Spytaj Riot: tryb klasyczny


Reklama

Tym razem o Azirze, trybach gry z dawnych patchów i skórkach, które stają się bohaterami.

Czy kiedykolwiek stworzycie tryb gry oparty na starym patchu League? Na przykład na sezonie drugim lub dawnym Summoner’s Rift, gdzie bohaterowie i przedmioty będą ustawione tak, jak były wtedy?

Przyglądaliśmy się niedawno możliwości zrobienia czegoś takiego w serii wewnętrznych testów, ponieważ chcieliśmy się przekonać, czy takie aspekty jak tempo gry i kontry bardzo się różnią od tych sprzed kilku lat. Niestety nie korzystanie ze dawnych kombinacji okazało się dość trudne, ponieważ zawartość i kod gry bardzo się zmieniły.

Nie możemy po prostu użyć starych danych, licząc na to, że obecny silnik gry bez problemu da sobie z tym wszystkim radę. Zapewne zdołalibyśmy zmusić go do działania, gdybyśmy zatrudnili do tego grupę sprytnych programistów, ale w takim przypadku ci programiści nie pracowaliby nad innymi funkcjami, które na dłuższą metę mogą być dla was cenniejsze. Podobnie projektanci mogliby stworzyć wersje istniejących bohaterów, które naśladowałyby stare dane (umiejętności, przedmioty, dostrojenie itd. z sezonu drugiego), ale to masa pracy nad czymś, co mogłoby okazać się fajne tylko przez kilka gier. Innymi słowy, przewidywalny koszt takiej pracy byłby zapewne dość wysoki.

Dlatego chociaż zasadniczo nie mamy nic przeciwko grze w starszą wersję LoL, co mogłoby być zabawne przez krótki czas (ponieważ moglibyśmy przekonać się, że powody, dla których wprowadziliśmy wszystkie zmiany w sezonie trzecim, czwartym i piątym, wciąż są aktualne), istnieje spora szansa, że nie warto poświęcać na to sił.

Ghostcrawler, dyrektor ds. projektowania gry

Co się dzieje z Azirem? Od długiego czasu nie jest popularny — czy istnieją plany jego poprawek lub przeróbki?

Nasz ulubiony Imperator Pustyni jest trochę jak pionier, jeśli chodzi o środkową aleję i lubi wykorzystywać zarówno styl gry strzelca jak i maga bitewnego. Gracze, którzy go wybierają, odczuwają jego niesamowitą unikalność, co jest super, ale w połączeniu ze skutecznością bohatera i wysokim poziomem wymaganych umiejętności bardzo trudno dodać mu mocy, nie zapewniając mu jednocześnie całkowitej dominacji przy optymalnej grze. W ciągu minionego roku daliśmy mu kilka usprawnień i chociaż dostrzegamy pewną poprawę, wciąż jest daleko od stanu, w jakim chcielibyśmy go widzieć. Dlatego postanowiliśmy poczekać, aż będziemy mogli przeznaczyć odpowiednio dużo czasu, by rozwiązać odwieczny problem z niewyważeniem jego siły.

Ponieważ kilka z naszych innych projektów zbliża się do końca, zaczęliśmy badać różne sposoby nowego rozdysponowania mocy wśród umiejętności Azira, aby zapewnić mu większą popularność w League w długiej skali czasu. Jednocześnie bardzo uważamy, aby nie doprowadzić do powstania głębokiej przepaści między tym co my chcemy a tym, co ekscytuje grających obecnym Azirem. Generalnie zamierzamy podkreślić jego osobowość i usunąć z zestawu umiejętności nadmiar siły. Ma to zapewnić lepsze możliwości kontry przeciwko temu bohaterowi, nawet gdy ktoś gra nim bardzo dobrze. Tego do tej pory z pewnością brakowało.

Wyjaśnimy od razu, że nie widzimy potrzeby dawania mu pełnej aktualizacji graficznej, ponieważ gracze na całym świecie są całkiem zadowoleni z jego wyglądu. Zamiast tego przyjrzymy się możliwości wprowadzenia aktualizacji skupionej na umiejętnościach. Celem jest poprawienie rozgrywki, a nie wyglądu. Projekt ten prowadzi Wav3Break i w ciągu kilku najbliższych miesięcy możecie spodziewać się jego wpisu na forum, w którym bardziej szczegółowo opisze cele i kierunek prac.

Shurima!!

Riot Asyrite, główny producent, rozgrywka na żywo

Czy kiedykolwiek stworzycie bohatera w oparciu o skórkę? Na przykład Mroczna Gwiazda jest fajny, więc może powstałby bohater wywodzący się od Mrocznej Gwiazdy?

Przypuszczalnie nigdy nie stworzymy bohatera opartego bezpośrednio na skórce. Jedank czasami bohater może być zainspirowany jakąś skórką albo odwrotnie. Na przykład seria skórek Kosmiczny Żniwiarz była mocno inspirowana naszą nową grafiką Góry Targon. Pomijając określone skórki osadzone w fabule (jak Młody Ryze), nasze serie skórek istnieją „w swoich własnych światach”. Połączenie Runeterry z różnymi światami naszych skórek bardzo szybko doprowadziłoby do wielkich komplikacji.

Reav3, główny producent ds. bohaterów

Macie pytania? Udajcie się na stronę Spytaj Riot i zalogujcie na swoje konto League. Przeczytajcie, co robić, a czego unikać, a potem pytajcie śmiało.


Spytaj Riot

Obiecujemy, że przeczytamy każde pytanie, ale nie możemy zagwarantować, że na każde odpowiemy. Niektóre pytania nie będą nadawać się do Spytaj Riot lub odpowiedzi na nie pojawiły się już gdzie indziej. Dla przykładu, nie będziemy zapowiadać tutaj nowych funkcji ani omawiać kwestii, które opisaliśmy już bardziej szczegółowo wcześniej (ale możemy wyjaśnić poszczególne zapisy!).

Jednak słuchamy was uważnie, więc pytajcie. Zadbamy o to, aby wasze pytania trafiły do tych pracowników Riot, którzy zajmują się interesującymi was kwestiami.

Reklama

Podziel się ze znajomymi!