Rozmowa o Wild Rift – marzec 2021


Czy słychać coś nowego w sprawie dobierania przeciwników i skoków opóźnień? Dyrektor rozgrywki, Alan „Mirross” Moore, omawia plany dotyczące Wild Rift na najbliższe miesiące.


Nie miałem jeszcze okazji z wami rozmawiać, więc to chyba dobry moment, by się przywitać!

Nazywam się Alan „Mirross” Moore — jestem dyrektorem rozgrywki Wild Rift i kieruję rozwojem gry. Razem z ludźmi, których już poznaliście, takimi jak Michael „Paladin” Chow, Brian „FeralPony” Feeney i Christina „ObiWunKenobi” Wun, współpracuję ze wszystkimi zespołami Wild Rift i nadzoruję ogólne doświadczenia gracza.

Ponieważ regionalna otwarta beta już trwa, chcielibyśmy przedstawić wam najważniejsze kierunki rozwoju gry. Omówię zatem kwestie, w które inwestujemy najwięcej czasu. To nie będzie wszystko, nad czym pracujemy — wybraliśmy tylko kilka najistotniejszych punktów.

USUWANIE KRYTYCZNYCH PROBLEMÓW

3_10_21_RealTalkMarch2021_Article_Blitzcrank_Skin03.jpg

 

Wiemy, że w tej chwili korzystanie z pewnych elementów gry może być dla części z was rozczarowujące, dlatego poprawa ich działania ma dla nas najwyższy priorytet:

DOBIERANIE PRZECIWNIKÓW

To obszar, który poprawiamy nieustannie, ale szczególnie zależy nam na większym zawężeniu zakresu rang między graczami w tej samej grze. Oczywiście pewne różnice rang są akceptowalne, biorąc pod uwagę, że gracze o różnych rangach mogą mieć taki sam współczynnik dobierania przeciwników (czyli MMR, ang. Matchmaking Rating — system, który działa za kulisami i odpowiada za dobieranie uczestników meczów). Chcemy jednak, by z biegiem czasu gry były coraz bardziej sprawiedliwe. Chodzi nam o to, abyście bardzo rzadko (o ile w ogóle) trafiali do gry, w której różnica rang przekracza jeden krąg (np. więcej niż od srebra do złota).

Oto, co chcemy zrobić, by zapewnić sensowne dobieranie w Wild Rift:

  1. Dopilnować, aby poziomy umiejętności były zbliżone zarówno pomiędzy drużynami, jak i w ich obrębie, dzięki czemu mecze będą sprawiedliwe.
  2. Utrzymać krótki czas dobierania, abyście szybko przechodzili do samej gry.
  3. Tworzyć mecze z udziałem osób znajdujących się w lokalizacjach położonych blisko siebie, dzięki czemu będziecie mogli łatwiej się komunikować i unikniecie opóźnień.
  4. (W toku) Dać wam większy wybór, jeśli chodzi o pozycję w grze, abyście mogli grać na pozycjach, które lubicie, albo spróbować czegoś nowego.

Tak wygląda to w uproszczeniu. W rzeczywistości musimy brać pod uwagę wiele minisystemów działających w tle i liczne uwarunkowania (np. porę dnia, zapełnienie kolejki) występujące podczas tworzenia meczów, dlatego to bardzo ważne, aby dokonując jakichkolwiek zmian w tym miejscu, pracować z rozwagą i ostrożnie. Niewielka optymalizacja w jednym obszarze może prowadzić do znacznych zmian w innym.

Aby zapewnić szybki, atrakcyjny i uczciwy proces włączania was do gry, musimy stale dbać o równowagę czterech wymienionych powyżej aspektów. Jak dotąd udało nam się zmniejszyć rozrzut rang i różnica wynosząca dwa kręgi w jednym meczu nie powinna zdarzać się tak często. Wiemy jednak, że wciąż się czasami pojawia. Będziemy nadal starali się zawężać rozrzut rang, nie pogarszając przy tym żadnego z pozostałych wymienionych powyżej czynników, a także skracać czas oczekiwania w kolejce dla graczy o wysokich umiejętnościach.

 

3_10_21_RealTalkMarch2021_Article_Teemo_Skin03.jpg

OPÓŹNIENIE

Opóźnienia są do bani i potrafią zmienić grę w Wild Rift z ekscytującej we frustrującą. Wiemy, że zbyt wielu z was rozgrywa gry ze stale wysokim pingiem lub skokami pingu i jest to coś, co staramy się poprawić. Opóźnienia znacznie się różnią pomiędzy regionami i zależą od lokalizacji, w których gracie. Ponadto ma na nie wpływ wasz dostawca internetu lub sieć lokalna. Z tego powodu trudno nam ocenić indywidualne przypadki i zastosować jedno rozwiązanie dla wszystkich. Dlatego pracujemy nad ulepszeniami konkretnych sytuacji.

Zamierzamy wprowadzić sporo optymalizacji. Niektóre z nich będą obejmować określone regiony, a inne będą szerszymi ulepszeniami. Obejmuje to uruchomienie nowych serwerów tam, gdzie ma to sens, poprawienie logiki systemów określających, z którym serwerem gry się łączycie, a także współpracę z dostawcami internetu w celu zoptymalizowania tras, którymi kierowane są wasze połączenia.

Są też pewne problemy, które wciąż intensywnie badamy, chcąc zrozumieć je lepiej, zanim ustalimy priorytet poprawek. Zaliczają się do nich znaczne skoki pingu, których doświadczają niektórzy gracze.

3_10_21_RealTalkMarch2021_Article_Graves_Skin04.jpg

OSZUKIWANIE

Powiedzmy to sobie jasno: w Wild Rift nie ma miejsca dla kanciarzy (z wyjątkiem Twisted Fate’a). Wiemy, że walka z oszustwami to niekończąca się zabawa w kotka i myszkę, ale za kulisami prowadzimy wytężone prace w celu radzenia sobie z oszustami, oszustwami i osobami, które je przygotowują. Nie będziemy często pisać na ten temat, ponieważ nie chcemy ujawniać zbyt wielu informacji o naszych sposobach wykrywania oszustw i podejmowanych działaniach. Jeśli zostaniecie przyłapani na oszukiwaniu w Wild Rift, zostaniecie trwale zbanowani w grze.

NOWA ZAWARTOŚĆ

Chociaż spora część zespołu skupia się na rozwiązaniu tych kluczowych problemów, to jednak chcemy, aby w grze zawsze działo się coś nowego! Oto kilka innych rzeczy, nad którymi pracuje nasz zespół:

 

3_10_21_RealTalkMarch2021_Article_Lux_Skin02.jpg

WPROWADZANIE NOWYCH REGIONÓW

 

W tej chwili naszym priorytetem jest udostępnienie gry jak największej liczbie graczy. Włączanie nowych regionów to wielka, ogólnoświatowa operacja, w której biorą udział setki pracowników Riot w działach rozwoju, programowania, publikacji, lokalizacji i wielu, wielu innych. Mamy za sobą sporo startów otwartej bety i w ciągu kilku ostatnich miesięcy zdecydowanie usprawniliśmy oraz ustabilizowaliśmy wiele z naszych procesów. Jednak każda seria kolejnych uruchomień oznacza nowe wyzwania i obciążenia dla naszych zespołów i systemów. Wciąż przygotowujemy nasz kolejny regionalny start w Amerykach.

BOHATEROWIE

Uważamy, że bohaterowie stanowią podstawę zawartości Wild Rift. Każdy bohater powinien być ciekawy, unikalny, dopracowany i zgodny z rozgrywką, jaką ma już w League na PC. Zanim ich opublikujemy, poświęcamy tysiące godzin na rozwijanie i testowanie bohaterów. W 2021 roku chcemy utrzymać tempo wypuszczania przeciętnie dwóch bohaterów miesięcznie. Ponadto uważamy, że wyważenie gry jest w dobrym stanie, biorąc pod uwagę nasze ograniczone możliwości wprowadzania dużych zmian wyważenia.

 

3_10_21_RealTalkMarch2021_Article_Annie_Skin04.jpg

WAŻNE MOMENTY

I wreszcie spędzamy mnóstwo czasu na przygotowaniach do pewnych „ważnych momentów” w ciągu roku. Mogą one przyjmować postać sporego patcha z mnóstwem funkcji (czekamy niecierpliwie na patch 2.2!), dużych wydarzeń w grze, takich jak Ekspedycja Yordlów lub Księżycowa Bestia, albo czegoś jeszcze większego i obejmującego również League na PC lub inne gry w ekosystemie League.

CO DALEJ?

Ogólnie mówiąc, zamierzamy zachować przejrzystość naszych działań, dlatego prosimy o dalsze nadsyłanie komentarzy za pośrednictwem mediów społecznościowych. Jeśli napotkacie na jakiekolwiek błędy lub problemy z serwerem, wysyłajcie zgłoszenia na adres support.riotgames.com, abyśmy mogli zebrać jak najwięcej informacji.

Dzięki za uwagę!

Mirross


Podziel się ze znajomymi!