Spytaj Riot: Tryby gry i metale


Reklama

Aktualizacja rotacyjnych trybów gry, stopów metali w Runeterze i tworzeniu Przebudzonych.


Siema, gracze! W tym tygodniu poruszamy temat rotacyjnych trybów gry, stopów metali i rozwoju Przebudzonych.

Czy kiedykolwiek przywrócicie stare tryby gry, jak Mroczną Gwiazdę: Osobliwość, czy Na Pewno Nie Kryształowa Szrama, czy Wyniesienie?

Kiedyś? Możliwe. Niedługo? Niestety to mało prawdopodobne.

Co udało nam się odkryć w przypadku trybów takich jak Mroczna Gwiazda: Osobliwość czy Wyniesienie, to to, że są bardzo ekscytujące i nowatorskie, gdy je wypuszczamy. Gdy jednak pojawiają się po raz drugi, gracze nie są nimi zainteresowani. Miało to miejsce szczególnie w przypadku trybów, w których pula bohaterów była ograniczona, jak np. w Mrocznej Gwieździe.

Często dostajemy pytania: „Czemu po prostu nie przywrócicie ich albo nie udostępnicie w niestandardowych grach?”. Co byłoby spoko, ale jest to wyjątkowo kosztowne, żeby tryby były na wystarczająco wysokim poziomie do wprowadzenia ich do gry. Niejednokrotnie od czasu, kiedy tryb był dostępny, wprowadziliśmy mnóstwo rzeczy, które na tryb ten wpływają (zmiany bohaterów, przedmiotów, run, naprawione błędy itp.) i które trzeba by dostosować, bo nie chcemy, żeby gracze grali w niedziałającym trybie.

Na chwilę obecną skupiamy się na znalezieniu takich trybów, które pozostaną wciągające na długo po wypuszczeniu. Nexus Blitz czy ARURF+ są tu dobrymi przykładami. Gracze potencjalnie mogą chcieć grać w nie wielokrotnie i przez długi czas. Oznacza to, że na pewien czas przystopujemy z innymi trybami gry, ale pracujemy nad nowymi rzeczami, które (mamy nadzieję) wam się spodobają.

Starszy projektant gry

Jakiego rodzaju stopy metali istnieją w Runeterze? Czy miecz Garena jest z petrucytu? Albo topór Dariusa?

W Runeterze jest wiele, wiele różnych metali i tradycji metaloplastycznych. Wiemy, że mają złoto, srebro, żelazo, ołów, miedź i wiele innych — być może również takich, które nie istnieją w naszym świecie.

Dodanie sproszkowanej skały do najlepszej jakości stali najprawdopodobniej dałoby nam… cóż, słabszą stal. Jednakże kowale Wielkiego Miasta do czegoś wykorzystują petrucyt. Twierdzi się, że demaciańska stal ma pewną odporność na magię. Może pewnego dnia odkryjemy prawdę?

Topór Dariusa jest cudownie brutalną noxiańską bronią, która niejedną bitwę już widziała. Darius nalega, żeby Legion Tryfariański był uzbrojony i opancerzony z wykorzystaniem rudy z Delverhold w Żelaznych Szczytach, którą uważa za najlepszą w całym imperium. Zakładam, że wie to z własnego doświadczenia.

Główny redaktor ds. fabuły

W teledysku Awaken oczy Camille zmieniają kolor z żółtego na niebieski — co to oznacza? Czy filmik ten jest kanonem fabuły?

Zmieniający się kolor oczu Camille jest aluzją do jej umiejętności biernej w grze, która daje jej tarczę zależnie od rodzaju obrażeń bohatera, którego atakuje. Ujęcie w teledysku pokazuje, że zdała sobie sprawę, że Jhin zastawił pułapkę. Ponieważ jest to Camille, jej pierwszą reakcją jest analiza zagrożenia, nim rzuci się w wir akcji.

Jeśli chodzi o reprezentację umiejętności bohaterów w filmach, zaczynamy zazwyczaj od pytania: „Jaki koncept reprezentuje ten bohater?”. Zespół ds. bohaterów wspaniale radzi sobie z prezentowaniem bohaterów poprzez ich umiejętności w grze. Jedną z najfajniejszych rzeczy jest dla nas znalezienie sposobów na rozwinięcie fantazji o każdym bohaterze, eksperymentując z tym, jak bohaterowie manifestują swoje umiejętności w świecie Runeterry. Czasem oznacza to wierne odzwierciedlenie umiejętności z gry, ale często odwołujemy się do konceptów bohaterów, wykorzystując nieco inne elementy, które wciąż pasują do bohatera i opowiadanej historii.

W kwestii, czy wpisuje się to w kanon: są to zdecydowanie sceny i wydarzenia, które mają miejsce w świecie Runeterry w czasie teraźniejszym. Czy w opowiadaniach bohaterów doszliśmy już do tych momentów? Nie, ale mamy w tym i w przyszłym roku przygotowanych dla was wiele historii…

Reklama

Podziel się ze znajomymi!