowych. Plan na czas od teraz do przedsezonu obejmuje głównie wyrównywanie niedoskonałości i korygowanie problemów związanych z wyważeniem, co znaczy, że dopóki nie nadejdzie przedsezon, patche będą wprowadzały mniejsze zamieszanie niż to, które widzieliście na przestrzeni kilku poprzednich miesięcy.
A teraz coś o 8.12! Zmodyfikowaliśmy przedmioty dla wojowników i daliśmy im dwie nowe zabawki. Osąd Atmy i Włócznia Shojin pozwalają wojownikom przekształcić zdobytą we wczesnej fazie gry przewagę na wpływ na walki drużynowe w późnej fazie. Osłabiamy również czas działania sojuszniczych umiejętności zapewniających tarcze i siłę przedmiotów związanych z Bluźnierczym Bożkiem. Celem tych zmian jest sprawienie, żeby granie przeciwko tarczom było bardziej fair.
Dobrej zabawy i powodzenia!
Patch w skrócie
Bohaterowie
Elise
Zwiększona prędkość ruchu w Ludzkiej i Pajęczej Postaci. Zwiększone obrażenia W w Ludzkiej Postaci.
Od dłuższego czasu przyglądaliśmy się Elise, ale chcieliśmy zobaczyć, jak wpłynie na nią przeróbka Runicznych Ech w patchu 8.10 i wzmocnienia tego przedmiotu w 8.11. Dużo brakuje jej do przeciętnego dżunglera, który korzysta z Ech, więc mamy wolną drogę na bezpośrednie wzmocnienia.
Podstawowe statystyki
W — Wybuchowy Pająk
Ezreal
Zmniejszony pancerz.
Ezreal wciąż sieje zniszczenie po osłabieniach skalowania, które wprowadziliśmy w połowie poprzedniego patcha, więc ułatwiamy wykurzenie go z alei przed tym, jak będzie mógł kupić sobie swoje przedmioty. W szczególności mamy na myśli Ezreala, który utknie z Łzą Bogini w ekwipunku (potencjalnie nawet z czymś jeszcze gorszym), i przez dłuższy czas nie będzie mógł sobie pozwolić na przedmioty wzmacniające jego obrażenia.
Podstawowe statystyki
Aktualizacja patcha 8.11
Te zmiany weszły w życie w zeszłym patchu.
Kindred
Zwiększony przyrost prędkości ataku. Zwiększona prędkość ataku Q. Zwiększone obrażenia E.
Ostatnio Kindred ucierpieli przez zmiany Wędrującego Kraba i osłabienia przedmiotów z Zapałem. Kontynuujemy wzmocnienia z ostatniego patcha (skupione na zmodyfikowaniu wczesnych znaków Kindred tak, żeby brały pod uwagę zmiany Kraba), lecz tym razem dajemy im więcej mocy.
Podstawowe statystyki
Q — Taniec Strzał
E — Narastający Strach
Lee Sin
Krótszy czas odnowienia W. Zwiększone obrażenia E.
Zmiany z ostatniego patcha nie były wystarczające, by Lee Sin podniósł się po zmianach Strażniczego Totemu, więc dajemy mu jeszcze parę wzmocnień.
W — Osłona / Żelazna Wola
E — Nawałnica
Poppy
Krótszy czas odnowienia umiejętności biernej w późnej fazie gry. Krótszy czas odnowienia Q, zwiększone skalowanie.
Dajemy Poppy trochę więcej mocy w ciągu całej gry, a w szczególności, kiedy kupuje agresywne przedmioty.
Umiejętność bierna — Żelazna Ambasador
Q — Uderzenie Młotem
Rumble
Zwiększona wytrzymałość tarczy W. Zwiększone obrażenia R.
Zwiększamy moc Rumble’a jako tyrana alei, sprawiając, że walki będą dla niego bardziej przychylne, i pozwalając mu na łatwiejsze wykorzystywanie przewagi, o ile uda mu się ją zyskać.
W — Tarcza Złomu
R — Wyrównywacz
Sejuani
Lodołamacz zadaje mniej obrażeń przeciwko potworom, ale już nie ma czasu odnowienia w ich przypadku. Więcej jednostek może zostać zamrożonych. Mniejszy koszt many W, teraz posiada skalowanie z mocą umiejętności. Zwiększone obrażenia i skalowanie E.
Sejuani i jej dzik prosili się o wzmocnienia od czasu osłabień dokonanych wcześniej w tym sezonie, więc poprawiamy ich wczesne czyszczenie dżungli i sprawiamy, że będzie bardziej zajmujące. Dajemy im również elastyczność w doborze przedmiotów, pozwalając, by czuli się dobrze przy kupowaniu przedmiotów z mocą umiejętności.
Umiejętność bierna — Gniew Północy
W — Furia Zimy
E — Odmrożenie
Taliyah
Q — kamienie po pierwszym zadają trochę mniej obrażeń bohaterom.
Kiedy wprowadziliśmy patch 8.11, Taliyah nieźle oberwała. Daliśmy jej sporo wzmocnień w połowie patcha, które okazały się zbyt duże i sprawiły, że stała się zbyt mocna. Trochę tonujemy jedno ze wzmocnień z aktualizacji patcha, żeby Tkaczka nie była już solidna jak skała.
Q — Utkana Salwa
Aktualizacja patcha 8.11
Te zmiany weszły w życie w zeszłym patchu.
Yorick
Krótszy czas odnowienia Q w późnej fazie gry. Istoty Mgły i Mglista Dziewica teraz aktualizują swoje statystyki, gdy statystyki Yoricka się zmieniają.
Jako że Yorick nie ma skalowania z dodatkowymi obrażeniami od ataku w swoim zestawie umiejętności, to zmiana Steraka, która sprawiła, że daje on dodatkowe obrażenia od ataku, a nie podstawowe, osłabiła obrażenia, jakie Pasterz Zagubionych Dusz zadaje dzięki Mocy Trójcy, równocześnie nie zwiększając mocy jego innych umiejętności. (Inni bohaterowie kupujący Steraka i Moc Trójcy, którzy również znaleźli się w tej pozycji, są dużo silniejsi od Yoricka albo mogą zaopatrzyć się w inne przedmioty). Biorąc pod uwagę, że to od zawsze był jedyny dobry ofensywny wybór dla Yoricka, dajemy mu trochę wzmocnień, by zrównoważyć osłabienie, którego nie może uniknąć.
Ogólne
Q — Ostatni Rytuał
Jhin
Naprawianie błędów.
Aktualizacja patcha 8.11
Te wszystkie zmiany weszły w życie w zeszłym patchu. Rzućcie okiem na Ezreala i Taliyah, którzy znajdują się powyżej, by zobaczyć ich trochę więcej.
Kai’Sa
Pyke
Yasuo
Przedmioty i sojusznicze umiejętności zapewniające tarcze
Ta zmiana ma dwie części: umiejętności, które zapewniają tarcze sojusznikom („otrzymywane tarcze”) i przedmioty, które zwiększają wytrzymałość tarcz. Jeśli chodzi o umiejętności, zaostrzamy wymagania dotyczące rzucania tarcz w odpowiednim momencie. Wrogowie powinni w niektórych przypadkach móc poradzić sobie z tarczami przez wywabienie ich i zaczekanie, aż się skończą, zamiast za każdym razem musieć przebijać się przez nie siłą. Skrócenie czasu działania tarcz sprawi, że ta forma kontrowania stanie się bardziej realna w większej liczbie wypadków i że poprawne używanie zaklęć zapewniających tarcze stanie się ważniejszą umiejętnością do opanowania przez zaklinaczy.
Jeśli chodzi o przedmioty, Bluźnierczy Bożek i jemu podobne od czasu wprowadzenia siły leczenia/tarcz w sezonie 6 miały niewiarygodnie dobry stosunek ceny do statystyk, jakie dają. Ich zadaniem było zaradzenie brakowi przychodu złota wspierających w tamtym czasie, ale ekonomia League of Legends zmieniła się przez te dwa lata. Proste osłabienie statystyk tych przedmiotów sprawi, że będą one sensowniejsze (szczególnie, kiedy zostaną skumulowane ze sobą w późnej fazie gry). Mamy nadzieję, że ta zmiana da zaklinaczom trochę więcej wolności przy wybieraniu przedmiotów, ponieważ kupowanie „przedmiotu niezwiązanego z Bożkiem” jest teraz mniej karzące.
Janna
Tarcza zanika po krótkiej chwili.
W przeciwieństwie do innych otrzymywanych tarcz, Oko Cyklonu daje również dodatkowe obrażenia od ataku, więc przeciwnicy chcą zbić tę tarczę najszybciej, jak tylko mogą. Jeżeli zdecydowalibyśmy się na skrócenie czasu działania, przeczekanie tarczy nie miałoby sensu jako forma kontrowania, ponieważ równałoby się to pozwoleniu osłanianemu przez Jannę prowadzącemu na zachowanie swoich darmowych statystyk. Zbicie tarczy też nie wydawałoby się wtedy dobrą opcją, bo pozbawiałoby się wroga trwającego zdecydowanie krócej wzmocnienia. Z kolei zanikająca tarcza sprawia, że zmniejszanie jej obrażeniami będzie skuteczniejsze, a kompletne zniszczenie jej — nadal satysfakcjonujące.
E — Oko Cyklonu
Karma
Krótszy czas działania tarczy.
E — Inspiracja
Lulu
Krótszy czas działania tarczy.
E Lulu posiada wizualny wskaźnik, który pokazuje wszystkim, przy kim czuwa Pix (…ten wskaźnik to Pix). Dzięki temu możemy skrócić czas działania tarczy Na Pomoc, Pix! bez skracania czasu, jaki Lulu ma na rzucenie Lśniącej Lancy z położenia swojego sojusznika.
E — Na pomoc, Pix!
Bluźnierczy Bożek
Zmniejszone skrócenie czasu odnowienia oraz siła leczenia i tarcz.
Bluźnierczy Graal Athene
Więcej obrażeń jest zamienianych na ładunki leczenia.
Ta zmiana po części jest też niewidzialnym wzmocnieniem Kielicha Harmonii. Jako że Bluźnierczy Bożek został osłabiony, Kielich ma szansę stać się jednym z przedmiotów, które kupują zaklinacze. Upewnienie się, że Graal jest wartym zachodu ulepszeniem (szczególnie w świecie, gdzie siła leczenia/tarcz jest mniejsza) przyczyni się do urzeczywistnienia tej możliwości.
Przedmioty
Sztandar Dowódcy
Sztandar Dowódcy miał być strategicznym, niszowym przedmiotem, który sam z siebie naciska w alei, zmuszając wrogów do uporania się z tym zagrożeniem, podczas gdy właściciel Sztandaru robi zagrywki gdzieś indziej na mapie. Jednakże istniał tylko w dwóch stanach — albo był rzadko kupowany nawet w sytuacjach, do których go stworzono, albo zanadto wpływał na metę. Usuwamy Sztandar ze sklepu i robimy krok w tył, żeby się zastanowić, czy taki niszowy przedmiot jest zarówno wystarczająco zajmujący, jak i fajny, by miał swoje miejsce w League. Nawet jeśli odpowiedzią na to pytanie jest „tak”, Sztandar będzie wymagał naprawdę dużego nakładu pracy, by mógł powrócić, więc żegnamy się z nim na najbliższą przyszłość.
Gruboskórność Steraka
Bierny efekt przyznaje dodatkowe obrażenia od ataku zamiast podstawowych obrażeń od ataku.
Gruboskórność Steraka była zaprojektowana jako przedmiot dla molochów, ale stała się nierozłączną parą z Mocą Trójcy, ponieważ zapewnia więcej podstawowych obrażeń od ataku, a nie dodatkowe obrażenia od ataku. Dla większości bohaterów, którzy ją kupują (jeśli chodzi o wyjątki, zobaczcie opis zmian Yoricka powyżej), sprawienie, że Sterak będzie dawał dodatkowe obrażenia od ataku, jest swego rodzaju osłabieniem. Ci bohaterowie zyskają obrażenia dzięki skalowaniu swoich umiejętności z obrażeniami od ataku, a nie dzięki aktywacji Czaroostrza. Z drugiej strony molochy (i szturmowcy), którzy nie kupują Mocy Trójcy będą mogli zrobić lepszy użytek ze Steraka niż przedtem.
Paszcza Malmortiusa
Naprawianie błędów.
Runy
Rozwój Myśli
Naprawianie błędów.
Pomoc przy ostatnich ciosach
Będziemy zmniejszać tę wartość w ciągu kilku najbliższych patchów.
Wrażenia nowych graczy
Zaktualizowaliśmy nasze samouczki! Na początku tylko wybrani nowi gracze będą mogli z nich skorzystać, więc jeżeli jakiś damski głos wciąż mówi waszemu znajomemu, żeby kupił Kolczastą Kolczugę na Ashe, uzbrójcie się w cierpliwość! Wszyscy będą mogli czerpać wrażenia z nowego samouczka, kiedy uruchomimy go w 100%.
Aktualizacja emotek
Dostępność emotek
Usprawnienia
Nowe emotki
Następujące emotki pojawią się wraz z tym patchem:
Zgarnijcie wszystkie pięć w Zestawie Drużynowych Emotek za 925 RP, zanim przestanie być dostępny o 8:59 CEST 11 lipca 2018.
Naprawione błędy
- Pociski Corkiego z Huraganu Runaana są teraz poprawnie zmieniane tak, by częściowo zadawały nieuchronne obrażenia bohaterom, kiedy trafiają krytycznie, gdy Corki posiada Ostrze Nieskończoności i już nie są zmieniane tak, by częściowo zadawały nieuchronne obrażenia jednostkom niebędącym bohaterami.
- Ivern nie może już przygotowywać i użyć Umiejętności biernej — Przyjaciela Lasu na małym wilku albo brzytwodziobie, by szybko je zebrać po próbie przygotowania i użycia jej na dużym potworze z tego samego obozu.
- Naprawiono rzadki błąd, w którym Wędrujący Krab czasami regenerował pierwszy przypadek zadanych mu obrażeń.
- Bohaterowie walczący na dystans teraz poprawnie zadają obrażenia aktywacją Miażdżącego Ciosu Pancerza Umrzyka.
- Przywrócono efekty wizualne E — Wystrzel Sieć Cybernetycznej Caitlyn.
- Ikona Totemu Herbu Koguta już nie jest niewyśrodkowana w wyborze bohaterów.
Nadchodzące skórki i Barwy
Następujące skórki pojawią się wraz z tym patchem. Żeby zgarnąć te portrety w pełnej rozdzielczości, ściągnijcie aplikację Kompozycje Pulpitu League!
Następujące Barwy pojawią się wraz z tym patchem: