Riot wprowadza patchowanie klienta w tle
Wasze gry będą zawsze aktualne i gotowe do użycia w każdej chwili. Zaczynamy od VALORANT, a w przyszłości wprowadzimy tę funkcję w innych grach.
Wszyscy przez to przechodziliśmy. Za wami ciężki dzień i chcecie zrelaksować się spokojnie przy swojej ulubionej grze. Siadacie do komputera z zamiarem wypracowania kilku zwycięstw, a tu okazuje się, że grę trzeba spatchować!
Dlaczego gra nie może być po prostu gotowa, gdy chcecie zagrać? Teraz już może, ponieważ oferujemy wam możliwość patchowania gry w tle, gdy nie siedzicie przed komputerem, co oznacza, że obserwowanie paska postępu instalacji przechodzi do historii.
Patchowane w tle umożliwia klientowi Riot pobieranie i instalowanie patchów do wszystkich gier przez cały czas, gdy klient Riot jest otwarty. Jeśli postanowicie korzystać z tej opcji, będzie ona aktualizować wasze gry, dzięki czemu zawsze będą gotowe do użytku, gdy sobie tego zażyczycie. W przyszłości pojawi się też możliwość, aby klient Riot był uruchamiany podczas rozruchu systemu.
Ta pierwsza wersja funkcji patchowania w tle będzie w pełni aktualizować tylko VALORANT. Całkowite aktualizowanie League of Legends, Legends of Runeterra i Teamfight Tactics poprzez patchowanie w tle nie jest na razie obsługiwane, ponieważ te gry są aktualizowane w kliencie gry jedynie częściowo. Niemniej jednak część procesu patchowania tych gier dzieje się w kliencie Riot i ta część będzie obsługiwana przez patchowanie w tle, co oznacza, że gracze mogą spodziewać się skrócenia procesu patchowania we wszystkich grach.
Jednocześnie dokładamy wszelkich wysiłków, aby wprowadzić pełne patchowanie w tle w League of Legends, Legends of Runeterra i Teamfight Tactics tak szybko, jak to tylko będzie możliwe. Gracze posiadający wersję beta klienta Riot będą mieli dostęp do tej funkcji już dziś, a premiera jej pełnej wersji zaplanowana jest na przyszły miesiąc.
Zgadza się – WPROWADZILIŚMY PATCHOWANIE W TLE! Powiedzielibyśmy „zaznaczcie daty w swoich kalendarzach”, ale dzięki tej nowej wygodnej funkcji nie będzie to potrzebne!
Jesteśmy pewni, że nasuwają wam się jakieś pytania, więc przejdźmy od razu do odpowiedzi:
CZY PATCHOWANIE W TLE JEST DOSTĘPNE WE WSZYSTKICH GRACH RIOT?
Wstępnie nowa funkcja będzie obsługiwała pełne patchowanie tylko w VALORANT z poziomu klienta Riot dla testerów wersji beta, a jej pełna premiera odbędzie się w maju 2023 r. League of Legends, Teamfight Tactics oraz Legends of Runeterra są patchowane częściowo przez klienta Riot, a potem dokańczają aktualizacje z poziomu swoich własnych klientów.
Patchowanie w tle przejmie kontrolę nad pierwszym etapem, ale musimy spełnić jeszcze kilka innych technicznych wymagań, aby umożliwić również automatyczne patchowanie zawartości gier. Ale uszy do góry – to kolejny punkt na naszej liście zadań!
Patchowanie w tle zostanie również wprowadzone najpierw w systemach Windows, a w późniejszym terminie w systemach Mac.
CZY KLIENT RIOT MUSI BYĆ URUCHOMIONY, ABY ZADZIAŁAŁO PATCHOWANIE W TLE?
Tak! Choć możesz zminimalizować klienta Riot do paska zadań, aby zużywać mniej zasobów systemowych, musi on być uruchomiony, aby aktualizować twoje gry, gdy nie jesteś przy komputerze.
JAK MOŻNA WŁĄCZYĆ/WYŁĄCZYĆ PATCHOWANIE W TLE?
Kliknijcie ikonę profilu w prawym górnym rogu klienta Riot, wybierzcie Ustawienia i zaznaczcie lub odznaczcie pole służące do włączenia lub wyłączenia patchowania w tle dla kazdej gry.
CZY MOŻNA WYBRAĆ, KTÓRE GRY BĘDĄ AKTUALIZOWANE LUB PORY DZIAŁANIA PROGRAMU INSTALUJĄCEGO PATCHA?
Absolutnie! Po prostu przejdźcie do ustawień każdej gry w kliencie Riot i wybierzcie, czy chcecie włączyć automatyczną aktualizację.
CO SIĘ STANIE, JEŚLI NIE BĘDZIE WYSTARCZAJĄCEJ ILOŚCI MIEJSCA NA DYSKU TWARDYM, ABY ZAINSTALOWAĆ PATCH?
Jeśli program instalujący patcha wykryje, że nie macie wystarczającej ilości cennych megabajtów, aby wykonać aktualizację, zostanie zwrócony błąd. Po zwolnieniu przestrzeni na dysku będziecie mogli poczekać do następnego cyklu patchowania w tle (~60 minut) lub użyć przycisku, aby zrobić to od razu.