Patch 9.9 – Opis zmian //Patch notes


Oto patch 9.9 i szczegółowy opis zmian.


Cześć wszystkim. Witajcie w największym patchu tego roku (jak dotąd).

Ogromne zmiany przejdą Aatrox i Tahm Kench, czyli bohaterowie, którzy polegali na specyficznych częściach swoich zestawów umiejętności, by dominować na niektórych poziomach rozgrywki, ale które sprawiały, że cierpieli na innych. Pod lupę bierzemy również Sorakę i zmieniamy ją tak, żeby wróciła do bycia wspierającą pomagającą sojusznikom, którą zresztą miała być. Garść bohaterów otrzyma aktualizacje efektów wizualnych, dzięki czemu będą wydawali się nowocześniejsi i nie będą odstawać od nowszych bohaterów pod względem graficznym.

Wprowadzamy też poprawki do szeregu run, ponieważ chcemy, żeby były one równie użyteczne, jak inne runy. Naszym celem jest również zwiększenie różnorodności w zakresie ścieżek run.

Przygotujcie się na jeden z najdłuższych tekstów, jaki przeczytacie w tym tygodniu.

 Paul „Aether” Perscheid Hanna „shio shoujo” Woo

Patch w skrócie

Video

Bohaterowie

Aatrox

Atak umiejętności biernej teraz również leczy Aatroxa, a Zmasakrowanie zostało usunięte. Zmodyfikowany czas odnowienia Q i zwiększone obrażenia. Wyrównane spowolnienie W i wydłużony czas odnowienia. Zmodyfikowana zasada aktywacji leczenia E. Wskrzeszenie nie jest już podstawowym efektem R. Udziały w zabójstwach teraz przedłużają R i umożliwiają wskrzeszenie. Zmodyfikowana prędkość ruchu, zwiększone leczenie. MNÓSTWO modyfikacji. Po prostu przeczytajcie całą listę zmian.

Nawet nie wiemy, od czego zacząć. Od kiedy przerobiliśmy Aatroxa, stał się on szturmującym, masakrującym wrogów bohaterem, który zawsze może skorzystać z koła ratunkowego w postaci gwarantowanego wskrzeszenia. Zamiast bawić się wartościami tak, aby osłabić jego wskrzeszenie, przeprowadzamy generalne zmiany w jego mechanikach, żeby wyrównać cenioną przez profesjonalistów niezawodność naszego Darkina i pasującą do jego tożsamości moc. Najważniejszą informacją dla was jest to, że Aatrox nie może już tak bardzo polegać na wskrzeszeniu, ale dzięki temu jesteśmy w stanie dać mu parę wzmocnień (stanowiących w tym przypadku większość zmian).

Ogólnie ten patch popchnie Aatroxa w stronę roli osiłka i niezmordowanego wojownika, a na liście jego mocnych stron znajdzie się więcej niż jedno pójście na całość, co podkreśli jego motyw wysysającej życie maszyny zagłady.

Podstawowe statystyki

REGNERACJA ZDROWIA8 pkt.  3 pkt.

Umiejętność bierna — Styl Siewcy Śmierci

USUNIĘTOZMASAKROWANIEAatrox nie zmniejsza już leczenia ani tarcz bohaterów.
NOWOŚĆDAWAĆ LECZENIEAatrox leczy się o wartość zadanych dodatkowych obrażeń fizycznych.
DODATKOWE OBRAŻENIA8-16% (na poziomach 1-18) maksymalnego zdrowia celu  5-10% (na poziomach 1-18) maksymalnego zdrowia celu
CZAS ODNOWIENIA25 sek.  15 sek.
SKRACANIE CZASU ODNOWIENIA2 sek. za każdą rzuconą umiejętność i za każdego bohatera trafionego krawędzią Ostrza Darkinów  2 sek. za każde trafienie wrogiego bohatera i dużego potwora atakiem lub umiejętnością oraz za każdego bohatera trafionego krawędzią Ostrza Darkinów
MAKSYMALNE OBRAŻENIA ZADAWANE POTWOROM400 pkt.  100 pkt.
IDEOLOZmieniono animację ataku, żeby lepiej pasowała do podstawowych ataków Aatroxa.

Q — Ostrze Darkinów

ROZPOCZĘCIE ODLICZANIA CZASU ODNOWIENIAPo pierwszym użyciu  Po rzuceniu trzeciego Q albo po upłynięciu czasu na rzucenie Q
CZAS ODNOWIENIA16/15/14/13/12 sek.  14/12/10/8/6 sek.
OBRAŻENIA10/25/40/55/70 pkt.  10/30/50/70/90 pkt.

W — Piekielne Łańcuchy

SPOWOLNIENIE15/20/25/30/35%  25% na wszystkich poziomach
CZAS ODNOWIENIA18/17/16/15/14 sek.  26/23/20/17/14 sek.

E — Doskok Umbry

USUNIĘTOOBRAŻENIA OD ATAKUNie daje już 15/25/35/45/55 pkt. obrażeń od ataku na 1,5 sek.
AKTYWACJA LECZENIALeczenie aktywują obrażenia fizyczne zadawane bohaterom  Leczenie aktywują dowolne, nierozłożone w czasie obrażenia zadawane bohaterom (procent leczenia bez zmian)

R — Zagłada Świata

USUNIĘTOWSKRZESZENIE ZA FRIKOGdy Aatrox otrzyma śmiertelne obrażenia podczas Zagłady Świata, nie będzie już wskrzeszał się przez 3,25 sek., chyba że…
NOWOŚĆJEST RESECIKUdziały w zabójstwach przedłużają Zagładę Świata o 5 sek., odświeżają premię do prędkości ruchu i pozwalają Aatroxowi wskrzesić się, jeśli otrzyma śmiertelne obrażenia podczas Zagłady Świata.
USUNIĘTOAMNEZJAWskrzeszenie nie usuwa już tymczasowych wzmocnień Aatroxa (np. ładunków Zdobywcy)
PRĘDKOŚĆ RUCHU120/180/240 jedn. prędkości ruchu na 1 sek. po rzuceniu Zagłady Świata i poza walką podczas Zagłady Świata  60/80/100% prędkości ruchu zanikającej w czasie trwania Zagłady Świata
NOWOŚĆSTRACH SIĘ BAĆAatrox nie przestrasza już pobliskich sojusznicznych stworów po rzuceniu Zagłady Świata.
NOWOŚĆNIEŚMIERTELNYLeczenie Aatroxa zwiększa się o 40/55/70% podczas Zagłady Świata.
ROZPOCZĘCIE ODLICZANIA CZASU ODNOWIENIAPo zakończeniu Zagłady Świata Po rzuceniu Zagłady Świata
CZAS ODNOWIENIA160/140/120 sek.  140/120/100 sek.
CZAS RZUCENIA0,5 sek.  0,25 sek.
SPOWOLNIENIE PODCZAS WSKRZESZANIA25%  99%
ULECZENIE PODCZAS WSKRZESZANIA10-50% maksymalnego zdrowia Aatroxa (zależnie od Studni Krwi)  30% maksymalnego zdrowia Aatroxa

Blitzcrank

Zmodyfikowano tarczę umiejętności biernej. Zmieniono efekt bierny R tak, żeby oznaczał cele przy atakach podstawowych i zadawał więcej obrażeń po pewnym czasie. Zaktualizowano efekty wizualne podstawowej i niektórych innych skórek.

Blitzcrank może i słynie z łapania i szybkiego zabijania, ale tak naprawdę to jedyna sztuczka, jaką ma w swoim wyimaginowanym rękawie. Unowocześniamy jego interakcje z bohaterami i dajemy mu więcej rzeczy do robienia, gdy jego chwytak będzie się odnawiać.

Aktualizacje efektów wizualnych

ATAK PODSTAWOWYNowe efekty trafienia.
ZARDZEWIAŁY BLITZCRANKBardziej zardzewiały.
BLITZCRANK Z PILTOVER CUSTOMSPoprawiono efekty W i zmieniono ich kolor.
IBLITZCRANKPoprawiono Q i dodano plecaki odrzutowe do biegu podczas używania W.
BOJOWY BOSS BLITZCRANKDodano nutę czerwieni do R.
NIEGODZIWY LANSJER BLITZCRANKZmniejszono szum wizualny R.
SZLACHETNY LANSJER BLITZCRANKZmniejszono szum wizualny R.

Umiejętność bierna — Bariera Many

TARCZA50% aktualnej many Blitzcranka  30% maksymalnej many Blitzcranka
EFEKTY WIZUALNEPoprawiono efekt tarczy

Q — Rakietowy Chwyt

EFEKTY WIZUALNEZaktualizowano Q, żeby pokazać rzeczywistą szerokość i faktyczny zasięg haka, które będą teraz spójniejsze z obszarem trafienia, dodano też mały efekt rzucenia.

W — Zwiększone Obroty

EFEKTY WIZUALNEWięcej wyładowań.

E — Pięść Mocy

EFEKTY WIZUALNEBardziej kopie prądem, dodano też efekt podbródkowego przy trafieniu.

R — Pole Statyczne

USUNIĘTOBIERNY EFEKTBlitzcrank nie strzela już losowo błyskawicami za 100/200/300 (+0,2 pkt. mocy umiejętności) pkt. obrażeń.
NOWOŚĆBIERNY EFEKTGdy superumiejętność Blitzcranka się odnawia, oznacza on cele trafione jego atakami podstawowymi. Oznaczeni wrogowie otrzymują 50/100/150 (+0,3 pkt. mocy umiejętności) pkt. obrażeń po 1 sek.
EFEKTY WIZUALNEZaktualizowano efekty wizualne, żeby pokazywały rzeczywisty zasięg R i poprawiono prąd na ciele Blitzcranka.

Rakan

Zwiększone podstawowe zdrowie, pancerz, odporność na magię i przyrost odporności na magię. Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku. Zwiększona prędkość doskoku W. Zmodyfikowano czas rzucenia superumiejętności, żeby uniemożliwić użycie W albo Błysku w jego trakcie.

Kombinacja R + W Rakana zabiera zbyt dużą część budżetu mocy przeznaczonego na jego cały zestaw umiejętności. Szalone latanie w tę i we w tę Uwodziciela sprawia, że jest wyjątkowy i że fajnie się nim gra, dlatego odrobinę ograniczamy Lotność, żebyśmy mogli trochę go wzmocnić.

Podstawowe statystyki

ZDROWIE480 pkt.  540 pkt.
PANCERZ29 pkt.  32 pkt.
OBRAŻENIA OD ATAKU70 pkt.  62 pkt.
ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ30 pkt.  32,1 pkt.
PRZYROST ODPORNOŚCI NA MAGIĘ0,5 pkt.  1,25 pkt.

W — Wielkie Wejście

SZYBKOŚĆ DOSKOKU1500 jedn.  1700 jedn.

R — Lotność

NAJPIERW MUSZĘ SIĘ ROZCIĄGNĄĆRakan nie może już użyć Wielkiego Wejścia ani Błysku przez pierwsze 0,5 sek. Lotności.

Soraka

Zmodyfikowano czas odnowienia i przyspieszenie Q, zwiększono wzmocnione samoleczenie i leczenie sojusznika, zmniejszono obrażenia. Krótszy czas odnowienia E, koszt teraz się skaluje, zmniejszone obrażenia na wyższych poziomach.

Jeśli Soraka ma być tyranem w alei dla swoich wrogów, powinno to dziać się na zasadzie leczenia i wspierania sojusznika, żeby pozwolić muprzerobić wrogi duet na miazgę, a nie na zasadzie własnoręcznego nękania przeciwników za pomocą obrażeń, na które nie można nic poradzić. Choć podoba nam się, że Soraka oferuje trochę obrażeń w alei, nie jesteśmy szczególnie zadowoleni z faktu, że maksymalizowanie E jako pierwszego nie może zostać rozsądnie skontrowane przez wrogów.

Korzystamy z tej okazji, żeby uczynić jej kombinację Q + W bardziej odczuwalną dla jej prowadzącego, aby gracze rozważyli granie nią bardziej jako wspierającą, a nie tylko jako agresywną miotaczką bananów.

Q — Deszcz Gwiazd

CZAS ODNOWIENIA5 sek. na wszystkich poziomach  8/7/6/5/4 sek.
SAMOLECZENIE ODMŁODZENIEM56/64/72/80/88 (+0,4 pkt. mocy umiejętności) pkt. przez 4 sek.  60/80/100/120/140 (+0,5 pkt. mocy umiejętności) przez 5 sek.
LECZENIE SOJUSZNIKA ODMŁODZENIEM42/56/72/90/110 (+0,3/0,35/0,4/0,45/0,5 pkt. mocy umiejętności)  60/80/100/120/140 (+0,5 pkt. mocy umiejętności) przez 5 sek.
LECZENIE W CZASIETakie same wartości leczenia przez cały czas działania Wartości leczenia na początku są mniejsze od wartości leczenia pod koniec czasu działania
OBRAŻENIA70/110/150/190/230 pkt. (+0,35 pkt. mocy umiejętności) 60/95/130/165/200 pkt. (+0,35 pkt. mocy umiejętności)
PRĘDKOŚĆ RUCHU ODMŁODZENIA10% przy oddalaniu się od wrogich bohaterów  14/18/22/26/30% zanikającej w czasie prędkości ruchu

W — Astralne Natchnienie

OPIS UMIEJĘTNOŚCITeraz pokazuje faktyczny, minimalny próg zdrowia potrzebnego do rzucenia tej umiejętności.

E — Równonoc

CZAS ODNOWIENIA24/22/20/18/16 sek.  20/19/18/17/16 sek.
KOSZT70 pkt. many  70/75/80/85/90 pkt. many
OBRAŻENIA70/110/150/190/230 pkt. (+0,40 pkt. mocy umiejętności) 70/95/120/145/170 pkt. (+0,40 pkt. mocy umiejętności)

R — Życzenie

OPIS UMIEJĘTNOŚCITeraz pokazuje wartość leczenia dla sojuszników o niskim poziomie zdrowia.

Tahm Kench

Wyrównano dodatkowe obrażenia umiejętności biernej. Zwiększone spowolnienie i zasięg Q. W spowalnia Tahma zarówno w przypadku wrogów, jak i sojuszników, i przywraca manę po pożarciu wrogów. Zwiększona wytrzymałość tarczy i leczenie E, usunięty koszt many. Zmiany w zasięgu R, czas odnowienia zwiększony.

Pożarcie Tahma Kencha jest zbyt dobre jak na umiejętność podstawową, dlatego wybieranie go jest priorytetem dla profesjonalistów, niezależnie od stanu reszty jego zestawu umiejętności. Podejmujemy całkiem spore kroki i przenosimy jego moc w inne miejsca, a mówiąc dokładniej, ograniczamy potencjał ukochanych przez prosów umiejętności takich jak Pożeranie sojuszników.

Podstawowe statystyki

ZDROWIE540 pkt.  600 pkt.
PRZYROST ZDROWIA102 pkt.  100 pkt.
PRĘDKOŚĆ RUCHU335 jedn.  345 jedn.

Umiejętność bierna — Smakosz

DODATKOWE OBRAŻENIA1,25/1,5/1,75% (zależnie od poziomu) maksymalnego zdrowia Tahma Kencha  1,5% maksymalnego zdrowia Tahma Kencha na wszystkich poziomach

Q — Smagnięcie Językiem

CZAS DZIAŁANIA SPOWOLNIENIA1,5 sek.  2 sek.
CZAS ODNOWIENIA5 sek. na wszystkich poziomach  8/7/6/5/4 sek.
ZASIĘG JĘZYKA800 jedn.  900 jedn.
SPOWOLNIENIE30/40/50/60/70%  50/55/60/65/70%

W — Pożarcie/Wyplucie

NOWOŚĆPOŻARCIE SOJUSZNIKATeraz spowalnia Tahma Kencha o 95% (tyle samo, co w przypadku pożarcia wrogich bohaterów)
NOWOŚĆZWROT MANY50% kosztu, jeśli Tahm Kench pożre wrogiego bohatera
KOSZT60 pkt. many  100 pkt. many
CZAS ODNOWIENIA28/25/22/19/16 sek.  20 sek. na wszystkich poziomach
PODSTAWOWE OBRAŻENIA WYPLUCIA ZADAWANE STWOROM100/150/200/250/300 pkt.  100/135/170/205/240 pkt.
OBRAŻENIA ZADAWANE WROGIM BOHATEROM20/24/28/32/36% (+0,02% za każde 100 pkt. mocy umiejętności) maksymalnego zdrowia celu 100/135/170/205/240 pkt. (5/7/9/11/13% maksymalnego zdrowia celu) (+0,02% za każde 100 pkt. mocy umiejętności)

E — Gruba Skóra

LECZENIE15/20/25/30/35% szarego zdrowia  20/25/30/35/40% szarego zdrowia
WYTRZYMAŁOŚĆ TARCZY70/75/80/85/90% szarego zdrowia 80/85/90/95/100% szarego zdrowia
USUNIĘTOKOSZTNie kosztuje już 50 pkt. many. Jest darmowe.

R — Podmorska Podróż

ZASIĘG4500/5500/6500 jedn.  2500/5500/8500 jedn.
CZAS ODNOWIENIA120/110/100 sek.  140/130/120 sek.

Proste zmiany dotyczące bohaterów

Akali

Skrócone wydłużenie czasu trwania W przy wychodzeniu z ukrycia, dłuższy czas odnowienia na niższych poziomach.

Chcemy, żeby Akali była częściej wystawiona na ataki ze strony wrogów, szczególnie podczas fazy gry w alei, kiedy jej osłona z reguły zapewnia jej za wiele bezpieczeństwa.

W — Osłona Zmierzchu

WYDŁUŻENIE CZASU TRWANIA PRZY WYJŚCIU Z UKRYCIA3 sek.  2 sek.
CZAS ODNOWIENIA21/19/17/15/13 sek.  25/22/19/16/13 sek.

Darius

Zwiększone leczenie i obrażenia Q.

Ulepszamy przepis na sukces Dariusa, kiedy znajdzie się w samym środku walki.

Q — Zdziesiątkowanie

LECZENIE12/24/36% brakującego zdrowia Dariusa przy trafieniu ostrzem 1/2/3+ wrogich bohaterów  15/30/45% brakującego zdrowia Dariusa przy trafieniu ostrzem 1/2/3+ wrogich bohaterów
OBRAŻENIA40/70/100/130/160 pkt. (+1,0/1,1/1,2/1,3/1,4 pkt. całkowitych obrażeń od ataku)  50/80/110/140/170 pkt. (+1,0/1,1/1,2/1,3/1,4 pkt. całkowitych obrażeń od ataku)

Ekko

Zwiększone podstawowe obrażenia od ataku. Zmniejszony koszt E na wyższych poziomach.

Wzmacniamy Ekko, żeby mógł łatwiej dobijać stwory w alei, szybciej czyścić obozy w dżungli i lepiej współgrać z Blaskiem.

Podstawowe statystyki

OBRAŻENIA OD ATAKU55 pkt.  58 pkt.

E — Skok Fazowy

KOSZT40/50/60/70/80 pkt. many  40/45/50/55/60 pkt. many

Hecarim

Zmniejszone dodatkowe obrażenia Q. Zmniejszone minimalne i maksymalne obrażenia na wyższych poziomach.

Choć podoba nam się, że siła Hecarima rośnie w miarę walki, to jego ostatnie wzmocnienia pozwoliły mu masakrować wrogów bez ostrzeżenia. Osłabiamy jego obrażenia całościowo, żeby jego cele miały chociaż cień szansy na przetrwanie w długiej walce i kiedy zostaną złapane w dżungli.

Q — Szał

DODATKOWE OBRAŻENIA10% za każdy ładunek  5% za każdy ładunek

E — Niszczycielska Szarża

MINIMALNE OBRAŻENIA45/80/115/150/185 pkt.  45/75/105/135/165 pkt.
MAKSYMALNE OBRAŻENIA90/160/230/300/370 pkt.  90/150/210/270/330 pkt.

Jarvan IV

Zmniejszone podstawowe zdrowie, mana i regeneracja many. Zmniejszona i wyrównana dodatkowa wytrzymałość tarczy W za każdego trafionego wrogiego bohatera na wszystkich poziomach. Dłuższy czas odnowienia E.

Robimy porządki w paru podstawowych statystykach i uderzamy w strategię Jarvana IV z maksymalizowaniem Q, a potem W, żeby była mniej skuteczna.

Podstawowe statystyki

ZDROWIE571,2 pkt.  570 pkt.
MANA302,3 pkt.  300 pkt.
REGENERACJA MANY6,756 pkt.  6,5 pkt.

W — Złota Egida

DODATKOWA WYTRZYMAŁOŚĆ TARCZY2,0/2,25/2,5/2,75/3,0% maksymalnego zdrowia Jarvana IV za każdego trafionego wrogiego bohatera  1,5% maksymalnego zdrowia Jarvana IV za każdego trafionego wrogiego bohatera

E — Demaciański Sztandar

CZAS ODNOWIENIA11 sek.  12 sek.

Kennen

Usunięto dodatkową odporność E. Dodano dodatkową odporność do R.

Choć rozwijanie E jako pierwszego jest dość niszowym rozwiązaniem dla Kennena, to zbyt dobrze eliminuje ono jego czułe punkty. Przenosimy zatem jego dodatkową odporność, żeby nie mógł mieć wszystkiego i jeszcze frytek do tego, kiedy inwestuje tylko w jedną umiejętność.

E — Prędkość Błyskawicy

USUNIĘTOODPORNOŚĆNie daje już Kennenowi 10/20/30/40/50 pkt. dodatkowego pancerza i odporności na magię na czas trwania umiejętności

R — Tnąca Burza

NOWOŚĆODPORNOŚĆ20/40/60 pkt. dodatkowego pancerza i odporności na magię na czas trwania umiejętności

Kindred

Znak umiejętności biernej pojawia się później w grze.

Dopasowujemy Znak Wiecznych Łowców do zmian Wędrującego Kraba, które znajdziecie poniżej. Sorka za spojlery.

Umiejętność bierna — Znak Wiecznych Łowców

POJAWIENIE SIĘ PIERWSZEGO ZNAKU2:05  3:15

Lissandra

Zwiększone obrażenia W na wyższych poziomach.

Osłabienie Lissandry z patcha 9.7 mocno ograniczyło jej zdolność do czyszczenia fal. Jednakże biorąc pod uwagę osłabienia Reperkusji z tego patcha, które odbiją się na bohaterach takich jak ona (patrzcie „Runy”), dajemy jej niewielkie wzmocnienie, żeby pomóc jej, gdy znajdzie się bardzo blisko wrogów.

W — Pierścień Mrozu

OBRAŻENIA70/100/130/160/190 pkt. (+0,3 pkt. mocy umiejętności) 70/105/140/175/210 pkt. (+0,5 pkt. mocy umiejętności)

Maokai

Zwiększone obrażenia podstawowe Q.

Maokai nie radzi sobie najlepiej, więc podlewamy go trochę i rzucamy na niego ze dwa promyczki słońca, żeby mógł wyrosnąć na potężne drzewo w górnej alei oraz w dżungli.

Q — Cierniowe Uderzenie

OBRAŻENIA65/105/145/185/225 pkt. (+0,4 pkt. mocy umiejętności) 70/115/160/205/250 pkt. (+0,4 pkt. mocy umiejętności)

Morgana

Dłuższy czas odnowienia E i zmniejszona wytrzymałość tarczy.

Morgana wciąż jest zbyt silna, nawet po zmianach z patcha 9.7. Tym razem na celownik bierzemy jej tarczę, żeby Upadła (wraz z partnerem z alei) była trochę bardziej podatna na ataki wroga, gdy owa tarcza będzie się odnawiać.

E — Mroczna Tarcza

CZAS ODNOWIENIA23/21/19/17/15 sek.  26/24/22/20/18 sek.
WYTRZYMAŁOŚĆ TARCZY70/140/210/280/350 pkt.  60/120/180/240/300 pkt.

Rek’Sai

Zmniejszone podstawowe obrażenia od ataku i przyrost obrażeń od ataku. Dłuższy czas odnowienia wzmocnionego Q. Zmniejszone minimalne i nieuchronne obrażenia E.

Rek’Sai jest kolejnym przykładem bohaterki, którą staramy się trochę przyhamować, ponieważ stała się obowiązkowym wyborem w swojej roli. Pieczemy dwie pieczenie na jednym ogniu, trochę piłując jej zęby i doprowadzając do ładu niektóre spośród jej statystyk podstawowych.

Podstawowe statystyki

OBRAŻENIA OD ATAKU65,5 pkt.  64 pkt.
PRZYROST OBRAŻEŃ OD ATAKU3,35 pkt.  3 pkt.

Zanurzone Q — Drapieżnica

CZAS ODNOWIENIA11/10/9/8/7 sek.  12/11,5/11/10,5/10 sek.

E — Ukąszenie Furii

MINIMALNE OBRAŻENIA55/65/75/85/95 pkt.  50/60/70/80/90 pkt.
WZMOCNIONE NIEUCHRONNE OBRAŻENIA110/130/150/170/190 pkt. 100/120/140/160/180 pkt.

Shaco

Badawcza Soczewka nie ujawnia i natychmiastowo nie aktywuje już ukrywających się Zabawek Niespodzianek.

Zmieniamy interakcję Badawczej Soczewki z pudełkami Shaco, żeby wrogowie nie mogli zupełnie unieszkodliwiać tych charakterystycznych zabawek z bezpiecznej odległości bez większych konsekwencji.

W — Zabawka Niespodzianka

NIESPODZIANKA?Badawcza Soczewka ujawnia i natychmiastowo aktywuje Zabawki Niespodzianki  tylko ujawnia Zabawki Niespodzianki
NOWOŚĆNIE TAK PRĘDKOZabawki Niespodzianki mają teraz mały wskaźnik zasięgu aktywacji.

Shen

Zwiększone podstawowe skalowanie prędkości ataku. Zwiększone skalowanie obrażeń E.

Wzmacniamy Shena, żeby pomóc mu w górnej alei.

Podstawowe statystyki

SKALOWANIE PRĘDKOŚCI ATAKU2%  3%

E — Bieg przez Cienie

OBRAŻENIA50/75/100/125/150 pkt. (+0,12 pkt. dodatkowego zdrowia) 50/75/100/125/150 pkt. (+0,15 pkt. dodatkowego zdrowia)

Sylas

Zwiększone obrażenia podstawowe W.

Ukradliśmy Sylasowi znaczny kawał mocy w patchu 9.7, a teraz chcemy trochę jej zwrócić. Wciąż będzie miał słabe strony, które chcieliśmy stworzyć poprzednimi zmianami, ale też większe szanse na oddanie ciosów.

W — Królobójca

OBRAŻENIA PODSTAWOWE50/75/100/125/150 pkt.  60/90/120/150/180 pkt.

Volibear

Zwiększona dodatkowa prędkość ataku W.

Zwiększamy szybkość czyszczenia dżungli Volibeara, żeby pomóc mu rywalizować z innymi dżunglerami.

W — Szał

DODATKOWA PRĘDKOŚĆ ATAKU4/8/12/16/20 jedn. za każdy ładunek, do maksymalnie 3 ładunków  9/13/17/21/25 jedn. za każdy ładunek, do maksymalnie 3 ładunków

Przedmioty

USUNIĘTO

Mikstura Łowcy

Mikstura Łowcy jest zbyt słabym przedmiotem, po którego gracze sięgają niezwykle rzadko. Usuwamy ją z gry, ponieważ nie wydaje nam się, żeby aktualnie była potrzebna w dżungli.

Manamune

Zwiększone obrażenia podstawowe.

Co się mówi, wielbiciele Ezreala?

Podstawowe statystyki

OBRAŻENIA25 pkt.  35 pkt.
MURAMANADotyczy również Muramany.

Aktualizacje efektów wizualnych i dźwiękowych

Ashe

Aktualizujemy wszystkie efekty wizualne, żeby usunąć niepotrzebny szum wizualny, poprawić czytelność rozgrywki i zrównać Ashe z nowszymi bohaterami z Freljordu.

ATAK PODSTAWOWYBardziej lodowy atak i zaktualizowany model strzały.
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — LODOWY STRZAŁBardziej lodowa i mroźna.
Q — SKUPIENIE TROPICIELKIBardziej lodowe i świecące.
W — SALWAZmniejszono niepotrzebny szum wizualny i stworzono wyraźniejszy pocisk.
E — SOKOLE OKOZaktualizowano model sokoła — teraz wygląda jak potomstwo Anivii.
R — ZACZAROWANA KRYSZTAŁOWA STRZAŁAZupełnie nowy model strzały, który lepiej pokazuje obszar trafienia.

Caitlyn

Rozsądnie podkreślamy motyw Piltover/hextechu w efektach wizualnych Caitlyn, ale zachowujemy jej wyjątkowy styl. Efekty powinny wydawać się dosadniejsze, nowocześniejsze i czytelniejsze.

ATAK PODSTAWOWYZmniejszono szum wizualny i dodano nowe efekty przy trafieniu.
UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — W GŁOWĘZupełnie nowy pocisk i efekty w celu zwiększenia czytelności rozgrywki.
Q — ROZJEMCA Z PILTOVERZmniejszono szum wizualny, dodano wskaźnik szerokości i zaktualizowano efekty przy trafieniu.
W — PUŁAPKA NA YORDLAZmniejszono szum wizualny aktywacji i poprawiono efekt unieruchomienia. Zaktualizowano również sojusznicze pułapki, żeby świeciły się na niebiesko.
E — WYSTRZEL SIEĆPoprawiono efekty wizualne, które teraz lepiej pokazują szerokość pocisku.
R — STRZAŁ W DZIESIĄTKĘZmniejszono szum wizualny efektu „bycia celem”, poprawiono sekwencję i dodano nowe efekty przy rzuceniu i przy trafieniu oraz efekty pocisku.
CAITLYN ŁOWCZYNI GŁÓWPoprawiono pociski i dodano wskaźnik szerokości do Q.
KSIĘŻYCOWA ZJAWA CAITLYNPoprawiono pociski i dostosowano szerokość Q, żeby odpowiadała szerokości nowego Q podstawowej skórki. Poprawiono również ładowanie R i efekty przy trafieniu.

Jax

Efekty wizualne są teraz wyraźniejsze, dosadniejsze i czytelniejsze.

ATAK PODSTAWOWYPoprawiono atak i dodano mu trochę energii.
Q — CIOS Z WYSKOKUPoprawiono efekty wizualne, żeby były czytelniejsze.
W — WZMOCNIENIEZmieniono aktywację, żeby była wyraźniejsza, i dodano ogień do latarni.
E — KONTRATAKPoprawiono efekty wizualne i dodano wskaźnik zasięgu ogłuszenia.
R — POTĘGA MISTRZAPoprawiono efekty wizualne, dodano efekt cząsteczkowy piasku i sprawiono, żeby trzecie uderzenie było wyraźniejsze i sprawiało większą satysfakcję.
JAX NEMEZISNowe efekty cząsteczkowe w całym zestawie umiejętności.
JAX Z BOSKIM KOSTUREMDodano wskaźnik zasięgu ogłuszenia E jak w podstawowej skórce.

Renekton

Poprawiamy dźwięki Renektona, żeby jego umiejętności brzmiały lepiej i pasowały do wcześniejszej aktualizacji efektów wizualnych.

UMIEJĘTNOŚĆ BIERNA — RZĄDY GNIEWUSprawiono, że ryk jest wyraźniejszy, a rzucanie wzmocnionych umiejętności brzmi soczyściej.
Q — RZEŹ NIEWINIĄTEKPodkreślono dźwięk ostrza, gdy to trafia w cel.
W — BEZWZGLĘDNY DRAPIEŻNIKPoprawiono dźwięki i ich miarowość.
E — RĄB I SIECZSprawiono, że efekty dźwiękowe są soczystsze.
R — DOMINUSDodano więcej „piaskowych” dźwięków i zmniejszono liczbę niepotrzebnych dźwięków.

Runy

Reperkusje

Pancerz i odporność na magię nie skalują się już z poziomem, a z dodatkowym pancerzem lub odpornością na magię do pewnego limitu zależnego od poziomu. Obrażenia nie skalują się już z obrażeniami od ataku ani z mocą umiejętności.

Na Reperkusje decyduje się dość różnorodna grupa bohaterów, a w szczególności ci bohaterowie, którzy posiadają efekty twardej kontroli tłumu i wykorzystują tę runę, by tymczasowo zwiększyć swoją wytrzymałość. Na chwilę obecną Reperkusje zdają się najlepsze dla magów — niezwykle wysoka wytrzymałość w połączeniu z dużą ilością obrażeń eksplozywnych, jakie magowie zyskują dzięki skalowaniu Reperkusji z mocą umiejętności, nie pozostawia wrogom wiele miejsca na przeciwstawienie się. W celu zaradzenia takim przypadkom bierzemy na celownik skalowanie Reperkusji, żeby ta runa zapewniała tyle samo mocy wszystkim, którzy z niej korzystają.

DODATKOWY PANCERZ70-120 pkt., zależnie od poziomu, kiedy unieruchomi się wrogiego bohatera  70 pkt. (+0,5 pkt. dodatkowego pancerza do maks. 80-150 pkt., zależnie od poziomu), kiedy unieruchomi się wrogiego bohatera
DODATKOWA ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ70-120 pkt., zależnie od poziomu, kiedy unieruchomi się wrogiego bohatera  70 pkt. (+0,5 pkt. dodatkowej odporności na magię do maks. 80-150 pkt., zależnie od poziomu), kiedy unieruchomi się wrogiego bohatera
OBRAŻENIA10-120 pkt., zależnie od poziomu (+0,03 pkt. maksymalnego zdrowia)(+0,15 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku)(+0,1 pkt. mocy umiejętności)  10-120 pkt., zależnie od poziomu (+0,04 pkt. maksymalnego zdrowia)

Poprawki mniejszych run

Ogólnie odebraliśmy runom zbyt wiele mocy, więc chcemy ją zwrócić, ale w taki sposób, żeby nie faworyzować zbytnio żadnej z klas/ról. Zajmujemy się runami, które po modyfikacjach będą mogły doścignąć mniejsze runy ze ścieżki Inspiracji, a unikamy run związanych z utrzymywaniem się, ponieważ w porównaniu wypadają aż za dobrze.

Kościana Zbroja

BLOKOWANE OBRAŻENIA25-50 pkt., zależnie od poziomu  30-60 pkt., zależnie od poziomu

Chyżość

Nie chcemy, aby Chyżość pozostała przesadnie niszową opcją. Chcemy natomiast, aby więcej graczy jej używało i aby miała więcej zastosowań, i choć te zmiany niekoniecznie przysłużą się bohaterom, którzy korzystają z niej najczęściej, powinny uczynić ją silniejszą na tle innych run.

EFEKT BIERNYWszystkie premie do prędkości ruchu są skuteczniejsze o 10%  1% prędkości ruchu + wszystkie premie do prędkości ruchu są skuteczniejsze o 7%

Cios Poniżej Pasa

OBRAŻENIA8-40 pkt., zależnie od poziomu  10-45 pkt., zależnie od poziomu

Szkolenie Sprawnościowe

ODPORNOŚĆ W 10 MINUCIE8 pkt. dodatkowego pancerza i dodatkowej odporności na magię  9 pkt. dodatkowego pancerza i dodatkowej odporności na magię

Demolka

OPISTeraz pokazuje, ile obrażeń zada następny atak podstawowy wzmocniony przez Demolkę.

Duch Poro

NOWOŚĆWIDZĘ CIĘDodatkowo przyznaje 2 pkt. siły adaptacyjnej, gdy Duch Poro zauważy wroga (maksymalne statystyki bez zmian).

Magiczne Obuwie

Na chwilę obecną Magiczne Obuwie jest po prostu o wiele lepsze od wszystkich innych opcji. Osłabiamy je tylko odrobinę, bo chcemy, żeby wielu bohaterów wciąż po nie sięgało, ale chcemy również dopilnować, żeby nie było mocniejsze od innych run do tego stopnia, że bierze się je bez zastanowienia.

POJAWIENIE SIĘ10 minuta (-30 sek. za każdy udział w zabójstwie)  12 minut (-45 sek. za każdy udział w zabójstwie)

Bezwzględny Łowca

PRĘDKOŚĆ RUCHU POZA WALKĄ8 jedn. (+8 jedn. za każdy ładunek)  10 jedn. (+9 jedn. za każdy ładunek)

Poparzenie

OBRAŻENIA10-30 pkt., zależnie od poziomu  15-35 pkt., zależnie od poziomu

Superłowca

SKRÓCENIE CZASU ODNOWIENIA SUPERUMIEJĘTNOŚCI5% (+3% za każdy ładunek), do 20% przy maksymalnej liczbie ładunków  5% (+4% za każdy ładunek), do 25% przy maksymalnej liczbie ładunków

Wędrujący Krab

Krab pojawia się w grze po raz pierwszy później.

Aktualnie dżunglerzy i grający w alejach są sfrustrowani, ponieważ istnieje przeświadczenie, że ci drudzy powinni pomóc tym pierwszym zaklepać Wędrującego Kraba, gdy ten pojawi się po raz pierwszy. Ta presja w drugiej minucie tworzy wymuszony i niezręczny konflikt pomiędzy graczami, którzy ledwo wbili drugi poziom, co z kolei wymusza na wszystkich wybieranie dżunglerów silnych na drugim poziomie i bohaterów w alejach silnych na poziomie pierwszym.

Opóźniamy pojawienie się Kraba, żeby gracze mieli więcej czasu na planowanie i ocenę sytuacji w grze, zanim zdecydują się na zabicie go. Wybieranie specyficznych bohaterów, którzy są nieźli w zaklepywaniu Kraba we wczesnej fazie gry, również stanie się mniej obowiązkowe.

Tak na marginesie, celem tej zmiany nie jest znaczne osłabienie ilości doświadczenia zdobywanego w dżungli we wczesnej fazie gry. Jako że poziom Kraba bazuje na średnim poziomie bohaterów, w większości przypadków będzie on wyższy niż był, kiedy Krab pojawiał się w 2 minucie, a to znaczy, że zyskacie więcej złota i doświadczenia, gdy go zabijecie.

PIERWSZE POJAWIENIE SIĘ2:00  3:15

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd sprawiający, że ruchome ostrza Irelii Mroźnego Ostrza ze Złotą Barwą nie wydawały dźwięków podczas animacji odrodzenia.
  • Naprawiono błąd powodujący, że mikrofony graczy, którzy pierwszy raz dołączali do czatu głosowego League z włączoną opcją „Naciśnij, aby mówić”, zbierały dźwięk, nawet jeżeli przypisany klawisz nie został wciśnięty.
  • LeBlanc z Prastarej Kniei i Krucza LeBlanc nie korzystają już z R — Naśladowcypodstawowej skórki LeBlanc.
  • Gdy LeBlanc rzuca Q — Znak Złośliwości lub R — Naśladowcę: Znak Złośliwości i W — Zniekształcenie szybko po sobie, jej znak już zawsze będzie się aktywował.
  • Animacja włączenia R — Ściany Tkaczki Taliyah nie zostaje już na stałe na ikonie umiejętności.
  • Model Kayna nie pojawia się już przed końcem R — Wtargnięcia Umbry, kiedy ta umiejętność zostanie szybko użyta ponownie.
  • Ikona Smoka nie pojawia się już na interfejsie podczas obserwowania gry, zanim Smok zostanie zabity.
  • Dodano funkcję, dzięki której gracze otrzymują wiadomość, jeśli uda im się z powodzeniem przejść przez ekran wyboru bohaterów. Jeśli jednak im się to nie uda, nie zobaczą żadnej wiadomości.
  • Ponownie włączono utratę PL w rankingu.
  • Naprawiono błąd związany z wyświetlaniem profilu rankingowego w regionach, w których gra rankingowa na Twisted Treeline została wyłączona.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Kayle czasami przestawała się ruszać podczas rzucania R — Boskiego Osądu, po czym teleportowała się w nowe miejsce.

Nadchodzące skórki i Barwy

Poniższe skórki pojawią się wraz z tym patchem. Portrety w pełnej rozdzielczości możecie zgarnąć, ściągając aplikację Kompozycje Pulpitu League!

Następujące Barwy pojawią się wraz z tym patchem:


Podziel się ze znajomymi!