Spytaj Riot: Bohaterowie, skórki i klucze


Reklama

W kolejnym artykule z pytaniami do Riotu poruszane są tematy związane bohaterami, projektowaniem skórek, oraz częstotliwością wypadania kluczy. Jeżeli chcecie sami zadać pytanie Riotu, możecie zrobić to na tej stronie.

Tworzycie fantastyczne skórki! Bardzo podoba mi się strona graficzna waszych projektów. Ale nie rozumiem, dlaczego czasami skórki są przyczyną „krytycznych błędów gry” (jak zdarzyło się z Threshem Mrocznej Gwiazdy). Z perspektywy projektowej skórki są tylko warstwą wizualną i dźwiękową, „owiniętą” wokół szkieletów postaci, prawda? Jak w takim razie mogą powodować błędy w programie?

Dziękujemy! Bardzo nas cieszy wiadomość, że skórki wzbudzają zachwyt.

Odpowiadając na pytanie: to zrozumiałe, że może się wydawać, iż skórki nie powinny powodować błędów. Postaram się jednak wytłumaczyć, jak i dlaczego za kolorową fasadą skórek ukryta jest cała techniczna podbudowa. W niektórych prostszych przypadkach, w danej skórce podmieniana jest tylko grafika i dźwięki — wtedy prawdopodobieństwo wystąpienia poważnych błędów jest niewielkie. Ale projektanci i artyści często tworzą dużo ambitniejsze projekty skórek i, co za tym idzie, wprowadzane są zmiany na większą skalę.

Posłużmy się analogią: jeśli porównalibyśmy waszego ulubionego bohatera do starej konsoli, to zmiana skórki byłaby jak wetknięcie kartridża z inną grą, czyli z innym oprogramowaniem, zawierającym nową grafikę, dźwięki, efekty wizualne, a nawet logikę rozgrywki. Skórka „działa” w ramach silnika gry, a za jej kulisami naprawdę wiele się dzieje i mnóstwo różnych systemów musi ze sobą współpracować. Każda klatka animacji wiąże się z symulacją i rysowaniem tysięcy cząsteczek przez system zarządzający efektami wizualnymi.

Projekt nowej skórki może też wymagać specjalnie dla niej napisanych skryptów i efektów wizualnych, a poszczególne elementy danego bohatera mogą zostać całkowicie zastąpione efektami (np. macki Świetlistego VeľKoza, włosy DJ Sony czy latarnia Thresha Mrocznej Gwiazdy). Czasami do silnika gry wręcz dodaje się nowe elementy tylko po to, by w pełni zrealizować projekt stworzony dla danej skórki. Nasz zespół zajmujący się skórkami cały czas stara się, by ich nowe dzieła były lepsze od poprzednich.

Biorąc pod uwagę te wszystkie czynniki, sposób tworzenia skórek może prowadzić do pojawienia się błędów i problemów w czasie rozgrywki. Zdarza się, że logika rządząca daną skórką będzie źródłem problemu, a w innym wypadku efekty wizualne okażą się jednak zbyt złożone i wyraźnie spowolnią grę.

W większości przypadków błędy są wyłapywane i naprawiane, zanim skórka trafi na publiczny serwer testowy (PBE). Nasi testerzy — i oczywiście wy, gracze — dokładają wszelkich starań, by znaleźć jakiekolwiek krytyczne błędy, zanim nowa wersja gry trafi do szerokiego grona użytkowników. Jednak czasem niektórym usterkom udaje się prześlizgnąć przez kontrolę i wtedy konieczne jest wypuszczenie odpowiedniej łatki.

-RamzaX


 

Wygląda na to, że Riot skupia się na wyważaniu i przerabianiu bohaterów w taki sposób, żeby każdy z nich spełniał określoną rolę i miał swoją niszę, ale co z bohaterami uniwersalnymi, którzy są dobrzy we wszystkim (jak Kayle, Kennen przed osłabieniem albo Udyr harcujący po dżungli)? Czy tacy bohaterowie pojawią się jeszcze w League?

Nie, takich dobrych we wszystkim bohaterów nie zobaczycie już w naszej grze. Nie oznacza to jednak, że każdy bohater powinien umieć robić tylko jedną lub dwie rzeczy albo być ograniczony do jednej roli czy pozycji, ale z pewnością każdy musi mieć swoje mocne i słabe strony. W czasie prac nad projektowaniem czy aktualizacją bohaterów ważne jest dla nas spełnienie czterech istotnych założeń:

  • niepowtarzalne wrażenia grania danym bohaterem;
  • niepowtarzalne wrażenia grania z danym bohaterem lub przeciwko niemu dla pozostałych dziewięciu graczy;
  • zdefiniowane mocne strony bohatera;
  • zdefiniowane słabe strony bohatera.

„Uniwersalni” bohaterowie nie spełniają dwóch ostatnich warunków, a także zwykle nie radzą sobie zbyt dobrze z pierwszymi dwoma założeniami. Uważamy, że gra jest lepsza, a sama rozgrywka nabiera głębi i sprawia więcej radości, gdy bohaterowie mają wyraźne mocne i słabe strony, które gracze mogą wykorzystywać.

-FeralPony, starszy projektant gry


 

Na jakiej zasadzie oparta jest częstotliwość wypadania fragmentów kluczy? Czy kiedyś dodacie sposób na zdobycie klucza lub jego fragmentów?

Oto jak obecnie działa regulacja częstotliwości wypadania kluczy:

  • Da się zdobyć wystarczającą liczbę fragmentów kluczy do otwarcia każdej skrzyni, która zostanie znaleziona w ciągu czterech tygodni.
  • Aby zdobyć fragment klucza, trzeba wygrać mecz. Jest to jedyny warunek — inne osiągi nie są brane pod uwagę.
    • Fragmenty kluczy można zdobyć w każdym trybie oferującym punkty maestrii bohaterów.
  • Choć znalezienie fragmentu w pewnym stopniu bazuje na szczęściu, system działa w ten sposób, że jeśli po określonej liczbie zwycięstw nadal nie wypadł fragment klucza, to po prostu wymusimy jego wypadnięcie, by nie krzywdziła was losowość.
  • Zdobycie w ciągu czterech tygodni kluczy potrzebnych do otwarcia wszystkich czterech skrzyń nie jest łatwe i wymaga poświęcenia dużej ilości czasu, ale da się to zrobić.
  • Obecnie nie planujemy dodawać innych sposobów na zdobycie fragmentów kluczy, ale nie wykluczamy, że zajmiemy się tym w przyszłości.

-Riot Socrates, główny projektant gry

Reklama

Podziel się ze znajomymi!