Patch 9.17 – Opis zmian //Patch notes


Szczegółowy opis zmian w patchu 9.17.


Hej, łowcy wzmocnień!

Wciąż staramy się powstrzymywać przed jakimiś większymi szaleństwami do czasu patcha 9.19 (na którym rozgrywane będą Mistrzostwa), ale w tym patchu wprowadzamy nieco większe poprawki do Aureliona Sola i Kayle. Przede wszystkim chcemy usprawnić ich w aspektach, w których są słabi i przez które gracze nie widzą w nich wartościowych wyborów. Ogólnie rzecz biorąc: Aurelion Sol powinien zachowywać się bardziej zrozumiale i mieć bardziej satysfakcjonujące oznaki udanej zagrywki, a Kayle na etapie gry w alei nie powinna być aż takim słabeuszem.

To tyle, ludziska!

 Hanna „shio shoujo” Woo Paul „Aether” Perscheid

Patch w skrócie

Ahri z Prastarej Kniei, Veigar z Prastarej Kniei, Nocturne z Prastarej Kniei, Piekielny Shen, Piekielny Galio i Piekielny Varus będą dostępni 29 sierpnia 2019 roku.

Bohaterowie

Aurelion Sol

Zwiększone obrażenia umiejętności biernej; skalowanie od mocy umiejętności jest teraz stałe; gwiazdy nie są już wyłączane przez efekty kontroli tłumu. Czas odnowienia Q teraz się skaluje; zwiększona prędkość ruchu; gwiazdy będą nadążały za Aurelionem Solem. Po zwiększeniu orbity gwiazd przez W obracają się one z malejącą prędkością; dostosowany czas odnowienia; koszt nie zwiększa się już z czasem. Usunięta bierna prędkość ruchu z E; zwiększone zasięg i czas odnowienia; prędkość teraz się skaluje.

Zwiększamy podatność Aureliona Sola na kontrowanie we wczesnej fazie gry, byśmy mogli wzmocnić jego skalowanie i obecność w późnej fazie gry. Zmienione W powinno sprawić, że będzie przystępniejszy dla graczy, którzy dopiero zaczynają nim grać, dzięki wyraźniejszym oznakom powodzenia i bardziej satysfakcjonującym efektom w grze.

Umiejętność bierna — Centrum Wszechświata

OBRAŻENIA20/23/26/29/32/35/40/45/50/55/60/
70/80/90/100/110/120/130 pkt.
 ⇒ 16/18/20/22/24/27/30/35/40/45/50/
60/70/80/90/100/110/120 pkt.
SKALOWANIE0,18-0,35 (na poziomach 1-18) pkt. mocy umiejętności ⇒ 0,25 pkt. mocy umiejętności
USUNIĘTODEZAKTYWUJĄCA KONTROLA TŁUMUKontrola tłumu wpływająca na działanie umiejętności nie dezaktywuje już Centrum Wszechświata.

Q — Gwiezdna Fala

CZAS ODNOWIENIA10 sek. ⇒ 11/10/9/8/7 sek.
PRĘDKOŚĆ RUCHU10% ⇒ 20%
NOWOŚĆI TAK CIĘ DOGONIĘJeśli Aurelion Sol jest szybszy od swojej gwiazdy, przyśpiesza ona, aby za nim nadążyć.

W — Astralna Ekspansja

NOWOŚĆRÓBMY SWOJEGdy Aurelion Sol spycha swoje gwiazdy na Zewnętrzny Kraniec, otrzymują one dodatkowe obrażenia i wysoką, ale spadającą prędkość. Po 3 sekundach — albo gdy Aurelion Sol użyje reaktywacji wcześniej — gwiazdy cofają się, a Aurelion Sol zyskuje 40% prędkości ruchu, która zanika w czasie 1,5 sek.
CZAS ODNOWIENIA6/5,5/5/4,5/4 sek. ⇒ 8/6,5/5/3,5/2 sek.
MANA40 pkt. many + 22/24/26/28/30 pkt. many na sekundę po aktywacji ⇒ 70/80/90/100/110 many przy rzuceniu

E — Legendarna Kometa

USUNIĘTOUMIEJĘTNOŚĆ BIERNAAurelion Sol nie otrzymuje już premii do szybkości ruchu, gdy przez pewien czas porusza się w jednym kierunku.
ZASIĘG3000/4000/5000/6000/7000 jedn. ⇒ 5500/6000/6500/7000/7500 jedn.
CZAS ODNOWIENIA60/55/50/45/40 sek. ⇒ 80/75/70/65/60 sek.
PRĘDKOŚĆ600 jedn.  600/650/700/750/800 jedn.

Galio

Krótszy czas odnowienia Q. Zwiększone minimalne i maksymalne obrażenia W.

Ostatnich kilka patchów nie potraktowało Galio zbyt łaskawie. Teraz chcemy zapewnić mu możliwości, dzięki którym pozostanie atrakcyjnym wyborem.

Podstawowe statystyki

Zaokrąglamy paskudnie wyglądające ułamki.

REGENERACJA MANY9,335 pkt.  9,5 pkt.

Q — Wichry Wojny

CZAS ODNOWIENIA14/13/12/11/10 sek.  12/11,5/11/10,5/10 sek.

W — Tarcza Duranda

MINIMALNE OBRAŻENIA10/20/30/40/50 pkt.  20/35/50/65/80 pkt.
MAKSYMALNE OBRAŻENIA30/60/90/120/150 pkt.  60/105/150/195/240 pkt.

Kalista

Zwiększone podstawowe obrażenia od ataku, mana i przyrost many.

Ulepszyliśmy Kalistę w taki sposób, że okaże się skuteczniejsza w rękach przeciętnego gracza. Będzie także bardziej użyteczna w różnych sytuacjach.

Podstawowe statystyki

OBRAŻENIA OD ATAKU67 pkt.  69 pkt.
MANA231,8 pkt.  250 pkt.
PRZYROST MANY35 pkt.  45 pkt.

Kayle

Zaktualizowane bierne premie wszystkich czterech form. Q przywraca teraz manę; zasięg i szybkość pocisku oraz opóźnienie przy rzucaniu zostały zmniejszone; zaktualizowano czas rzucania; zmniejszono osłabienie przeciwnika, jednak zwiększono czas jego trwania. Obrażenia dodatkowe E zmniejszone na wyższych poziomach, zwiększone skalowanie; zaktualizowane skalowanie przy trafieniu. Koszt R jest teraz skalowany, a jego zasięg zwiększony.

Chcemy postawić na wczesną fazę rozgrywki Kayle, jednocześnie zmniejszając jej możliwości w późniejszej fazie. Kayle nadal powinna być słabą bohaterką, która urasta do rangi bogini w późniejszej grze, jednak teraz grający nią (i jej przeciwnicy) będą mieli większy wpływ na postępy postaci.

Umiejętność bierna — Boskie Wywyższenie

PORZĄDEK FORM NA POZIOMACHKayle przybiera formę Ognistą na 6. poziomie i Uskrzydloną na 11. poziomie  Uskrzydloną na 6. poziomie, Ognistą na 11. poziomie
PREMIA DO PRĘDKOŚCI RUCHU GORLIWEJ15% premii w postaci Błogosławionej, gdy bohaterka porusza się w kierunku wroga  8% w postaci Błogosławionej w dowolnym kierunku
ŹRÓDŁA ŁADUNKÓW GORLIWEJAtaki podstawowe przeciwko celom niebędącym budowlami  Wszystkie ataki podstawowe
ZASIĘG ATAKU USKRZYDLONEJ550 jedn.  525 jedn.
USUNIĘTOPRĘDKOŚĆ ATAKU USKRZYDLONEJ ZA KAŻDY ŁADUNEKPremia do prędkości ataku Kayle z formy Gorliwej nie zwiększa się już do 10% za każdy ładunek, gdy Kayle jest Uskrzydlona
USUNIĘTONIEUCHRONNE OBRAŻENIA FALI OGNIA TRANSCENDENTNEJFale ognia nie zadają już obrażeń nieuchronnych
NOWEZASIĘG ATAKU W FORMIE TRANSCENDENTNEJGdy Kayle jest Transcendentna, zyskuje dodatkowe 50 jedn. zasięgu — jej całkowity zasięg ataku podstawowego wynosi wtedy 575 jedn.

Q — Promienny Wybuch

NOWOŚĆZWROT MANYTeraz zapewnia 50% zwrotu kosztu many umiejętności za każdego trafionego bohatera
OPÓŹNIENIE RZUCENIA0,5 sek.  0,25 sek.
CZAS RZUCENIASzybkość ataku  0,25 sek.
PRĘDKOŚĆ POCISKU2000 jedn.  1600 jedn.
ZASIĘG950 jedn.  900 jedn.
ZMNIEJSZENIE ODPORNOŚCI20% pancerza przeciwnika i odporności na magię przez 3 sekundy  15% pancerza przeciwnika i odporności na magię przez 4 sekundy
NAPRAWIONY BŁĄDNaprawiliśmy błąd, przez który Promienny Wybuch nie przebijał się wystarczająco daleko, jeśli cel został trafiony z bliska

E — Gwieździste Czaroostrze

DODATKOWE OBRAŻENIA MAGICZNE8/10/12/14/16% (+0,01 za każde 100 pkt. mocy umiejętności) brakującego zdrowia celu  8/9/10/11/12% (+0,01 za każde 50 pkt. mocy umiejętności) brakującego zdrowia celu
SKALOWANIE PRZY TRAFIENIU0,1 pkt. całkowitych obrażeń od ataku i 0,2 pkt. mocy umiejętności  0,1 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku i 0,25 pkt. mocy umiejętności

R — Boski Osąd

KOSZT100 pkt. many  100/50/0 pkt. many
PROMIEŃ OBRAŻEŃ OBSZAROWYCH475 jedn.  500 jedn.

Leona

Krótszy czas odnowienia Q.

Pozwalamy Leonie skupić się na starciach z inicjującymi wspierającymi, przeciwko którym tak dobrze się spisuje, aby stanowiła dobrą kontrę w tego rodzaju zestawieniach.

Q — Pawęż Brzasku

CZAS ODNOWIENIA6 sek.  5 sek.

Lucian

Zwiększone podstawowe obrażenia od ataku.

Zwiększamy nieco moc Luciana we wczesnej fazie gry w alei, aby ukarać nieco bohaterów, którzy dotąd mogli poczynać sobie bez większych obaw.

Podstawowe statystyki

OBRAŻENIA OD ATAKU61 pkt.  64 pkt.

Neeko

Neeko jest teraz w stanie dezaktywować umiejętność bierną bez otrzymania obrażeń czy użycia innej umiejętności.

Ta drobna zmiana umożliwi Neeko powrót do własnej formy bez konieczności wydawania zasobów czy otrzymywania obrażeń.

Umiejętność bierna — Wrodzony Urok

NOWOŚĆJESTEM PIĘKNAKiedy jest zakamuflowana, Neeko może wybrać samą siebie, aby dezaktywować kamuflaż — umiejętność odnowi się po 2 sek.

Pantheon

Pchnięcia Q przyznają teraz obrażenia wykończenia. Usunięto redukcję obrażeń E przeciwko potworom.

Nawet po usunięciu i obniżeniu redukcji obrażeń przeciwko potworom — odpowiednio w przypadku Q i E — Pantheon w dżungli nie jest tak silny jak w swoich pozostałych rolach. Dlatego też całkowicie usuwamy redukcję obrażeń przeciwko potworom z E — wydaje się, że byliśmy zbyt ostrożni, jeśli chodzi o jego skuteczność w dżungli. Zarówno to, jak i zmiana jego pchnięcia Q nie powinny za bardzo zaburzyć równowagi i pomogą tym, którzy mają problemy z opanowaniem gry odświeżonym Pantheonem.

Q — Kometarna Włócznia

NOWOŚĆOBRAŻENIA PCHNIĘCIAPchnięcie włócznią Pantheona (zwolnienie przycisku w przeciągu 0,35 sek.) zwiększa teraz obrażenia fizyczne zadawane celom mającym poniżej 25% maksymalnego zdrowia (co pasuje do premii do obrażeń w przypadku pełnego rzutu włócznią)

E — Natarcie Egidy

USUNIĘTOREDUKCJA OBRAŻEŃ PRZECIWKO POTWOROMNie zadaje już zmniejszonych obrażeń niepotężnym potworom

Qiyana

Zmniejszone obrażenia podstawowe E. Czas odnowienia R już się nie skaluje.

Wczesne obrażenia Qiyany sprawiały, że w alei była silniejsza, niż powinna. W połączeniu z jej niemalże spamowanymi ultami w późniejszej fazie gry sprawiało to, że w perspektywie całej gry była zbyt trudna do pokonania.

E — Bezczelność

OBRAŻENIA PODSTAWOWE70/105/140/175/210 pkt.  60/95/130/165/200 pkt.

R — Oszałamiający Pokaz Talentu

CZAS ODNOWIENIA120/100/80 sek.  120 sek. na wszystkich poziomach

Ryze

Zwiększona podstawowa odporność na magię.

Teraz, gdy Ryze udowodnił, że może być użyteczny bez Przeciążaniawrogów w rozgrywkach profesjonalnych, możemy ociupinę zwiększyć jego wytrzymałość.

Podstawowe statystyki

ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ30 pkt.  34 pkt.

Zyra

Zwiększone obrażenia podstawowe R na wyższych poziomach; koszt już się nie skaluje; czas odnowienia został skrócony.

Dajemy Zyrze więcej okazji do zadawania wrogom obrażeń eksplozywnych.

R — Duszące Ciernie

KOSZT100/120/140 pkt. many  100 pkt. many na wszystkich poziomach
CZAS ODNOWIENIA130/120/110 sek.  110/100/90 sek.

Rotacja darmowych bohaterów

W 2017 roku gracze prosili nas o rozszerzenie tygodniowej darmowej rotacji, by obejmowała więcej niż 10 bohaterów. W rezultacie zaktualizowaliśmy model, by 10% całkowitej liczby bohaterów trafiało do rotacji, i zwiększyliśmy tę liczbę do 14. Z Qiyaną mamy teraz oficjalnie 145 bohaterów! Zgodnie z obietnicą oficjalnie podniesiemy liczbę bohaterów do 15 — stanie się to przy okazji następnej rotacji, w pierwszym tygodniu września 2019.

Naprawione błędy

  • Soraka prawidłowo leczy się teraz za pomocą R — Życzenia o wyższe wartości, gdy ma poniżej 40% maksymalnego zdrowia.
  • Niektóre umiejętności ruchowe bohaterów są teraz poprawnie dezaktywowane, gdy ci są Uziemiani (E — Elastyczna Proca Zaca, R — Niepowstrzymana Siła Malphite’a, E — Haki Camille, R — Obrażenia Przypadkowe Gravesa, W — Mroczne Przejście Thresha i R — Chmara Kruków Fiddlesticksa).
  • Rek’Sai nie zyskuje już krótkiego wzmocnienia „Nie do ruszenia”, jeśli cel zginie, gdy zaczyna ona R — Pośpiech Pustki.
  • Oczyszczenie poprawnie usuwa teraz ogłuszenie z ULEPSZENIA: IMPLOZJI W — Pola Grawitacyjnego Viktora.
  • Prędkość doskoku Q — Uderzenia Rezonansu Lee Sina jest teraz poprawna (nie tak wolna, jak to było w patchu 9.16).
  • Jeśli Sylas zginie natychmiast po użyciu R — Spadającej Gwiazdy Pantheona za pomocą swojego R — Przejęcia, nie będzie miał już zablokowanej możliwości korzystania z przedmiotów i podstawowych umiejętności.
  • W — Rykoszet Sivir poprawnie odbija się teraz po powtórnym użyciu, gdy bohaterka osiągnie 45% skrócenia czasu odnowienia dzięki Włóczni Shojin lub Kosmicznej Przenikliwości.
  • Kosa Statikka nie trafia już w pobliskie cele poza R — Wymiarem ŚmierciMordekaisera, gdy posiadacz przedmiotu atakuje go nią.
  • Gdy Tahm Kench umiera podczas używania W — Pożarcia na innej jednostce, zdrowie tej jednostki może teraz poprawnie spaść poniżej 1 punktu.

Nadchodzące skórki i Barwy

Poniższe skórki pojawią się wraz z tym patchem. Portrety w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!


Podziel się ze znajomymi!