Patch 9.8 – Opis zmian //Patch notes


Reklama

Patch 9.8 wkracza na serwery. Oto jakie zmiany pojawią się razem z nim.


Co tam u was? Witajcie w patchu MSI 2019.

Bohaterowie, których ostatnio często widujemy, tacy jak Gnar, Kayle, Nautilus czy Trundle, otrzymują więcej modyfikacji. Ale do tego grona dołącza również parę mniej popularnych postaci, np. Amumu i Renekton. Jeśli chodzi o przedmioty, ujednolicamy działanie efektu Głębokich Ran i dostosowujemy koszt niektórych przedmiotów dla strzelców, ponieważ na przestrzeni kilku ostatnich patchów wprowadziliśmy już podobne obniżki w tej kategorii przedmiotów.

Do wszystkich cosplayerów Gangplanka i Miss Fortune: pożegnajcie się z Butcher’s Bridge, bo odpływa i nie zobaczycie się aż do następnego razu na ARAM-ie. Ale wszyscy fani Ashe i Brauma mogą się radować — Howling Abyss powraca! Zespół odpowiedzialny za tryb ARAM przeanalizował dane i uwagi dotyczące naszego małego, ARAM-owego wydarzenia z patcha 9.7 i zdecydował się wprowadzić zmiany, które zostaną z nami na stałe (albo i nie), począwszy od patcha 9.8.

A teraz zmykajcie stąd i czytajcie dalej, żeby dowiedzieć się więcej.

 Paul „Aether” Perscheid Hanna „shio shoujo” Woo

Patch w skrócie

Video

Bohaterowie

Amumu

Zwiększone obrażenia umiejętności biernej. Krótszy czas odnowienia Q. Amumu podąża teraz za wrogami trafionymi Q, jeżeli się przemieszczą, kiedy on będzie w locie.

Naszemu smutaskowi przydałoby się trochę wzmocnień, więc mu pomagamy. Choć te wzmocnienia będą miały podobny wpływ na gry na różnych poziomach umiejętności, to spodziewamy się, że zostaną odczute nieco wyraźniej w rozgrywkach graczy z wyższych kręgów.

Umiejętność bierna — Przeklęty Dotyk

DODATKOWE NIEUCHRONNE OBRAŻENIAPrzeklęte cele otrzymują dodatkowe 10% 13% czystych obrażeń magicznych jako obrażenia nieuchronne

Q — Rzut Bandażem

CZAS ODNOWIENIA16/14/12/10/8 sek.  12/11/10/9/8 sek.
NIE ZOSTAWIAJ MNIEAmumu podąża teraz za swoim celem, pokonując rozsądną odległość od miejsca, w którym użył Rzutu Bandażem, jeśli jego cel uwolni się spod wpływu ogłuszenia, zanim Amumu do niego doleci.

Camille

Zwiększona podstawowa prędkość ataku.

Osłabienie prędkości ataku Camille pod koniec zeszłego roku spowolniło jej czyszczenie dżungli, ale też sprawiło, że jest gorsza w alei. Wzmacniamy ją z powrotem, bo wydaje nam się, że nie stanie się przez to zbyt mocna w którejkolwiek z tych ról.

Podstawowe statystyki

PRĘDKOŚĆ ATAKU0,625 jedn.  0,644 jedn.

Cassiopeia

Zmniejszony koszt E na wyższych poziomach.

Zauważyliśmy, że z powodu niedawnego zwiększenia kosztów many Q i W Cassiopeia ma problemy z utrzymywaniem się w alei i podczas walk w środkowej fazie gry. Jako że maksymalizowanie E na Cassio i tak pozwala na agresywny styl gry, to upieczemy dwie pieczenie na jednym ogniu — pomożemy jej dłużej walczyć i zachowamy jej wysoki potencjał do zadawania śmierci.

E — Podwójny Kieł

KOSZT40/50/60/70/80 pkt. many  40/45/50/55/60 pkt. many

Fiora

Dłuższy czas działania spowolnienia/ogłuszenia W. Koszt E wyrównany na wszystkich poziomach.

Nagradzamy Fiorę za ogrywanie wrogów oraz ułatwiamy jej czyszczenie fal i niszczenie wież bez pozbywania się całej many w międzyczasie.

W — Riposta

CZAS DZIAŁANIA SPOWOLNIENIA/OGŁUSZENIA1,5 sek.  2 sek.
OBRAŻENIA90/130/170/210/250 pkt. (+1,0 pkt. mocy umiejętności) 110/150/190/230/270 pkt. (+1,0 pkt. mocy umiejętności)

E — Szermierka

KOSZT40/45/50/55/60 pkt. many  40 pkt. many na wszystkich poziomach

Gnar

Krótszy czas odnowienia R.

Więcej ciskania ludźmi o ścianę, kiedy Gnar jest duży i wkurzony.

R — GNAR!

CZAS ODNOWIENIA120/100/80 sek.  90/60/30 sek.

Jhin

Dłuższy czas działania pułapki E, pułapki ładują się szybciej na wyższych poziomach. Zwiększony mnożnik obrażeń R i poprawiony opis umiejętności widoczny przy jej rozwijaniu.

Wzmacniamy pułapki i superumiejętność Jhina, czyli te części jego zestawu umiejętności, które według nas wypadały blado w porównaniu z resztą.

E — Ująć Widownię

CZAS DZIAŁANIA PUŁAPKI2 minuty  3 minuty
SZYBKOŚĆ ŁADOWANIA PUŁAPEKJedna pułapka co 28/27/26/25/24 sek. 28/25/22/19/16 sek.

R — Kurtyna!

MNOŻNIK OBRAŻEŃod 1,0 do 3,5 (zależnie od brakującego zdrowia celu)  od 1,0 do 4,0 (zależnie od brakującego zdrowia celu)
OPISNaprawiono błąd sprawiający, że opis umiejętności widoczny przy jej rozwijaniu zawierał niepoprawne wartości.

Kayle

Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku, pancerz i współczynnik prędkości ataku. Działanie umiejętności biernej Kayle jest uzależnione od poziomu bohaterki i poziomu jej superumiejętności.

Jak na bohaterkę, która powinna mieć słabą i niepewną wczesną fazę gry — w związku z tym, jak potężna staje się w późnej fazie — Kayle radzi sobie zbyt dobrze. Zmiany w jej podstawowych statystykach sprawią, że będzie słabsza zarówno na początku gry, jak i pod koniec, w porównaniu z tym, co było wcześniej. Pozdrawiamy też Eliksir Umiejętności i wszystkich tych farciarzy, którzy otrzymywali go na tyle często, że mogli szybciej dostępować Boskiego Wywyższenia.

Podstawowe statystyki

OBRAŻENIA OD ATAKU52 pkt.  50 pkt.
PANCERZ28 pkt.  26 pkt.
WSPÓŁCZYNNIK PRĘDKOŚCI ATAKU0,695 jedn.  0,667 jedn. (to ta liczba, z której korzystamy, żeby wyliczyć skuteczność dodatkowej prędkości ataku, a nie rzeczywista prędkość ataku Kayle)

Umiejętność bierna — Boskie Wywyższenie

MEGAEWOLUCJAWywyższenia bazują teraz na poziomie Kayle i jej punktach umiejętności.

Kayn

Krótszy czas odnowienia E Cienistego Skrytobójcy.

Cienisty Skrytobójca prawie zawsze tkwił w cieniu Rhaasta. Mamy nadzieję, że dzięki podkreśleniu firmowej mobilności Cienistego Skrytobójcy wybór między jedną a drugą formą będzie miał większe znaczenie dla grających Kaynem.

E — Krok w Cieniu

CZAS ODNOWIENIA (CIENISTY SKRYTOBÓJCA)21/19/17/15/13 sek.  8 sek. na wszystkich poziomach

Master Yi

Master Yi przenika teraz przez jednostki podczas R.

Modernizujemy superumiejętność Mastera Yi, żeby działała tak samo jak pokrewne jej potężne, długotrwałe zaklęcia zwiększające prędkość ruchu, które trafiły do gry w ostatnim czasie.

R — Nieśmiertelny

NOWOŚĆZASUWANIEMaster Yi może teraz przenikać przez jednostki podczas Nieśmiertelnego.

Nautilus

Dłuższy czas unieruchomienia umiejętności biernej. Zwiększone obrażenia Q.

To już ostatnie wzmocnienie Nautilusa. Obiecujemy.

Umiejętność bierna — Powalający Cios

CZAS DZIAŁANIA UNIERUCHOMIENIA0,5/0,75/1/1,25/1,5 sek. (na poziomach 1/6/11/16/18)  0,75/1/1,25/1,5 sek. (na poziomach 1/6/11/16)

Q — Zakotwiczenie

OBRAŻENIA80/120/160/200/240 pkt. (+0,75 pkt. mocy umiejętności) 100/145/190/235/280 pkt. (+0,9 pkt. mocy umiejętności)

Ornn

Zwiększone statystyki Peleryny Ognia Kuźni, Zamarzniętej Pięści oraz Maski Piekieł.

Chcemy sprawić, żeby Ornn był silniejszy, ale w wyjątkowy sposób. Dlatego ulepszamy przedmioty biorące się z jego umiejętności biernej, żeby zwiększyć jego siłę w późnej fazie gry.

Umiejętność bierna — Żywa Kuźnia

PELERYNA OGNIA KUŹNIZdrowie: 625 pkt.  750 pkt., pancerz: 90 pkt.  100 pkt.
ZAMARZNIĘTA PIĘŚĆPancerz: 95 pkt.  125 pkt.
MASKA PIEKIEŁZdrowie: 550 pkt.  750 pkt., odporność na magię: 90 pkt. 100 pkt.

Renekton

Zaokrąglone w górę podstawowe zdrowie, przyrost prędkości ataku oraz przyrost pancerza. Zwiększone leczenie Q na bohaterach.

A kysz, cyfry po przecinku, ten krokodyl zasługuje tylko na liczby całkowite. Schludne liczby pomogą naszemu łuskowatemu bogu w pojedynkach i wymianach ciosów.

(Zignorujcie fakt, że przyrost prędkości ataku wciąż ma cyfry po przecinku).

Podstawowe statystyki

ZDROWIE572,16 pkt.  575 pkt.
PRZYROST PRĘDKOŚCI ATAKU2,65%  2,75%
PRZYROST PANCERZA3,8 pkt.  4 pkt.

Q — Rzeź Niewiniątek

LECZENIE NA BOHATERACH9/13,5/18/22,5/27 pkt.  12/18/24/30/36 pkt.
WZMOCNIONE LECZENIE NA BOHATERACH27/40,5/54/67,5/81 pkt. 36/54/72/90/108 pkt.
LIMIT WZMOCNIONEGO LECZENIA150/225/300/375/450 pkt. 200/300/400/500/600 pkt.

Sejuani

Zwiększone skalowanie obrażeń W.

Drobne wzmocnienie skalowania Sejuani powinno pomóc jej szybciej czyścić dżunglę, skuteczniej gankować i lepiej sprawdzać się w walkach drużynowych, nie sprawiając przy tym, że stanie się zbyt dobra we wszystkich tych trzech rolach.

W — Furia Zimy

SKALOWANIE OBRAŻEŃ PIERWSZEGO UDERZENIA1,5% maksymalnego zdrowia Sejuani 2% maksymalnego zdrowia Sejuani
SKALOWANIE OBRAŻEŃ DRUGIEGO UDERZENIA4,5% maksymalnego zdrowia Sejuani 6% maksymalnego zdrowia Sejuani

Singed

Zwiększona podstawowa regeneracja zdrowia. Zwiększone spowolnienie W. Zmniejszony koszt E.

Zmiany przedmiotów takich jak Tajemnicza Pieczęć niebezpośrednio osłabiały Singeda. To w połączeniu z jego ogólną słabością w starciach przeciwko górnym walczącym z dystansu sprawiało, że Szalony Chemik nie był w najlepszej formie. Poniższe wzmocnienia osłodzą mu rozstanie z Tajemniczą Pieczęcią i pozwolą częściej używać Rzutu bez potrzeby wracania do bazy.

Podstawowe statystyki

REGENERACJA ZDROWIA8 pkt.  9,5 pkt.

W — Substancja Klejąca

SPOWOLNIENIE40%  60%

E — Rzut

KOSZT80/95/110/125/140 pkt. many  60/70/80/90/100 pkt. many

Trundle

Zwiększone dodatkowe obrażenia Q na wyższych poziomach. Krótszy czas odnowienia R.

Więcej Chapsów! Więcej Zniewoleń!

Q — Chaps

DODATKOWE OBRAŻENIA20/35/50/65/80 pkt.  20/40/60/80/100 pkt.

R — Zniewolenie

CZAS ODNOWIENIA110/90/70 sek.  100/80/60 sek.

Zed

Zmniejszone obrażenia Q. Dłuższy czas odnowienia W.

Delikatnie zmniejszamy obrażenia eksplozywne zadawane przez Zeda i dajemy jego wrogom więcej szans na złapanie go.

Q — Ostrze Shuriken

OBRAŻENIA PODSTAWOWE90/125/160/195/230 pkt.  80/115/150/185/220 pkt.

W — Żywy Cień

CZAS ODNOWIENIA20/18,5/17/15,5/14 sek.  22/20/18/16/14 sek.

Przedmioty

Kordelas z Bilgewater

Zwiększony koszt.

Częściowo cofamy obniżenie kosztu Ostrza Zniszczonego Króla z patcha 8.11, zwiększając koszt Kordelasa. Na początku zmniejszyliśmy opłatę za Ostrze, ponieważ ogólnie cięliśmy ceny po tym, jak zwiększyliśmy koszty przedmiotów dla strzelców. Ale od tamtej pory „cena po obniżce” tego przedmiotu sprawiała, że był on zbyt wartościowy dla strzelców.

KOSZT SKOMPLETOWANIA250 szt. złota  350 szt. złota
ŁĄCZNY KOSZT1500 szt. złota  1600 szt. złota

Ostrze Zniszczonego Króla

Zwiększony koszt.

Częściowo cofamy obniżenie kosztu Ostrza Zniszczonego Króla z patcha 8.11, zwiększając koszt Kordelasa. Na początku zmniejszyliśmy opłatę za Ostrze, ponieważ ogólnie cięliśmy ceny po tym, jak zwiększyliśmy koszty przedmiotów dla strzelców. Ale od tamtej pory „cena po obniżce” tego przedmiotu sprawiała, że był on zbyt wartościowy dla strzelców.

ŁĄCZNY KOSZT3200 szt. złota  3300 szt. złota (koszt skompletowania niezmieniony z powodu zwiększenia kosztu Kordelasa z Bilgewater)

Miecz-Pistolet Hextech

Zmniejszony koszt skompletowania.

Żeby zrównoważyć wzrost ceny Kordelasa, zmniejszamy koszt skompletowania Miecza-Pistoletu Hextech, aby łączny koszt pozostał bez zmian.

KOSZT SKOMPLETOWANIA850 szt. złota  750 szt. złota (łączny koszt niezmieniony z powodu zwiększenia kosztu Kordelasa z Bilgewater)

Kamizelka Cierniowa

Dłuższy czas działania Głębokich Ran.

Zmieniamy czas działania Głębokich Ran Kamizelki Cierniowej, żeby był spójny z czasem działania tego efektu obecnego na innych przedmiotach.

CZAS DZIAŁANIA GŁĘBOKICH RAN1 sek.  3 sek.

Zaklęcie: Żar

Zwiększone obrażenia aury zadawane stworom i potworom.

W patchu 9.7 zmieniliśmy opis przedmiotu, ale nie wprowadziliśmy zmiany do gry… Poprawione!

BRZYTWODZIÓB Z GRILLAZadaje 200%  300% dodatkowych obrażeń magicznych stworom i potworom

Klinga Burzy

Wzmocnione efekty naładowanych ataków, zanikanie spowolnienia trwa dłużej.

Na chwilę obecną jedyną bohaterką, która kupuje Klingę Burzy, jest Kai’Sa. Wynika to głównie z zapewnianych przez Klingę statystyk, a nie efektu Naładowania. Chcemy, żeby gracze brali ten przedmiot pod uwagę również ze względu na jego unikalny efekt.

DODAJE SKRZYDEŁEfekty Naładowania są zwiększone o 30%  35%.
LUBIĘ WOLNONaładowane ataki spowalniają cel o 40%, spowolnienie zanika w ciągu 1 sek.  1,5 sek.

Kolczasta Kolczuga

Dłuższy czas działania Głębokich Ran.

Zmieniamy czas działania Głębokich Ran Kolczastej Kolczugi, żeby był spójny z czasem działania tego efektu obecnego na innych przedmiotach.

CZAS DZIAŁANIA GŁĘBOKICH RAN1 sek.  3 sek.

Runy

Ostateczny Cios

Nie daje już siły adaptacyjnej na 10 sek. Zwiększone obrażenia zadawane bohaterom.

Upraszczamy Ostateczny Cios, żeby służył wyłącznie do zadawania większej ilości obrażeń celom o niskim poziomie zdrowia.

USUNIĘTOSIŁA ADAPTACYJNANie daje już 9 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku ani 15 pkt. mocy umiejętności na 10 sek. po wzięciu udziału w zabójstwie.
DODATKOWE OBRAŻENIA7%  8% (zadawane bohaterom mającym mniej niż 40% maksymalnego zdrowia)

ARAM

Butcher’s Bridge tonie w głębinach! Patch 9.8 to koniec wydarzenia ARAM — Powrót do Bilgewater, a my na podstawie waszych opinii podjęliśmy parę decyzji dotyczących zachowania w grze niektórych eksperymentalnych zmian! Wyglądajcie bardziej szczegółowego wpisu na temat tych decyzji, który opublikujemy na Nexusie. Zmiany prezentują się następująco:

NADESZŁA ZIMAHowling Abyss powróciło. Butcher’s Bridge odpłynęło i rozstajemy się z nim aż do następnego razu!
USUNIĘTOSKARBY PIRATAZemsta Marynarza i Duchowi Tułacze idą na dno razem ze statkiem. Jak kapitan. Z prawdziwego zdarzenia.
PLEMIENNA ZBROJAPlemienna Zbroja wciąż będzie dawać regenerację zdrowia w zależności od brakującego zdrowia, a nie maksymalnego zdrowia.
USUNIĘTOCZAR PRZYWOŁYWACZACała Wstecz wraca do niebytu.
NOWOŚĆZMIANY W RUNACHZmiany w runach z patcha 9.7 zostaną w trybie ARAM na stałe.
USUNIĘTOBANYPo wielu dyskusjach i rozpatrzeniu waszych opinii zdecydowaliśmy, że bany nie zostaną w trybie ARAM na stałe.

NOWOŚĆPORA TO ZAKOŃCZYĆ, ZIOMKIWe wszystkich grach w trybie ARAM po 15 minutach zwiększy się częstotliwość pojawiania się stworów, stwory zyskają więcej prędkości ruchu, a bohaterowie będą zadawać budowlom więcej obrażeń.

  • Od 15. minuty stwory zyskują prędkość ruchu co minutę, aż do 20. 25. minuty. Wówczas ich prędkość ruchu będzie wynosić 425 jednostek.
  • Od początku gry do 15. minuty bohaterowie zadają o 10%  0%więcej obrażeń budowlom.
  • Od 15. minuty wartość ta rośnie liniowo do 25. minuty. Wówczas będą zadawać 30%  15% dodatkowych obrażeń budowlom.
ZAKTUALIZOWANONĘKANIE NIEZasięg wbudowanej redukcji nękania zwiększony z 900 jedn.  do 1000 jedn. we wszystkich grach w trybie ARAM.
NOWOŚĆWYWAŻENIE POSTACIBohaterowie będą wyważani w trybie ARAM co parę miesięcy.

Nowe osłabienia w patchu 9.8

ALISTAR +5% otrzymywanych obrażeń
GALIO +5% otrzymywanych obrażeń
ILLAOI -5% zadawanych obrażeń
KAI’SA -3% zadawanych obrażeń
NAUTILUS +5% otrzymywanych obrażeń
SION -8% zadawanych obrażeń
YORICK -5% zadawanych obrażeń

Nowe wzmocnienia w patchu 9.8

ELISE +5% zadawanych obrażeń
FIDDLESTICKS +1% zadawanych obrażeń, -6% otrzymywanych obrażeń
FIZZ +5% zadawanych obrażeń
KARTHUS +2% zadawanych obrażeń
LUCIAN +5% zadawanych obrażeń
MAOKAI +2% zadawanych obrażeń, -2% otrzymywanych obrażeń
NUNU I WILLUMP -5% otrzymywanych obrażeń
PANTHEON +5% zadawanych obrażeń
RIVEN +5% zadawanych obrażeń
VI +5% zadawanych obrażeń
XIN ZHAO -5% otrzymywanych obrażeń
ZED +5% zadawanych obrażeń

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd sprawiający, że drabinka Mistrza nie wyświetlała się poprawnie i wielokrotnie pokazywała tylko pierwszych 101 graczy.
  • Karthus może od teraz tańczyć.
  • Linie dialogowe podstawowej skórki Dr. Mundo nie zastępują już linii dialogowych Prezesa Mundo.
  • W — Księżycowa Kaskada Diany nie zadaje już ponad dwa razy większych obrażeń, kiedy użyje się R — Lunarnego Skoku z bliskiej odległości.
  • Prawe skrzydło Czarodziejki Piżamy Lulu nie jest już ustawione w niewłaściwym kierunku podczas jej animacji Obrony Terytorialnej.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że oślepienie Teemo nie wyświetlało się poprawnie na M.W. Kog’Mawie.
  • Naprawiono błąd powodujący, że czterocyfrowe wartości zdobywanego doświadczenia dziwnie zakrzywiały kółko postępów.
  • Wskaźniki zasięgu/rzucania umiejętności niektórych bohaterów (Q — Przebijającego Światła Luciana, E — Bohaterskiej Szarży Poppy, W — Zabójczego Rozkwitu Jhina, E — Fluktuacji Magii Ryze’a, Q — DwustrzałuMiss Fortune, Q — Ku Niebiosom! Jayce’a, E — Ciosu Gromu Jayce’a i E — Rozkazu: Chroń Orianny) wyświetlają się teraz poprawnie.

Nadchodzące skórki i Barwy

Reklama

Podziel się ze znajomymi!