Spytaj Riot: Nowe runy kluczowe?


Reklama

Nowe runy kluczowe, obserwowanie Pretendenta, dialogi Rammusa i bohaterowie z akcentem.

W tym tygodniu mówimy o runach kluczowych, akcentach, obserwowaniu Pretendenta i bardzo głębokich dialogach Rammusa.

Skoro Zdobywca trafił już na główne serwery, czy planujecie dodać więcej run kluczowych w innych kategoriach?

Tak! Ogólnie mówiąc, nowych run kluczowych używamy, aby dać nowe możliwości graczom, którzy lubią optymalnie wykorzystywać dostępne runy, ale nie znaleźli takiej, która spełniałaby w całości ich potrzeby. Badamy kilka run kluczowych, które przyciągną do ścieżki Dominacji nowych bohaterów i zapewne będziemy nadal dodawać runy kluczowe, gdy znajdziemy luki w zakresie potrzeb graczy i bohaterów. Mając na uwadze powyższe, musimy jednak pamiętać, że nie mamy nieograniczonego miejsca na nowe runy kluczowe.

Istnieją pewne praktyczne ograniczenia związane z tym, jak interfejs radzi sobie z dużą liczbą run kluczowych na ścieżce. Ponadto każda nowa runa kluczowa wymaga od graczy zrozumienia nowego zestawu mechaniki, a także poznania nowych efektów dźwiękowych i graficznych. Oznacza to, że zapewne osiągniemy pewną granicę, a później będziemy zmuszeni dodawać nowe ścieżki albo skupić się na zastępowaniu istniejącej zawartości, która mało wnosi do gry.

FEARLESS
projektant gry, systemy gry

Dlaczego niektórzy bohaterowie, tacy jak Fiora, mówią z akcentem? Czy ma to logiczne wyjaśnienie w Runeterrze?

Gdy nasi autorzy i redaktorzy fabuły pracują nad bohaterami, uważnie konstruują od podstaw ich charakterystykę i osobowość. Stanowi to część procesu projektowania (obok grafiki i rozgrywki). Sposób, w jaki bohaterowie mówią i korzystają z języka, by przekazywać określone pojęcia, ma wielkie znaczenie, ponieważ pozwala graczom możliwie jak najszybciej „wczuć się w nich”.

W Riot pracujemy, używając języka angielskiego w odmianie północnoamerykańskiej. Akcent jest dodatkowym narzędziem umożliwiającym przekazywanie złożonych idei dotyczących bohatera, wykraczających poza słowa, których faktycznie używa. Fiora jest Mistrzynią Fechtunku, dlatego nadanie jej fantastycznej wersji akcentu przypominającego francuski może sugerować kilka aspektów bohaterki:

  • Pochodzi z demaciańskiej rodziny szlacheckiej i odznacza się nieco wyniosłą postawą wobec tych, których uważa za mniej godnych od siebie. To może być odniesienie do arystokracji sprzed Rewolucji Francuskiej.
  • Dysponuje znakomitymi umiejętnościami w sztuce, którą moglibyśmy nazwać nowoczesnym stylem szermierki. W naszym świecie wiele słów związanych z szermierką pochodzi z francuskiego, na przykład floret, garda czy riposta.
  • Sama siebie uważa za artystkę… A Francja od średniowiecza jest bardzo blisko związana z ruchami artystycznymi.

Tak samo działa to w języku polskim. Wyobraźcie sobie, jak inaczej brzmiałaby Fiora z silnym akcentem amerykańskim, rosyjskim lub niemieckim, czy też np. Fiora-góralka — każdy z tych akcentów ma pewne powiązania, które mogłyby pomóc w określeniu innych, bardzo konkretnych typów postaci, ale nie Fiory, którą znamy obecnie.

Trzeba jednak pamiętać, że to działa tylko z perspektywy użytkownika z zachodnim postrzeganiem tego, co „francuskie”. Niuanse znaczeniowe akcentów nie są uniwersalne we wszystkich regionach i na wszystkich serwerach obsługujących League, dlatego ściśle współpracujemy z zespołami lokalizacji, aby znaleźć sposób na stworzenie bohatera odpowiednio charakterystycznego z perspektywy określonej kultury i języka. „Arystokratyczna mistrzyni szermierki” może budzić zupełnie inne skojarzenia na przykład w Japonii, Niemczech czy Brazylii.

Z punktu widzenia świata gry takie konotacje są znacznie luźniejsze. Nie ma jednego akcentu noxiańskiego, ioniańskiego czy freljordzkiego. Równie często można usłyszeć żeglarza z Bilgewater mówiącego z prowincjonalnym akcentem rosyjskim, jak i stereotypowego marynarza wykrzykującego „jo-ho-ho” i nucącego szanty. Wszystko zależy od tego, co najlepiej pasuje do danej postaci w kontekście, w którym ją słyszycie.

Główny redaktor ds. fabuły

Czy zamierzacie przywrócić możliwość obserwowania w kręgu Pretendenta?

Prawdę mówiąc, już przywróciliśmy możliwość obserwowania gier w kręgu Pretendenta, tyle że teraz nie widać jej na stronie głównej. Podstawowym powodem przerobienia strony głównej klienta było to, że tryb obserwowania Pretendenta okazał się za rzadko wykorzystywany i jest lepiej obsługiwany przez platformy do streamowania, takie jak Twitch. Mimo wszystko w zeszłym roku staraliśmy się znaleźć rozwiązanie pośrednie.

Jeśli nie wiecie, gdzie znaleźć tryb obserwowania Pretendenta, przejdźcie do Profilu, a następnie kliknijcie Rankingowa. Zmieńcie drabinkę, aby pokazywała dowolną z list Pretendenta. Obok imion przywoływacza wszystkich graczy, którzy są aktualnie w grze, widoczna będzie ikona oka. Kliknijcie ją prawym przyciskiem myszki i naciśnijcie opcję „Obserwuj grę”, aby oglądać, jak Pobelter prowadzi grę Azirem. Potem sami zagrajcie Azirem. Gińcie bez przerwy. Obejrzyjcie Pobeltera jeszcze raz. Rozegrajcie jeszcze 100 gier z Azirem. Teraz możecie pomarzyć, że pewnego dnia w przyszłości będziecie grać Azirem tak dobrze jak Pobelter.

RIOT NAKYLE
Komunikacja, Zachowanie graczy

Dlaczego Rammus ma tak mało linii dialogowych? Mój pies chciałby to wiedzieć.

W swoim czasie zrobiliśmy drugie podejście do nagrania dialogów Rammusa i… nie wyszło za dobrze. Brzmiał naprawdę wieśniacko. Prawdę mówiąc, było to tak złe, że nawet nie daliśmy tego do posłuchania wewnętrznemu zespołowi, tylko poszliśmy do sali konferencyjnej i szybko, w jakieś 15 minut, nagraliśmy to, co jest obecnie jego głosem. To nigdy nie miała być wersja finalna, ale tworzyliśmy bohaterów w tak szalonym tempie, że ostatecznie nagranie zostało wypuszczone i zlokalizowane na całym świecie. Dość powiedzieć, że prostota dialogów Rammusa wkrótce zyskała status mema wśród społeczności i obecnie jest najbardziej charakterystyczną cechą Pancerznika.

Ok? …ok…

EZREAL
główny projektant

Reklama

Podziel się ze znajomymi!