Oto opis zmian i nowości w patchu 9.5. Nowe szaty Kayle i Morgany oraz zmiany dotyczące Akali i Vi.
Gitara siema. Powitajmy nasze zaktualizowane anielskie siostry, Kayle i Morganę!
W tym patchu nie ma zbyt wielu szalonych zmian, ale kontynuujemy prace nad bohaterami takimi jak Akali i Sylas oraz tonujemy Zdobywcę. Mamy też małe co nieco dla grających Vi oraz zabieramy się za zmianę Iglic Skarnera. Monitorujemy również paru innych bohaterów, bo polegają oni na Zdobywcy, ale zanim zmiany dotyczące tej runy się nie przyjmą, nie podejmiemy żadnych natychmiastowych działań. (Poza tym w patchu 9.6 osłabimy Ezreala. Jeszcze nie zdecydowaliśmy, czy osłabimy dwie Łzy czy Eza bezpośrednio, ale tak czy inaczej… Szykujcie się na osłabienia Ezreala).
Do dzieła.
Patch w skrócie
https://www.youtube.com/watch?v=5DzuF6PfseA
Bohaterowie
Kayle i Morgana
Kayle i Morgana są gotowe zrównać winnych z ziemią. Siostry wymierzą sprawiedliwość w patchu 9.5!
- Zwiastun rozgrywki bohaterek Kayle i Morgany
- Ujawnienie Kayle i Morgany
- Prezentacja bohaterki Kayle
- Prezentacja bohaterki Morgany (po angielsku)
- Biografia Kayle
- Biografia Morgany
Portrety Kayle i Morgany w wysokiej rozdzielczości są dostępne w Kompozycjach Pulpitu League!
Akali
Zwiększony czas działania przyspieszenia w pierścieniu i poza nim. Zmodyfikowane ukrywanie się przed wieżami. Zwiększone obrażenia E. Krótszy czas odnowienia R.
Kiedy osłabiliśmy Akali w patchu 9.3, mocno uderzyliśmy w te części jej zestawu umiejętności, które były najbardziej frustrujące i sprawiały różne kłopoty zależnie od poziomu umiejętności graczy. Doprowadziło ją to do żałosnego stanu, ale musieliśmy się upewnić, że usunięta mechanika faktycznie była tym, co czyniło Akali problematyczną. Zważywszy na głębię zmian z patcha 9.3 (zmiany w mechanice niosą za sobą większe skutki niż wzmocnienie lub osłabienie obrażeń), jeżeli spróbowalibyśmy nie ruszać ogólnej mocy Akali, mogłaby pozostać na szczycie, przez co trudno byłoby nam stwierdzić, czy nasze osłabienia coś, o ile cokolwiek, osiągnęły.
Dwa patche później potwierdziliśmy, że usunięcie leczenia z jej Q i ukrywania się przed wieżami z W wydatnie przyczyniło się do zrobienia z niej bardziej zrównoważonej bohaterki, więc teraz będziemy ostrożnie przywracać jej moc.
Umiejętność bierna — Piętno Zabójczyni
W — Osłona Zmierzchu
E — Salto Shurikena
R — Skrytobójcze Wykończenie
Neeko
Zmodyfikowane unieruchomienie E.
Zasady działania unieruchomienia Neeko były dość zagmatwane, więc upraszczamy je, żeby nasz Kameleon był solidniejszy, szczególnie w walkach drużynowych.
E — Kolco-Plączki
Rakan
Zwiększone obrażenia W i prędkość doskoku.
Osłabienie Wielkiego Wejścia Rakana z patcha 9.2 utrudniło mu kreowanie zagrywek. Przywracamy mu trochę prędkości, by mógł pomagać swojemu partnerowi z alei w nękaniu wrogów albo wspomagać resztę drużyny w szalonej walce drużynowej. Jednocześnie wciąż pilnujemy, żeby jego inicjacja starć za pomocą R i W nie wymknęła się spod kontroli.
W — Wielkie Wejście
Skarner
Zwiększony zasięg działania Iglic, Iglica przy czerwonym wzmocnieniu teraz dosięga Skalniaków i Brzytwodziobów po obu stronach mapy. Usunięto Iglice z minimapy.
Przesuwamy Iglicę Skarnera z okolic czerwonego wzmocnienia, żeby jej zasięg obejmował Brzytwodzioby i Skalniaki, co da mu więcej możliwości przy wybieraniu ścieżek w dżungli i pomoże mu czyścić wszystkie trzy obozy. Jako że Iglica będzie bliżej Skalniaków i Brzytwodziobów, czyli głębiej w dżungli, przeciwnikom trudniej będzie ją przejąć.
Usuwamy również Iglice z minimapy, żeby próby kontrdżunglowania przeprowadzane przez Skarnera nie były aż tak oczywiste z punktu widzenia drużyny przeciwnej.
Umiejętność bierna — Kryształowe Iglice
Vi
Zmniejszony przyrost prędkości ataku. Dłuższy czas odnowienia umiejętności biernej, ale teraz skraca go W. Zmniejszone skalowanie Q, nie zadaje już zmniejszonych obrażeń przechodzących. Zwiększona prędkość ataku W. Obrażenia obszarowe E teraz mogą trafić krytycznie. Dłuższy czas odnowienia R, zwiększone obrażenia i odrzucenie/wyrzucenie w powietrze, nie zadaje już zmniejszonych obrażeń przechodzących.
Vi od dłuższego czasu nie jest najlepszym wyborem do dżungli. Żeby pomóc jej rywalizować z kolegami po fachu, modyfikujemy jej Q i R tak, aby zadawały równe obrażenia wszystkiemu, co trafią. Wzmocni ją to w walkach drużynowych i przyspieszy czyszczenie dżungli. W ramach równoważenia tych zmian osłabiamy Vi gdzieniegdzie, ale ogólnie powinna wyjść z tego silniejsza i z większym wpływem na grę.
Podstawowe statystyki:
Umiejętność bierna — Tarcza Przeciwuderzeniowa
Q — Niszczyciel Skarbca
W — Wgniatające Uderzenia
E — Nadużycie Siły
R — Atak i Pobicie
Aktualizacja dźwięków Luciana
Poprawiamy niektóre z dźwięków umiejętności Luciana, żeby były lepiej słyszalne!
Przedmioty
Przedmioty powiązane z Reliktową Tarczą
Zmniejszone leczenie.
Ograniczamy zdolność lekceważenia nękania charakterystyczną dla wspierających obrońców, żeby inni wspierający mogli z nimi rywalizować, szczególnie w rozgrywkach na wyższym poziomie — tam dolni kładą większy nacisk na utrzymywanie swojego zdrowia w jak najlepszym stanie.
Klinga Burzy
Zważywszy na to, że aktualizacja Klingi Burzy zmieniła ją z przedmiotu, który kupowaliście jako pierwszy, w przedmiot kupowany w późnej fazie gry, odrobinę przesadziliśmy ze zmniejszeniem jej mocy, kiedy chcieliśmy upewnić się, że będzie zdecydowanie mniej atrakcyjnym pierwszym zakupem. Teraz Klinga jest za słaba, więc ją wzmacniamy.
Runy
Zdobywca
Poprawiliśmy Zdobywcę w połowie zeszłego patcha, skracając czas trwania ładunków w przypadku bohaterów walczących na dystans i zmniejszając ilość siły adaptacyjnej za każdy ładunek. Jednak wciąż jest zbyt mocny, szczególnie w środkowej i późnej fazie gry. Bazuje na systemie ładunków, więc bohaterowie mogą zyskiwać statystyki przed aktywacją efektu, a w późnej fazie gry dzieje się to szybciej niż w przypadku poprzednich wersji Zdobywcy. Likwidujemy trochę mocy Zdobywcy w późnej fazie gry, nie ruszając przy tym zamiany obrażeń na obrażenia nieuchronne oraz leczenia, które stanowią istotną część tożsamości tej runy.
Aktualizacja patcha 9.4
(Przypomnienie: te zmiany funkcjonują już od pewnego czasu).
Proste zmiany
Cho’Gath
Zwiększone obrażenia E.
Cho’Gathowi przydałaby się pomocna dłoń we wczesnej fazie gry. Maksymalizowanie E sprawi, że wymiany z wrogami staną się dla niego lepsze.
E — Migbłystalne Kolce
Dr Mundo
Zwiększona odporność na magię E.
Wzmacniamy naszego doktora, żeby gracze, którzy potrzebują antymagicznego twardziela, mogli odnaleźć go w tym dużym fioletowym gościu.
E — Masochizm
Gangplank
Zwiększone dodatkowe obrażenia E zadawane bohaterom. Zwiększone obrażenia każdej fali R.
Sprawiamy, że proch Gangplanka stanie się bardziej „pro”. Dzięki temu nasz pirat będzie mógł oddawać ciosy huncwotom z górnej alei i zostanie mu jeszcze trochę kul armatnich, żeby ostrzelać nimi wszystkich innych wrogów.
E — Beczka Prochu
R — Kanonada
Graves
Zwiększone podstawowe obrażenia od ataku.
Zmiany w grze w dżungli z patcha 9.2 dały się we znaki dżunglerom lepszym w późnej fazie gry, takim jak Graves, a modyfikacja Klingi Burzy z patcha 9.3 również nie była dla niego korzystna. Zważywszy na to, jak skutecznie odjęcie 3 pkt. obrażeń od ataku powściągało Banitę pod koniec ostatniego sezonu, dodanie tych 3 pkt. powinno przywrócić go do wystrzałowej formy.
Podstawowe statystyki
Jhin
Zwiększone obrażenia od ataku.
Tańczący Granat powinien być bardziej fortissimo, skoro stanowi tak nieodzowną część tego, jak Jhin zadaje obrażenia.
Q — Tańczący Granat
Nunu i Willump
Zmniejszone zdrowie. Zmniejszone leczenie Q.
Zmniejszamy wytrzymałość tych dwóch najlepszych przyjaciół, uderzając w ich podstawowe statystki we wczesnej fazie gry oraz utrzymywanie się w późnej.
Podstawowe statystyki
Q — Pożarcie
Tryndamere
Zwiększono limit szansy na trafienie krytyczne umiejętności biernej na wyższych poziomach.
Rozwiązujemy odwieczny dylemat Tryndamere’a dotyczący szansy na trafienie krytyczne: aktualnie nie jest w stanie osiągnąć 100% szansy na trafienie krytyczne bez przekraczania jej limitu, ale od tego patcha będzie to możliwe i to przy nie więcej niż dwóch przedmiotach.
Umiejętność bierna — Bitewny Szał
Sylas
Zwiększone leczenie W na niższych poziomach, zmniejszone na wyższych, zwiększone skalowanie leczenia, zwiększone skalowanie obrażeń.
Uderzamy w Sylasa jako obrońcę.
W — Królobójca
Yorick
Zmniejszone obrażenia Dziewicy i obrażenia efektu oznaczenia.
Yorick i jego cudowna Dziewica są nierozłączni od czasu patcha 9.2, a ich wspólne obrażenia sprawiają wszystkim problemy. Żeby stali się słabsi, kiedy są razem, delikatnie temperujemy temperament Dziewicy.
R — Chluba Wysp
Rek’Sai
Naprawiono błąd sprawiający, że R mogło zadać obrażenia dwukrotnie.
Zdobywca w połączeniu ze zmianami, które dotknęły Rek’Sai w zeszłym patchu, sprawili, że stała się ona przerażającą bestią. Zobaczymy, jaki wpływ będą miały modyfikacje Zdobywcy z tego patcha, a dopiero potem zastanowimy się nad tym, jak osłabić Rek’Sai. Poniżej zamieszczamy aktualizację, która weszła w życie w patchu 9.4, tak dla przypomnienia.
Aktualizacja patcha 9.4
Przypomnienie: te zmiany funkcjonują już od pewnego czasu.
ARURF
Niespodzianka! Przedłużamy tryb ARURF o kolejne dwa patche! Skoro czeka nas jeszcze jeden miesiąc UltraRewelacyjnieFantastycznej zabawy, mamy w tym patchu całą górę zmian wyważających. Jeżeli jesteście członkami Klubu Złotej Szpatułki, będziecie dalej cieszyć się korzyściami z członkostwa, dopóki nie wycofamy trybu ARURF.
Zacznijmy od wzmocnień:
Aatrox
Akali
Alistar
Anivia
Aurelion Sol
Bard
Braum
Darius
Elise
Evelynn
Gangplank
Gnar
Ivern
Jhin
Katarina
Quinn
Sion
Sona
Tahm Kench
Taliyah
Thresh
Udyr
Urgot
Yasuo
Zac
Zilean
Zoe
Oczywiście są też osłabienia:
Ahri
Fizz
Garen
Heimerdinger
Jayce
Nocturne
Sivir
Syndra
Vladimir
Pierwszy Starszy Smok
Drugi Starszy Smok
Trzeci Starszy Smok
Naprawione błędy
- Chyżość teraz poprawnie zwiększa dodatkową prędkość ruchu pochodzącą z Zaginającego Czas Toniku.
- Naprawiono błąd, który powodował, że niektórzy bohaterowie czasami stali w miejscu zamiast używać ataków podstawowych.
- Linie dialogowe Zombi Branda nie są już odtwarzane globalnie, kiedy Brand jest w obrębie wizji.
- Tekstury Księżycowej Cesarzowej Lux nie psują się już w chwili jej śmierci.
- Darius w podstawowej skórce nie odtwarza już linii dialogowych Boskiego Króla Dariusa związanych z E — Pochwyceniem.
- Przywrócono efekty dźwiękowe lądowania Anivii podczas jej Powrotu.
- Tarcze i unieruchomienia rzucone na Anivię mają teraz odpowiedni rozmiar w porównaniu z jej wielkością podczas umiejętności biernej — Odrodzenia.
- Wskaźnik prawdziwego widzenia R — Zewu Łowów Rengara nie pojawia się już w złym miejscu na modelu Czarodzieja Gwiazd Ezreala.
- Opisy umiejętności przy rozwijaniu Q — Stylu Tygrysa Udyra teraz już się pojawiają.
- Odtwarzanie plików powtórek z poziomu pliku wykonywalnego League of Legends jest teraz możliwe we wszystkich regionach.
- Naprawiono błąd, który powodował, że nie było opcji „bez bana” w fazie wybierania/banowania w kolejce rankingowej.
Nadchodzące skórki i Barwy
Poniższe skórki pojawią się wraz z tym patchem. Portrety w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!
Następujące Barwy pojawią się wraz z tym patchem: