Przejrzystość systemu MMR powinna zostać zwiększona?


Macie plany, aby sprawić, żeby system drabinkowy był bardziej przejrzysty? Przez ELO i MMR zbyt trudno go zrozumieć.


Rozmawialiśmy o tym już kilkakrotnie, a podane przez nas powody są nadal aktualne. Współczynnik MMR szacuje wasze umiejętności — i aby był dokładny, czasami zawyża lub zaniża wasze zdolności. Jeśli patrzycie tylko na MMR, porażki mogą sprawiać wrażenie, jakby gra mówiła wam, że gracie coraz gorzej, gdy tak naprawdę system celowo testował was przeciwko trudniejszym przeciwnikom i uczył się, jak dopasować was bardziej precyzyjnie.

Dzięki przełożeniu MMR na rangę gracze awansują w systemie poprzez kamienie milowe kręgów i dywizji, które kładą większy nacisk na długoterminowy rozwój zamiast na wynik pojedynczej gry. Pojedyncza porażka nie obniży waszej rangi, a pojedyncza wygrana nie awansuje do kolejnej. Na wyświetlaną rangę ostatecznie wpływa wasza skuteczność na przestrzeni dłuższego czasu. System ten pozwala nam również na uwzględnienie takich rzeczy, jak ochrona przed degradacją, dzięki której nie będziecie zbytnio karani za serię porażek w niefortunnym momencie.

Będziemy nadal pracować nad tym, jak sprawić, by systemy rankingowe i MMR były płynne i dokładne, ale nie chcemy, by którykolwiek z nich robił coś, do czego nie został zaprojektowany.


Podziel się ze znajomymi!