Proces monitorowania zmian


Reklama

Czyli jak Riot monitoruje zmiany w grze.


Zmiany dotyczące pozycji dolnego z patcha 10.11 mają wpływ na niektóre przedmioty oraz dużą grupę bohaterów, więc będziemy obserwować, czy nie pojawiają się jakieś nieoczekiwane sytuacje, i w razie potrzeby odpowiednio zareagujemy. Ponadto w tym patchu wypuściliśmy VGU Volibeara, którego zachowanie również będzie wymagało ścisłego nadzoru. Volibear to drugi (po Fiddlesticksie) z bohaterów wypuszczanych już po tym, jak solennie obiecaliśmy, że bohaterowie będą lepiej wyważeni bezpośrednio po publikacji, więc nie spodziewajcie się szybkich wzmocnień, bo nie pojawią się, o ile Volibear nie będzie naprawdę bardzo słabo sobie radził.

Pomyślałem też, że to dobra okazja, by ogólne opowiedzieć o tym, jak monitorujemy i korygujemy większe lub bardziej ryzykowne zmiany. Nasza bieżąca metoda monitorowania opiera się na czterech ważnych punktach kontrolnych, które pozwalają się nam zorientować, czy zmiana bohatera lub zmiana systemowa w zamierzony sposób wpływa na siłę i sposób gry:

  • 3 dni po wypuszczeniu patcha (piątek, czyli dzisiaj) — na wczesnym etapie liczby i schematy rozgrywki pozwalają nam sprawdzić, czy pojawiają się wyraźne odstępstwa od zamierzonych efektów lub naruszające zasady wzorce rozgrywki, którym musimy na szybko zaradzić.
  • W następnym patchu — do czasu publikacji kolejnego patcha mamy prawie cały tydzięń, aby zbierać dane i obserwować poziom siły i sposób używania bohatera, przedmiotów lub run przez graczy. Na tym etapie tworzymy zestaw poprawek, które powinny pozwolić uzyskać wyważony i zdrowy stan gry w dłuższej perspektywie.
  • Po grze profesjonalnej — to zazwyczaj 3–4 tygodnie po pierwszym wprowadzeniu zmian do gry; temu punktowi musimy poświęcić wiele uwagi. Profesjonalne drużyny dzięki swoim ekstremalnym umiejętnościom i koordynacji bardzo często wykorzystują bohatera lub zmiany systemowe w zupełnie inny sposób niż większość graczy. Ten punkt kontrolny daje nam bardzo wyraźny sygnał, czy musimy wprowadzić zmiany mechaniki (zamiast zwykłych poprawek), ponieważ projekt jest wyjątkowo silny lub słabo sprawdza się w grze profesjonalnej.
  • Gdy gracze opanują zmianę — ramy czasowe tego etapu mogą się różnić w zależności od tego, ile czasu największej grupie graczy zajmie zrozumienie i zoptymalizowanie gry pod kątem elementu, który zmieniliśmy. Zwykle trwa to od 1 do 3 miesięcy. Jeśli stan gry spodoba się nam na tym etapie, to z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy stwierdzić, że nie będziemy musieli cofać się, aby coś naprawić.

Reklama

Podziel się ze znajomymi!