Refleksje o rozgrywce 13.01: Mityki dla obrońców


RiotMadnessHeroo ocenia, jak sprawują się nowe przedmioty mityczne dla obrońców na Summoner’s Rift.


Przedsezon trwa już od kilku dobrych (i długich) patchów, więc mieliśmy okazję zobaczyć, jak sprawują się nowe przedmioty mityczne dla obrońców. Podstawowym celem wprowadzenia zmian związanych z tymi przedmiotami było przeniesienie wspomagania farmienia i zadawania obrażeń z przedmiotów mitycznych na legendarne, co dawałoby możliwość przypisania przedmiotom mitycznym umiejętności biernych bardziej ekscytujących i reprezentatywnych dla obrońców.

Po kilku korektach przedmiotów mitycznych, Słonecznej Egidy i niedomagających obrońców uważamy, że zrealizowaliśmy swoje cele i cała klasa obrońców znajduje się w znacznie lepszej kondycji. Nie dość, że obrońcy dobrze odnaleźli się w przedsezonie, odnosząc sukces zarówno na górnej alei, jak i w dżungli, to spodziewamy się, że z czasem gracze lepiej opanują i zrozumieją zasady działania przedmiotów dla obrońców. Ponadto każdy z nowych przedmiotów mitycznych wydaje się mieć zindywidualizowane grono użytkujących je potężnych bohaterów oraz warunki gry, w których rozkwita.

Jednak nie wszytko wygląda idealnie. Niektóre przedmioty (Jak’Sho, o ciebie chodzi) są używane równie lub nawet bardziej skutecznie przez pozostałe klasy i nie każdy przedmiot uzyskał idealne wyważenie zapewniające satysfakcję, o jaką nam chodziło. Mówiąc wprost, inne klasy mogą kupować te przedmioty po uwzględnieniu kilku zastrzeżeń:

  1. Przedmioty mityczne dla obrońców nie powinny być dominującymi przedmiotami mitycznymi dla innych klas.
  2. Jeśli inne klasy używają tych przedmiotów, powinno to dziać się kosztem dużych obrażeń.
  3. Nie powinno to wypaczać wyważenia przedmiotów mitycznych pod kątem obrońców.

Ponadto pracujemy nad zmianami Kamiennej Płyty Gargulca, aby spełniała swoją rolę jako wieńczący przedmiot dla obrońców. Wprowadzimy je na początku tego roku.

Teraz, po wyłuszczeniu naszych oczekiwań, możemy przejść już do bieżącej oceny nowych przedmiotów mitycznych.

Stalowe Serce

Gdy po raz pierwszy wypuściliśmy Stalowe Serce, wielu graczy uznało, że jest zbyt potężne. Ale w miarę upływu czasu, sposoby kontrowania jego siły stały się powszechnie znane – zarówno te taktyczne, jak i te za pomocą zestawu przedmiotów. Obecnie Stalowe Serce wydaje się być stosunkowo dobrze wyważone.

Jesteśmy z niego całkiem zadowoleni i nie planujemy znaczących zmian, ponieważ Stalowe Serce udowodniło już, że jest ekscytującym elementem zestawu wielu obrońców, a także sprawdza się w przypadku kilku innych bohaterów. Niemniej jednak zdajemy sobie sprawę, że jest w dużym stopniu niestabilne (czyli ma naprawdę wysokie i naprawdę niskie stany skrajne), ale uważamy, że obrońcy muszą mieć ekscytujące momenty przewagi podczas gry.

Jak’Sho Zmienny

Jak’Sho świetnie odnalazł się wśród obrońców, ale też okazał się bardzo potężnym jednorazowym sklepowym podbiciem wytrzymałości w zestawach wojowników. Chociaż w grę wchodzą też inne czynniki, takie jak bardzo skuteczne i kupowane w pierwszej kolejności przedmioty (na przykład Krwiożercza Hydra i Ostrze Zniszczonego Króla), które aż za dobrze uzupełniają się z Jak’Sho i zawyżają jego moc u wojowników, sądzimy, że summa summarum jest nieco za dobry w obecnym stanie dla tej klasy, co może doprowadzić nas do osłabienia go dla obrońców, mimo że w ich przypadku wygląda na relatywnie dobrze wyważony.

Wprowadziliśmy osłabienie pod kątem zbyt dobrze radzących sobie wojowników w patchu 12.23b i kontynuujemy zmiany w patchu 13.1 z niewielkim przekształceniem działania tego przedmiotu, aby dać większe fory obrońcom i zakupom defensywnym, obniżając jego atrakcyjność jako jednorazowego zakupu wytrzymałości.

Świetlista Cnota

Spodziewaliśmy się, że Świetlista Cnota będzie raczej niszowa, ponieważ w większości przypadków jest kiepskim przedmiotem do szybkiego zakupu. Jest też dość filantropijnym zakupem, ponieważ skupia się na pomaganiu drużynie, a nie budowaniu indywidualnej siły, przez co jest mniej popularna w kolejce solo. Obecnie dobrze spełnia swoją rolę i (co nas zaskakuje) jest potężnym przedmiotem dla obrońców (i niektórych zaklinaczy) grających na górnej alei, w dżungli i jako wsparcie. Ogólnie ten przedmiot znajduje się w dobrej kondycji i nie wymaga pilnych zmian, ale monitorujemy kilka potencjalnych problemów:

  1. Świetlista Cnota jest obecnie bardzo silna w przypadku obrońców wspierających. W założeniu miała mieć raczej wspierające działanie dla obrońców na górnej alei i w dżungli, ale nie przeszkadza nam, że czasem kupują ją wspierający, o ile nie będzie to skutkowało w efekcie osłabieniem jej dla docelowych użytkowników.
  2. Istnieje możliwość, że będzie trzeba wyważyć ją pod kątem gry profesjonalnej. Musimy jednak poczekać i sprawdzić, jak sprawy potoczą się w tym obszarze, zanim wydamy właściwą ocenę.
  3. Ze względu na specyfikę projektu Świetlistej Cnoty dostrzeżenie efektu jej działania w grze może nastręczać trudności. Okresowe efekty obrażeń obszarowych są trudne do śledzenia w trakcie walki drużynowej, szczególnie gdy są nakładane na współgraczy. Przyznajemy, że ten problem nie jest łatwy do rozwiązania, ale być może uda się zastosować małe regulacje, dzięki którym Świetlista Cnota będzie bardziej satysfakcjonująca bez wprowadzania drastycznych zmian.

Biorąc pod uwagę te problemy, widzimy kilka możliwych rozwiązań:

  1. Pozostawić przedmiot w obecnym stanie i wyważać go jako skuteczną opcję dla wszystkich obrońców.
  2. Przekształcić go, aby był bardziej zależny od dodatkowych zakupów przedmiotów ze zdrowiem i pozostał interesujący dla górnych i dżunglerów, jeśli trzeba będzie go osłabić.
  3. Przekształcić go w przedmiot dla wspierających i ewentualnie przenieść Naszyjnik Żelaznych Solari do klasy przedmiotów legendarnych.
  4. Troszkę przerobić mechanikę, aby stała się bardziej satysfakcjonująca i doceniana.

Lodowa Rękawica

Ten przedmiot ma solidną pozycję z punktu widzenia wyważenia i zdobył pokaźne grono użytkowników. Jednak ogólna satysfakcja i atrakcyjność przedmiotu są mniejsze, niż zakładaliśmy, będziemy więc poszukiwać niewielkich zmian, dzięki którym jego model i działanie będą lepiej pasować do charakteru innych przedmiotów mitycznych dla obrońców.

Kilka potencjalnych kierunków wśród wielu możliwości zmian to dodanie skalowania zdrowia do aktywowania Czaroostrza lub zapewnienie użytkownikom Lodowej Rękawicy efektu premiowego, gdy znajdują się we własnej strefie spowolnienia.

I to tyle! Mam nadzieję, że było to wyczerpujące podsumowanie naszych bieżących spostrzeżeń na temat przedmiotów mitycznych dla obrońców. Będziemy dalej obserwować i oceniać rozwój wypadków w patchu 13.1, więc prosimy was o dalsze przesyłanie opinii, mając nadzieję, że dobrze bawicie się z nowymi przedmiotami!


Podziel się ze znajomymi!