Premiera rang i trybu rywalizacji w VALORANT


Rankedy już niebawem w Valorant.


Witajcie, zawodnicy VALORANT! Przed naszą globalną premierą matchmakingu rankingowego w ramach patcha 1.02 chcieliśmy wyjaśnić wam, czego możecie się spodziewać.

Bardzo dziękujemy wszystkim graczom, którzy przekazali nam swoje uwagi podczas zamkniętej bety VALORANT. Wasze komentarze pozwoliły nam określić nasze następne kroki. Na podstawie waszych sugestii wybraliśmy kilka aspektów gry, które trzeba poprawić przed wprowadzeniem trybu rywalizacji.

Przy okazji warto wspomnieć, że system rankingowy wciąż jest w fazie rozwoju, więc nadal liczymy na wasze komentarze. Możecie oczekiwać, że na ich podstawie będziemy wprowadzać dalsze udoskonalenia.

Zmiany towarzyszące premierze:

  • Zaktualizowane ikony rang i nazwa najwyższej z nich
  • Łatwiejsza gra ze znajomymi

Niedługo po patchu 1.02:

  • Postęp rankingowy

IKONY RANG

VALORANT_ICONS_2.jpgRozpoczynając zamkniętą betę, wiedzieliśmy już, że chcemy jeszcze raz przyjrzeć się szacie graficznej ikon rang. Na podstawie waszych sugestii wprowadziliśmy poniższe zmiany:

  • Zwiększyliśmy przejrzystość kolorów rang, aby łatwiej było je od siebie odróżnić
  • Dopracowaliśmy wygląd ikon rang

Ponadto, choć podoba nam się koncepcja najwyższej rangi jako czegoś wyjątkowego i nawiązującego do naszej własności intelektualnej, postanowiliśmy nie używać już nazwy VALORANT w odniesieniu do najwyższej rangi, aby uniknąć potencjalnych nieporozumień wywołanych takim samym brzmieniem dwóch różnych terminów.

Nowa nazwa — Promienisty — będzie odnosić się do wypełnionych mocami agentów.

MECZE ROZSTAWIAJĄCE I UMÓWIONE GRUPY

Jako twórcy VALORANT bardzo cenimy sobie współpracę z drużyną oraz grę ze znajomymi. Ułatwiliśmy więc grę ze znajomymi podczas meczów rozstawiających i będziemy dalej pracować nad optymalizacją i wyważeniem meczów niezależnie od rozmiaru umówionej grupy. Jest to kwestia, której nieustannie poświęcamy naszą uwagę.

Teraz można grać ze znajomymi w meczach rozstawiających, nawet jeśli dzieli was spora różnica umiejętności, ale tylko do pewnego stopnia. Jeśli na przykład należycie do elity, a wasz znajomy dopiero uczy się podstaw gry, system matchmakingu rankingowego nie pozwoli wam grać razem, aby chronić integralność samej rywalizacji i nie psuć zabawy innym uczestnikom tego meczu.

Wciąż pracujemy również nad optymalizacją matchmakingu, aby upewnić się, że niezależnie od rozmiaru waszych umówionych grup mecze będą sprawiedliwe i wyważone. Pod koniec zamkniętej bety osiągnęliśmy niemal idealny stan wyrównania gry w meczach z udziałem graczy reprezentujących większość poziomów umiejętności (poza wąską elitą, która gra w dwóch najwyższych rangach).

W przypadku graczy z Promienistego i Nieśmiertelnego kręgu ulepszyliśmy matchmaking, ale zdajemy sobie sprawę, że na tym poziomie zawsze minimalnie łatwiej będzie grać w pięciu niż w pojedynkę. Wciąż przyglądamy się taktyce, aby rozwiązać ten problem. Więcej informacji na ten temat przedstawimy jeszcze w tym roku.

POSTĘP RANKINGOWY

W każdym trwającym około dwóch miesięcy akcie VALORANT będzie można śledzić swój postęp rankingowy i zdobyć symbol adekwatny do wyników uzyskanych w trakcie aktu. Zaczniemy śledzić wasze postępy, gdy tylko wprowadzimy za kulisami system rywalizacji w patchu 1.02. Niedługo potem zaprezentujemy wam informacje — najpierw w historii gry, a później również w innych częściach klienta. Będą one dotyczyć ogólnych wyników osiągniętych w danym akcie: ewentualnych awansów w rankingu, liczby zwycięstw oraz liczby wygranych w najwyższej randze, którą udało wam się osiągnąć.

CO JESZCZE?

Otrzymaliśmy mnóstwo próśb o: wprowadzenie związanych z rywalizacją elementów pomocnych drużynom, turnieje w kliencie gry, bardziej sprawiedliwe dogrywki i dokładniejszy system porównań w najwyższej randze (na zasadzie tabel). Aktualnie naszym priorytetem jest wprowadzenie matchmakingu rankingowego na całym świecie, ale ostatecznie i tak chcemy uwzględnić wasze sugestie.

Nasza wizja przyszłości opiera się na założeniu, że współpraca w drużynie stanowi kluczowy element ekosystemu rywalizacji w VALORANT. Chcemy umożliwić wszystkim graczom wspólną grę i stworzyć okazję do drużynowej walki o wysokie stawki. Liczymy, że te opierające się na współdziałaniu z innymi potyczki będą satysfakcjonujące i zapadną wam w pamięć.

Oczekujcie kolejnych informacji na ten temat jeszcze w tym roku.


Podziel się ze znajomymi!