Patch 9.11 – Opis zmian //Patch notes


Oto opis zmian w patchu 9.11!


Cześć wszystkim. Co tam u was? Dobrze wam mija tydzień? To świetnie.

W tym patchu, poza niewielkim wyważeniem kilku bohaterów, przygotowaliśmy także większe aktualizacje dla Janny i Yuumi, cofnięcie Zaca do wersji sprzed patcha 7.9 oraz kolejne modyfikacje Mastera Yi, stanowiące kontynuację zmian z patcha 9.10.

Mały Demon Tristana, na którą głosy oddali gracze z całego świata, jest gotowa rozpocząć psocenie i będzie dostępna w tym patchu. Wydłużyliśmy również okres dostępności Ikony Tęczowego Puchu i interakcji z nią związanych. W dalszym ciągu znajdziecie ją w sklepie!

No i na koniec, począwszy od tego patcha, Pretendenci będą wreszcie mogli doświadczyć od dawna wyczekiwanej złotej animacji Powrotu w kolejkach nierankingowych oraz w kolejkach rankingowych, w których osiągnęli rangę Pretendenta.

Bierzcie ich, tygrysy!

 Paul „Aether” Perscheid Hanna „shio shoujo” Woo

Patch w skrócie

https://youtu.be/_sPER9bg2x4

Mały Demon Tristana będzie dostępna 30 maja 2019 roku.

Bohaterowie

Akali

Zmniejszony zwrot energii umiejętności biernej na wyższych poziomach, zmniejszone skalowanie obrażeń.

Uderzamy w zdolność zadawania stałych i ciągłych obrażeń, czyli mocną stronę Akali, która w dużej mierze stanowi o różnicy pomiędzy graczami o najwyższym poziomie umiejętności a wszystkimi innymi.

Umiejętność bierna — Piętno Zabójczyni

ZWROT ENERGII10/20/30 pkt.  10/15/20 pkt.
SKALOWANIE OBRAŻEŃ0,9 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku i 0,7 pkt. mocy umiejętności  0,6 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku i 0,5 pkt. mocy umiejętności

Amumu

Zmniejszone dodatkowe obrażenia nieuchronne zadawane przez umiejętność bierną.

Cofamy wzmocnienie umiejętności biernej Amumu, które wprowadziliśmy w patchu 9.8. Podjęliśmy tę decyzję ze względu na to, że za duża część jego siły jest związana z umiejętnością bierną, a my chcemy, żeby reszta jego umiejętności pozostała silna.

Umiejętność bierna — Przeklęty Dotyk

DODATKOWE OBRAŻENIA NIEUCHRONNE OTRZYMYWANE PRZEZ PRZEKLĘTE CELE13% 10%

Ekko

Użycie ataku podstawowego po użyciu E nie będzie już opóźniane z powodu animacji.

Drobne usprawnienie, które na pewno spodoba się grającym Ekko.

E — Skok Fazowy

CIOS ZA CIOSEMEkko będzie teraz konsekwentnie używał ataków podstawowych w swoim normalnym rytmie po użyciu Skoku Fazowego, zamiast czekać, aż skończy się jego animacja.

Galio

Zmniejszone obrażenia podstawowe W, zwiększone skalowanie obrażeń. Zmniejszone obrażenia E.

Zamieniamy część podstawowych obrażeń Galio, na których polega jako wspierający, w skalowanie obrażeń W, żeby czuł się lepiej w środkowej alei oraz żeby zadawał więcej obrażeń, kiedy zaopatruje się w moc umiejętności.

W — Tarcza Duranda

MINIMALNE OBRAŻENIA20/30/40/50/60 pkt. (+0,2 pkt. mocy umiejętności) 10/20/30/40/50 pkt. (+0,3 pkt. mocy umiejętności)
MAKSYMALNE OBRAŻENIA60/90/120/150/180 pkt. (+0,6 pkt. mocy umiejętności)  30/60/90/120/150 pkt. (+0,9 pkt. mocy umiejętności)

E — Cios Sprawiedliwości

OBRAŻENIA100/135/170/205/240 pkt.  80/120/160/200/240 pkt.

Gragas

Zwiększone podstawowe zdrowie, przyrost zdrowia i obrażenia od ataku.

Zwiększamy wytrzymałość Gragasa we wczesnej fazie gry i pomagamy mu szybciej czyścić dżunglę.

Podstawowe statystyki

ZDROWIE583,5 pkt.  600 pkt.
PRZYROST ZDROWIA89 pkt.  95 pkt.
OBRAŻENIA OD ATAKU61,4 pkt.  64 pkt.

Janna

Czas odnowienia W teraz się skaluje, zmniejszone obrażenia podstawowe na wyższych poziomach. Czas odnowienia E teraz skraca się, gdy Janna nałoży efekt kontroli tłumu na wrogów; krótszy czas odnowienia na niższych poziomach, dłuższy na wyższych, zwiększona wytrzymałość tarczy.

Na chwilę obecną Janna we wczesnej fazie gry sprawia wrażenie nękającej czarodziejki, a nie wspierającej, która ochrania swoich sojuszników. Korzystamy z tej okazji, by zachęcić was do wchodzenia w interakcje z innymi bohaterami na więcej sposobów niż tylko nękanie umiejętnościami namierzanymi, szczególnie podczas fazy gry w alei. Dzięki temu Janna będzie mogła maksymalnie wykorzystać wszystkie swoje zaklęcia.

W — Zefir

CZAS ODNOWIENIA8 sek.  8/7,5/7/6,5/6 sek.
OBRAŻENIA PODSTAWOWE55/100/145/190/235 pkt.  55/90/125/160/195 pkt.

E — Oko Cyklonu

NOWOŚĆEFEKT BIERNYKażda umiejętność, która spowolni lub podrzuci wrogiego bohatera, skróci czas odnowienia Oka Cyklonu o 20%.
CZAS ODNOWIENIA18/16/14/12/10 sek.  16/15/14/13/12 sek.
WYTRZYMAŁOŚĆ TARCZY70/105/140/175/210 pkt.  80/115/150/185/220 pkt.

Jayce

Zmniejszone obrażenia podstawowe Q na wyższych poziomach, zmniejszone skalowanie obrażeń.

Jayce jest zbyt solidnym wyborem w rozgrywkach profesjonalnych. Biorąc pod uwagę jego silną wczesną fazę gry, osłabiamy jego skalowanie, żeby wrogowie mieli większe szanse w walce z nim po fazie gry w alei.

Q — Porażająca Eksplozja

OBRAŻENIA PODSTAWOWE70/120/170/220/270/320 pkt. 70/115/160/205/250/295 pkt.
SKALOWANIE OBRAŻEŃ1,2 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku  1,0 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku

Karthus

Zmniejszone skalowanie obrażeń i obrażenia R.

Karthus wciąż masakruje gry tylko dlatego, że wyśmienicie czyści dżunglę. Ale to obrażenia eksplozywne jego superumiejętności są głównym problemem i czynią go tak dominującym dżunglerem.

R — Rekwiem

OBRAŻENIA250/400/550 pkt. (+0,75 pkt. mocy umiejętności) 200/350/500 pkt. (+0,65 pkt. mocy umiejętności)

Master Yi

Usunięta premia do prędkości ataku na poziomie 1. Zmniejszone obrażenia Q na odizolowanych celach.

W patchu 9.10 chcieliśmy osłabić Mastera Yi w grach na średnim poziomie umiejętności i jednocześnie zwiększyć satysfakcję płynącą z gry nim, umożliwiając bardziej kreatywną grę. Zmiany były jednak dość neutralne i wtedy wydawało się nam, że będą miały większy wpływ ze względu na zmiany Ostrza Gniewu i Zdobywcy. W tym patchu zmniejszamy prędkość ataku Mastera Yi we wczesnej fazie gry i część obrażeń Ciosu Alfa na izolowanych celach, tak aby nie był w stanie tak szybko czyścić dżungli w początkowej fazie gry, a jednocześnie nadal miał dostęp do bardziej niezawodnego okna czasowego w trakcie Q, kiedy nie można go obrać za cel.

Podstawowe statystyki

USUNIĘTOPREMIA DO PRĘDKOŚCI ATAKU NA POZIOMIE 1.Nie dostaje już 8% dodatkowej prędkości ataku na poziomie 1.

Q — Cios Alfa

OBRAŻENIA ZADAWANE TEMU SAMEMU CELOWI25% obrażeń od ataku za każde dodatkowe uderzenie  15% obrażeń od ataku za każde dodatkowe uderzenie

Rammus

Wyrównane obrażenia od ataku podstawowego z umiejętności biernej. Zmniejszone obrażenia R.

Rammus zadaje za dużo obrażeń w walkach drużynowych. Nie chcemy jednak uczynić z niego zupełnie niegroźnej kulki, więc zabieramy moc tylko z jego superumiejętności i umiejętności biernej, dzięki czemu wciąż będzie mógł poniewierać wrogów za pomocą Kuli Mocy i Rozwścieczającej Prowokacji oraz świetnie odbijać obrażenia, gdy ma dużo pancerza.

Umiejętność bierna — Kolczasta Skorupa

OBRAŻENIA ATAKÓW PODSTAWOWYCH8-20 pkt. (zależnie od poziomu)  10 pkt. na wszystkich poziomach

R — Wstrząsy

OBRAŻENIA NA SEKUNDĘ40/80/120 pkt.  30/60/90 pkt.

Warwick

Zwiększone leczenie Q na wyższych poziomach.

Pozwalamy Warwickowi trochę lepiej spełniać swoje marzenie o byciu kradnącym życie obrońcą. Choć pewnie wciąż najlepiej będzie maksymalizować Krwawe Łowy jako pierwsze, to gracze chcący zaryzykować, postawić wszystko na Kły Bestii i na poważnie wgryźć się w temat, teraz również mogą ucztować.

Q — Kły Bestii

LECZENIE30/40/50/60/70% zadanych obrażeń  30/45/60/75/90% zadanych obrażeń

Yuumi

Zmodyfikowana jasność wskaźnika zasięgu Q. W daje teraz asysty, gdy Yuumi przywiąże się po raz pierwszy. Wyrównane zanikanie prędkości ruchu E. Mnóstwo naprawionych błędów.

Wprowadzamy kilka poprawek i naprawiamy parę błędów związanych z Yuumi. Te zmiany powinny zmniejszyć różnicę pomiędzy kiepskimi a niezłymi graczami Yuumi, jednocześnie nie zwiększając mocy tych drugich.

Q — Grasujący Pocisk

ŚWIATŁOŚĆ WIDZĘ, ŚWIATŁOŚĆWskaźnik zasięgu Yuumi jest teraz o wiele jaśniejszy przy rzucaniu Grasującego Pocisku, a jego jasność zmniejsza się w trakcie trwania tej umiejętności zarówno dla Yuumi, jak i dla sojusznika, do którego jest przywiązana.

W — Ty i Ja!

POMAGAMTeraz daje asysty, kiedy sojusznik, do którego Yuumi przywiąże się po raz pierwszy, weźmie udział w zabójstwie.

E — Ziuum

ZAKTUALIZOWANOZIUUMWyrównano zanikanie dodatkowej prędkości ruchu Yuumi oraz sojusznika, do którego jest przywiązana, zależnie od mocy umiejętności.

Naprawione błędy

MINIMAPANaprawiono błąd powodujący, że ikona Yuumi na minimapie czasami nie pokazywała, że Kotka jest przywiązana do sojusznika.
STATYSTYKINaprawiono brakujące statystyki, które powinny być wyświetlane w okrągłym menu mocnych i słabych stron Yuumi w kliencie.
AERYNaprawiono błąd sprawiający, że Yuumi nie wysyłała Aery, kiedy przeskakiwała pomiędzy sojusznikami za pomocą Ty i Ja!.
PRĘDKOŚĆ ZBLIŻENIOWANaprawiono błąd powodujący, że sojusznik Yuumi dostawał dodatkową prędkość ruchu z Prędkości Zbliżeniowej, gdy Yuumi była do niego przywiązana.
SUPERUMIEJĘTNOŚĆ POPPYYuumi poprawnie leci teraz w kierunku swojej fontanny, jeśli zostanie trafiona R — Osądem Strażniczki Poppy podczas używania R — Ostatniego Rozdziału lub Q — Grasującego Pocisku.

Zac

Zmniejszone spowolnienie Q, krótszy czas odnowienia na wyższych poziomach. Obrażenia od maksymalnego zdrowia W teraz skalują się z mocą umiejętności. R przywrócone do wersji sprzed patcha 7.9.

Przyglądaliśmy się świetnym dyskusjom dotyczącym sytuacji Zaca po jego przeróbce z 2017 r. Oceniliśmy uwagi graczy i koniec końców zdecydowaliśmy, że przesadziliśmy z odbieraniem mu obrażeń, starając się zmienić go w obrońcę zorientowanego bardziej na kontrolę tłumu. Zgadzamy się, że atakowanie tylnej formacji i zadawanie obrażeń to kwintesencja tożsamości Zaca jako bohatera, a niestety grający nim — gdy już znaleźli się na tyłach wroga — mogli jedynie poprzemieszczać paru przeciwników. Mając to na uwadze, cofamy zmiany jego superumiejętności i W.

Q — Rozciągające Uderzenie

SPOWOLNIENIE60%  40%
CZAS ODNOWIENIA13/12/11/10/9 sek.  13/11,5/10/8,5/7 sek.

W — Niestabilna Materia

NOWOŚĆSKALOWANIE OBRAŻEŃ2% maksymalnego zdrowia celu za każde 100 pkt. mocy umiejętności

ZAKTUALIZOWANOR — Hop, do Góry!

USUNIĘTONIE BĘDĘ SIĘ PŁASZCZYŁZac nie rozpłaszcza się już podczas ładowania umiejętności przez maksymalnie 2,5 sek., nie staje się niepowstrzymany i nie spowalnia stojących na nim wrogów.
USUNIĘTOKONIEC Z PRZENOŚNIAMIZac nie odrzuca już wrogich bohaterów i nie zadaje im obrażeń magicznych, kiedy na chwilę wciśnie klawisz R, ani nie podnosi wrogów i nie przenosi ich do wybranego miejsca po przygotowaniu tej umiejętności.
NOWOŚĆGLUTTeraz po użyciu umiejętności Zac odbija się 4 razy z jednosekundową przerwą między odbiciami.
NOWOŚĆOBRAŻENIAKażde odbicie zadaje 140/210/280 (+0,4 pkt. mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych i podrzuca wrogów na 1 sek. Kolejne odbicia, które trafią te same cele, zadają 50% obrażeń magicznych i nie podrzucają wrogów.
NOWOŚĆSZLAK SZLAMUZac może poruszać się podczas Hop, do Góry! i zyskuje rosnącą prędkość ruchu, która zwiększa się o maksymalnie 50% w czasie trwania umiejętności.

Powrót Pretendenta

Najwyższa pora — niech złota światłość zaświeci nad wami!

Gracze z Pretendenta otrzymają specjalną animację Powrotu w grze we wszystkich kolejkach nierankingowych. Z kolei w kolejkach rankingowych otrzymają specjalną animację Powrotu wyłącznie w tej jednej kolejce, w której osiągnęli krąg Pretendenta. Powrót Pretendenta pojawi się za każdym razem, gdy byłby odtworzony normalny Powrót, ale w celu zachowania czytelności rozgrywki nie zastąpi Powrotów wzmocnionych przez Barona ani niebieskiego efektu na minimapie.

Jeśli dany gracz spadnie z Pretendenta, Powrót Pretendenta zniknie i wróci dopiero wtedy, gdy gracz odzyska utraconą rangę.

Tęczowy Puch

W ramach szczególnego podziękowania dla wszystkich z was, którzy kupili tę ikonę i biegali po Summoner’s Rift i Howling Abyss z iskrzącymi się tęczami za plecami, przedłużamy dostępność Ikony Tęczowego Puchu w sklepie i specjalnych interakcji z nią związanych (tęczowego śladu przy animacji Obrony Terytorialnej w grze i tęczowych Poro jako tła profilu).

Tęczowa animacja Obrony Terytorialnej i ikona w sklepie będą dostępne do 8:59 CEST 1 lipca 2019 roku, ponieważ chcemy, żeby były z nami przez cały miesiąc równości. Tło profilu zostanie usunięte w patchu 9.14.

Tęczujcie się jak najlepiej z tęczami!

Naprawione błędy

  • Obrażenia R — Tornada Śmierci Dravena są teraz poprawnie obniżane w zależności od liczby trafionych jednostek.
  • Obrażenia przy trafieniu Kolosalnej Hydry nie mogą już trafiać wież.
  • Otrzymanie obrażeń od bohatera używającego Przywołania Aery, kiedy ma się w ekwipunku Taniec Śmierci, nie sprawia już, że cały czas otrzymuje się obrażenia od Aery.
  • Podstawowy atak klona Shaco z R — Halucynacji nie zadaje już bohaterom 60% obrażeń Shaco zamiast 75% jego obrażeń.
  • Zamarznięci Niewolnicy z umiejętności biernej — Zrodzonej z Lodu Niewoli Lissandry nie mogą już podnieść Oka Herolda, gdy jej drużyna ukradnie Herolda.
  • Opis Opiekuna teraz poprawnie mówi o skalowaniu z mocą umiejętności równym 0,25% zamiast 0,25 czy 25%.
  • Efekty cząsteczkowe Księżycowej Poświaty Q — Ciosu Półksiężyca Mrocznej Walkirii Diany nie pojawiają się już na chwilę ponownie po tym, jak wygasną na danym bohaterze.

Nadchodzące skórki i Barwy

Poniższa skórka pojawi się wraz z tym patchem. Portret w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!

Następujące Barwy pojawią się wraz z tym patchem:


Podziel się ze znajomymi!