Patch 8.15 – Opis zmian //Patch notes


Przed nami patch 8.15, a w nim rework Akali!


Witajcie w patchu 8.15. Jak wspomnieliśmy w poprzednich patchach, po znacznych zmianach w połowie sezonu skupiamy się głównie na wyważaniu rzeczy, które najbardziej tego potrzebują. Dlatego też ten patch jest dość mały.

Na początek przyglądamy się strzelcom. Wciąż czują pewien dyskomfort z powodu zmian w połowie sezonu (szczególnie w środkowej fazie gry, kiedy jeszcze nie mogą sobie pozwolić na wiele przedmiotów), więc zmniejszamy koszt ich przedmiotów, by pozwolić im szybciej osiągnąć skok mocy, i odrobinę zmniejszamy ich ogólne statystyki, by to wyrównać.

Na Summoner’s Rift trafi również przeróbka Akali, więc nie omieszkajcie sprawdzić jej nowych umiejętności.

Dobrej zabawy i powodzenia!

Mattias „Gentleman Gustaf” Lehman Paul „Aether” Perscheid

Patch w skrócie

Bohaterowie

Akali

Akali, Skryta Zabójczyni, zaatakuje w patchu 8.15! Wydepczcie swoją własną ścieżkę za pomocą tych odnośników:

Fiddlesticks

Zwiększony koszt E na niższych poziomach. Zmniejszone obrażenia podstawowe E.

Zdolność do nękania Fiddlesticksa (w szczególności jako wspierającego w dolnej alei) jest aktualnie zbyt dobra.

E — Mroczny Wicher

KOSZT50/60/70/80/90 pkt. many 70/75/80/85/90 pkt. many
OBRAŻENIA PODSTAWOWE PRZY TRAFIENIU65/85/105/125/145 pkt. 60/80/100/120/140 pkt.

Fizz

Zwiększone obrażenia podstawowe efektu użycia W. Zwiększone skalowanie obrażeń efektu użycia i efektu przy trafieniu W. Zwiększone skalowanie R z mocą umiejętności, mniej w przypadku większych rekinów.

Ostatnie zmiany Fizza sprawiły, że zadaje mniej obrażeń, niż powinien.

W — Trójząb

OBRAŻENIA EFEKTU UŻYCIA40/50/60/70/80 pkt. 50/70/90/110/130 pkt.
SKALOWANIE OBRAŻEŃ EFEKTU UŻYCIA0,4 pkt. mocy umiejętności 0,6 pkt. mocy umiejętności
SKALOWANIE OBRAŻEŃ EFEKTU PRZY TRAFIENIU0,3 pkt. mocy umiejętności 0,4 pkt. mocy umiejętności

R — Mącenie Wody

SKALOWANIE OBRAŻEŃ GUPIKA0,6 pkt. mocy umiejętności 0,9 pkt. mocy umiejętności
SKALOWANIE OBRAŻEŃ GRYZAKA0,9 pkt. mocy umiejętności 1,1 pkt. mocy umiejętności
SKALOWANIE OBRAŻEŃ GIGALODONA1,2 pkt. mocy umiejętności 1,3 pkt. mocy umiejętności

Irelia

Zwiększone obrażenia od ataku. Zwiększone zdrowie. Zwiększone obrażenia umiejętności biernej. Zmniejszony zasięg, obrażenia podstawowe i skalowanie obrażeń Q. Zmniejszony zasięg i obrażenia podstawowe E. Zmniejszony zasięg R.

Kontynuując nasze zmiany u Irelii, przenosimy więcej mocy z jej umiejętności do jej ataków podstawowych.

Podstawowe statystyki

OBRAŻENIA OD ATAKU60 pkt. 63 pkt.
ZDROWIE550 pkt. 580 pkt.

Umiejętność bierna — Ioniański Zapał

OBRAŻENIA ZA KAŻDY ŁADUNEK1-12 pkt. (na poziomach 1-18) 4-17 pkt. (na poziomach 1-18)

Q — Fala Ostrzy

ZASIĘG625 jedn. 600 jedn.
OBRAŻENIA PODSTAWOWE10/30/50/70/90 pkt. 5/25/45/65/85 pkt.
SKALOWANIE OBRAŻEŃ0,7 pkt. całkowitych obrażeń od ataku 0,6 pkt. całkowitych obrażeń od ataku

W — Buntowniczy Taniec

ZMNIEJSZENIE OBRAŻEŃ45/50/55/60/65% 50%

E — Obłędny Duet

ZASIĘG900 jedn. 850 jedn.
OBRAŻENIA PODSTAWOWE80/120/160/200/240 pkt. 70/110/150/190/230 pkt.
USUNIĘTOPOTWORNE ZMNIEJSZENIEJuż nie zadaje 50% obrażeń potworom.

R — Ostrze Obrończyni

ZASIĘG1050 jedn. 1000 jedn.

Kindred

Zmniejszone skalowanie W z prędkością ataku (w przypadku Wilka). Dłuższy czas odnowienia R.

Ostatnie naprawione przez nas błędy wzmocniły Kindred bardziej, niż się spodziewaliśmy, w wyniku czego stali się oni dominującym dżunglerem. Odbieramy im trochę mocy i zrównujemy czas odnowienia ich superumiejętności z innymi superumiejętnościami o podobnym wpływie na grę.

W — Wilczy Szał

DODATKOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU WILKA50% dodatkowej prędkości ataku 25% dodatkowej prędkości ataku

R — Jagnięcy Spokój

CZAS ODNOWIENIA160/130/100 sek. 180/150/120 sek.

Lee Sin

Zmniejszone obrażenia podstawowe Q. Zwiększone skalowanie obrażeń Q. Nie zadaje już obrażeń zależnych od brakującego zdrowia celu. Teraz posiada skalowanie wzmocnionych obrażeń zależnych od brakującego zdrowia celu.

Lee Sin jest agresywnym bohaterem, który polega na zdobywaniu przewagi i rozkręcaniu się, więc chcemy się upewnić, że zostanie odpowiednio nagrodzony, gdy uda mu się taką przewagę uzyskać.

Q — Fala Dźwięku / Uderzenie Rezonansu

OBRAŻENIA PODSTAWOWE55/85/115/145/175 pkt. 50/75/100/125/150 pkt.
SKALOWANIE OBRAŻEŃ0,9 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku 1,0 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku
USUNIĘTOOBRAŻENIA WYKAŃCZAJĄCENie zadaje już obrażeń równych 8% brakującego zdrowia celu.
NOWOŚĆOBRAŻENIA WYKAŃCZAJĄCETeraz zadaje obrażenia zwiększone do maksymalnie 50%, zależnie od brakującego zdrowia celu.

Morgana

Zmniejszona podstawowa regeneracja many. Zwiększony koszt Mrocznej Tarczy.

W innych rolach zdolność Morgany do spamowania zaklęciami jest ograniczana przez wysoki koszt many jej W, ale jako wspierająca (wtedy maksymalizuje W jako ostatnie) jest zbyt solidna w alei.

Podstawowe statystyki

REGENERACJA MANY15 pkt. many co 5 sek. 11 pkt. many co 5 sek.

E — Mroczna Tarcza

KOSZT50 pkt. many 80 pkt. many

Olaf

Zwiększona dodatkowa prędkość ataku W.

Zwiększamy szybkość czyszczenia dżungli Berserkera, żeby przywrócić mu trochę siły.

W — Zgubne Uderzenia

DODATKOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU40/50/60/70/80% 55/65/75/85/95%

Quinn

Zmniejszony pancerz. Zmniejszone obrażenia umiejętności biernej.

Siła Quinn w alei zaczęła być swego rodzaju problemem. Jako że jest bohaterką walczącą z dystansu, nie powinno być tak trudno ją zabić, gdy przyjdzie komuś z nią walczyć.

Podstawowe statystyki

PANCERZ32 pkt. 28 pkt.

Umiejętność bierna — Gonitwa

PODSTAWOWE OBRAŻENIA15-100 pkt. (na poziomach 1-18) 10-95 pkt. (na poziomach 1-18)

Syndra

Zwiększone obrażenia podstawowe Q.

To powinno dać Syndrze trochę mocy we wczesnej fazie gry.

Q — Mroczna Kula

OBRAŻENIA PODSTAWOWE50/95/140/185/230 pkt. 70/110/150/190/230 pkt.

Thresh

Krótszy czas odnowienia W na wyższych poziomach. Zwiększony maksymalny wkład obrażeń od ataku w E na niższych poziomach.

Wydaje nam się, że Threshowi przydałoby się trochę mocy, szczególnie w przypadku jego potencjału do pójścia na całość we wczesnej fazie gry i możliwości kreowania gry w późnej fazie.

W — Mroczne Przejście

CZAS ODNOWIENIA22/20,5/19/17,5/16 sek. 22/19,5/17/14,5/12 sek.

E — Młynek

MAKSYMALNY WKŁAD OBRAŻEŃ OD ATAKU80/110/140/170/200% 100/125/150/175/200%

Przedmioty

Przedmioty dla wspierających

Zwiększony koszt początkowych przedmiotów dla wspierających.

Aktualny koszt przedmiotów dla wspierających pozwala wspierającym zniwelować miksturami dość sporą ilość obrażeń zadanych nękaniem, co sprawia, że wymiany ciosów wydają się być bardziej nieskuteczne, niż byśmy chcieli.


Starożytna Moneta, Reliktowa Tarcza i Ostrze Złodziejki Czarów

KOSZT350 szt. złota 400 szt. złota
NOWOŚĆTWISTED TREELINEPowyższe zmiany dotyczą również Twisted Treeline.

Medalion Nomada, Bransoleta Targonu i Lodowy Kieł

ŁĄCZNY KOSZT850 szt. złota (niezmienione)
KOSZT SKOMPLETOWANIA500 szt. złota 450 szt. złota
NOWOŚĆTWISTED TREELINEPowyższe zmiany dotyczą również Twisted Treeline.

Przedmioty dla strzelców

Aż za bardzo udało nam się spełnić cel opóźnienia skoku mocy strzelców, przez co wydają się być zbyt słabi w środkowej fazie gry (i często nie mogą osiągnąć swojej mocy w późnej fazie gry). Zmniejszamy koszt niektórych przedmiotów dla strzelców, żeby ci mogli wcześniej osiągnąć swój skok mocy, jednocześnie obniżając ich moc w późnej fazie gry, by nie przejmowali całkowitej kontroli nad grą, gdy dotrwają do tego momentu.

Ostrze Nieskończoności

Zmniejszony łączny koszt. Zmieniony przepis. Zmniejszone nieuchronne obrażenia. Zmniejszone obrażenia od ataku. Dodano dodatkowe obrażenia przeciwko stworom/potworom.

Tańsze przedmioty (z mniejszymi statystykami, by to zrównoważyć) powinny pomóc strzelcom wcześniej osiągnąć rozsądny skok mocy.

ŁĄCZNY KOSZT3600 szt. złota 3400 szt. złota
PRZEPISK.W. Miecz + K.W. Miecz + 1000 szt. złota K.W. Miecz + Kilof + 1225 szt. złota
ZAMIANA OBRAŻEŃ OD TRAFIENIA KRYTYCZNEGO NA OBRAŻENIA NIEUCHRONNE15% 10%
NOWOŚĆDODATKOWE OBRAŻENIA OD TRAFIENIA KRYTYCZNEGO PRZECIWKO STWOROM/POTWOROM50%
OBRAŻENIA OD ATAKU80 pkt. 70 pkt.
ZAKTUALIZOWANOTEKST KRYTYCZNIE NIEUCHRONNYTrafienia krytyczne zadające obrażenia nieuchronne teraz wyświetlają się jako biała/niebieska ikona, a nie jako fioletowa ikona trafienia krytycznego zadającego obrażenia magiczne.

Klinga Burzy

Zmniejszony koszt. Zmniejszone obrażenia od ataku. Zmniejszona prędkość ataku.

Tańsze przedmioty (z mniejszymi statystykami, by to zrównoważyć) powinny pomóc strzelcom wcześniej osiągnąć rozsądny skok mocy.

PRZEPISK.W. Miecz + Kilof + Sztylet + Sztylet + 425 szt. złota K.W. Miecz + Długi Miecz + Długi Miecz + Sztylet + 500 szt. złota
ŁĄCZNY KOSZT3200 szt. złota 2800 szt. złota
OBRAŻENIA OD ATAKU75 pkt. 65 pkt.
PRĘDKOŚĆ ATAKU30% 25%

Złodziej Esencji

Zwiększone obrażenia od ataku.

W patchu 8.12 dokonaliśmy zmian w Złodzieju Esencji, które miały sprawić, że ten przedmiot będzie bardziej dostępny, ale wygląda na to, iż te zmiany trochę go również osłabiły. W związku z tym przywracamy mu trochę mocy.

OBRAŻENIA OD ATAKU70 pkt. 75 pkt.

Przedmioty Zapału

Zmniejszony koszt w złocie.


Ognista Armata, Kosa Statikka i Huragan Runaana

KOSZT W ZŁOCIE2900 szt. złota 2800 szt. złota

Widmowy Tancerz

KOSZT W ZŁOCIE2800 szt. złota 2700 szt. złota

Rtęciowy Bułat

Zmniejszony łączny koszt i koszt skompletowania. Zmniejszone obrażenia od ataku.

W przedmiotach powinny istnieć wyraźne kompromisy. W przypadku Rtęciowego Bułata dodatkowe bezpieczeństwo biorące się z efektu użycia nie jest odpowiednim kompromisem w stosunku do zadawanych obrażeń.

ŁĄCZNY KOSZT3700 szt. złota 3500 szt. złota
KOSZT SKOMPLETOWANIA525 szt. złota 325 szt. złota
OBRAŻENIA OD ATAKU65 pkt. 50 pkt.

Przedmioty do dżungli

Ograniczenie Łowcy Potworów teraz działa, gdy bohater ma najwyższy wynik zabitych stworów, a nie najwięcej złota.

Poprzedni Łowca Potworów hamował zyskiwanie przewagi przez dżunglera, który zdobył wiele zabójstw, a nie tylko bohatera farmiącego dżunglę wspólnie ze swoim kumplem. Zmieniamy tę mechanikę, by ograniczała bohaterów, którzy mają najwyższy wynik zabitych stworów, a nie najwięcej złota.

USUNIĘTOTWOJA DZIAŁKAJeżeli posiadacie łącznie najwięcej złota w swojej drużynie, zabicie stwora będzie dawało wam 10 szt. złota mniej.
NOWOŚĆTWOJA DZIAŁKAJeżeli posiadacie najwyższy wynik zabitych stworów w swojej drużynie, zabicie stwora będzie dawało wam 10 szt. złota mniej.
NOWOŚĆTWISTED TREELINEZmiany Łowcy Potworów dotyczą również Twisted Treeline.

Runy

Idealne Wyczucie Czasu

Moment aktywacji przesunięty na późniejszy etap gry.

W patchu 8.4 przesunęliśmy moment aktywacji Stopera do 10 minuty, ponieważ jego wszechobecność w profesjonalnych rozgrywkach opóźniała bądź hamowała akcję we wczesnej fazie gry. W patchu 8.10 spróbowaliśmy przyspieszyć moment aktywacji (do 8 minuty), ale zaczęliśmy obserwować dokładnie taki sam wpływ na rozgrywki profesjonalne, więc cofamy te zmiany.

MOMENT AKTYWACJI8. minuta 10. minuta

Kolekcja Barw

Barwy dołączą do zakładki kolekcji niedługo po tym, jak wyjdzie patch 8.15! Będziecie mogli zobaczyć wszystkie Barwy, jakie posiadacie, za pomocą filtrów wyświetlać nieposiadane lub niedostępne Barwy oraz grupować i sortować swój podgląd kolekcji w taki sam sposób, jak dzieje się to z kolekcjami skórek, ikon i totemów.

Sklep, dawanie prezentów i tworzenie

Parę ulepszeń dotyczących kupowania, dawania prezentów i tworzenia zawartości.

OGLĄDANIE WYSTAWIkony, totemy i Barwy można teraz kupić za pomocą 1 kliknięcia z każdego miejsca, w którym można je przeglądać.
TYLKO DLA CIEBIEPrezenty można dawać z poziomu listy znajomych.
TAKĄ JUŻ MAMTrwałe emotki mogą teraz być przekuwane w nieposiadane trwałe emotki.

Statystyki

Szereg nowych statystyk zależnych od waszych wyników na Summoner’s Rift wpadnie do klienta w tym patchu.

Nowa zakładka statystyk na stronie waszego profilu jest pełna analiz opartych na wynikach waszych walk, kontroli nad mapą i przychodu. Porównujcie się ze znajomymi oraz wrogami i odnajdźcie drogę na następny poziom rozgrywki.

NOWOŚĆNOWOŚĆNowa zakładka statystyk znajduje się na stronie profilu i jest pełna danych sięgających czasem do połowy sezonu.
ANALIZUJWięcej niż tuzin nowych statystyk pokazuje mocne i słabe strony waszych rozgrywek zarówno na poszczególnych pozycjach, jak i na pojedynczych bohaterach.
PORÓWNUJZestawcie swoje statystyki ze statystykami znajomych, graczy z dowolnego kręgu rankingowego albo ekspertów od danych bohaterów.

Naprawione błędy

  • Gdy Nocturne nakłada efekt przestraszenia E — Niewymownej Grozy na bohatera, jego ataki nie są już przerywane.
  • Naprawiono błąd, w którym ataki bohaterów korzystających z Całkowitego Skupienia, których poziom zdrowia spadł poniżej 70% podczas animacji ataku, były przerywane i resetowane.
  • Naprawiono błąd, w którym pierwszy atak Nawałnicy Mieczy czasami zostawał anulowany.
  • Klinga Burzy nie daje już prędkości ruchu przy każdym trafieniu krytycznym, jeżeli to trafienie krytyczne Klingi Burzy aktywowało Zdobywcę.
  • Przywrócono efekty dźwiękowe przy trafieniu W — Piekielnego Ostrza Kassadina.
  • Skórki SSG są teraz poprawnie wymienione jako Mistrzowie Świata: 2017 w zakładce kolekcji skórek.
  • Przywrócono wiele brakujących linii dialogowych Boskiego Króla Dariusa i Boskiego Króla Garena.
  • Ustawienia „Naciśnij, aby mówić” są teraz poprawnie zapisywane pomiędzy sesjami.

Nadchodzące skórki i Barwy

Następujące skórki pojawią się wraz z tym patchem. Żeby zgarnąć te portrety w pełnej rozdzielczości, ściągnijcie aplikację Kompozycje Pulpitu League!

Basenowy Gangplank
Basenowa Zoe
Basenowa Caitlyn


Podziel się ze znajomymi!