Spytaj Riot: Zestawy i bohaterowie


Reklama

W kolejnym artykule z pytaniami do Riotu. Tym razem poruszane są tematy związane z zestawami chroma oraz aktualizacją bohaterów. Jeżeli chcecie sami zadać pytanie Riotu, możecie zrobić to na tej stronie.

Jak wybieramy bohaterów, którzy otrzymają pełną aktualizację grafiki i rozgrywki (VGU)?

Zastanawiając się nad wyborem kandydatów do VGU, bierzemy pod uwagę wiele różnych czynników. Przedstawię zarówno najważniejsze powody, dla których wybieramy dany projekt aktualizacji, jak i kilka drugorzędnych. Zazwyczaj ostateczny wybór zależy od wszystkich podanych poniżej czynników oraz od tego, które projekty uznamy za ogólnie najlepiej rokujące.

Wielka czwórka

  1. Prośby graczy — To w zasadzie najistotniejszy ze wszystkich powodów. Regularnie wysyłamy ankiety do graczy League na całym świecie — część z was zapewne już je wypełniała! W ramach ankiet pytamy, czy konkretni bohaterowie wymagają aktualizacji lub przeróbki. Na podstawie danych uzyskanych dzięki tym ankietom — oraz pochodzących z innych źródeł — układamy listę bohaterów, o których aktualizację prosiło najwięcej graczy. Planując nowe projekty aktualizacji, zwykle bierzemy pod uwagę pierwsze 10 do 15 pozycji z tej listy.
  2. Ogólny poziom projektu/grafiki/motywu — Prowadzimy wewnętrzne rankingi, w których oceniamy różne aspekty potencjalnych kandydatów do aktualizacji, a przede wszystkim projekt, grafikę i motyw przewodni. Niska ocena projektu może wskazywać na bohatera z niedoskonałym lub przestarzałym zestawem umiejętności. Problemy z grafiką to, między innymi, stary model lub efekty wizualne. Niska ocena motywu przewodniego może oznaczać, że motyw bohatera niespecjalnie przypadł do gustu większości graczy (Galio) albo że nie jest spójny z charakterem bohatera (Poppy wyglądająca jak obrońca, chociaż gra się nią jak zabójcą).
  3. Potencjał archetypu bohatera — Dotyczy bohaterów z bardzo wyrazistym motywem, który nie jest jednak w pełni wykorzystany. Fiora sprzed aktualizacji jest dobrym przykładem bohaterki, która ogólnie nie była zła, ale mieliśmy uczucie, że motyw „Mistrzyni Fechtunku” kryje w sobie niewykorzystane możliwości, dzięki którym mogłaby zostać znacznie lepiej przyjęta przez graczy. Generalnie szukamy bohaterów, którzy mają dużo niewykorzystanego potencjału. Pracując nad danym bohaterem, chcemy go uwolnić. Dlatego ktoś taki, jak na przykład Irelia, zajmuje wysoką pozycję na naszej liście — to oczywiste, że pomysł na bohaterkę używającą lewitujących ostrzy naprawdę wymiata, ale w tej chwili można zamienić broń Irelii na niemal cokolwiek innego, a jej zestaw umiejętności wciąż sprawdza się tak samo. Perspektywa doskonalenia bohaterki z lewitującymi ostrzami brzmi niesamowicie ekscytująco dla zespołu ds. aktualizacji bohatera!Gdy przyjrzycie się ostatnim i nadchodzącym aktualizacjom bohaterów, szybko zauważycie, że każda należy do innej kategorii. Ryze został wybrany w dużej mierze z powodu problemów z wyważeniem gry (punkt 2), Yorick należy do bohaterów najczęściej wskazywanych przez graczy (punkt 1), a Warwick to bohater o wielkim potencjale, który można wykorzystać, o ile jego projekt zostanie unowocześniony (punkt 3). Te trzy powody to jednak nie wszystko — istnieje jeszcze czwarty, najrzadziej występujący powód.
  4. Inne wydarzenia/projekty powiązane z Riot — Zazwyczaj nie jest to czynnik brany pod uwagę, ale czasami zdarza się, że wydarzenia lub projekty opracowywane przez inne zespoły Riot nadają wyższy priorytet aktualizacji danego bohatera. VGU Gangplanka do Bilgewater to świetny przykład tego rodzaju decyzji.

Inne powody

To były powody najważniejsze, ale istnieje wiele drobnych elementów, które także wpływają na nasze decyzje. Same z siebie nie skłoniłyby nas do aktualizacji danego bohatera, ale gdy nie możemy zdecydować się na jednego z kilku bohaterów spełniających podstawowe kryteria, wówczas czynnikiem decydującym mogą być niektóre z powodów podanych niżej.

Entuzjazm zespołu — Gdy mamy zdecydować, za których bohaterów zabierzemy się w następnej kolejności, wysyłamy ankietę do zespołu ds. aktualizacji bohaterów, aby dowiedzieć się, która aktualizacja wydaje się zespołowi najbardziej atrakcyjnym projektem. Podkreślmy jeszcze raz, to nie jest element decydujący sam w sobie, ale gdybyśmy mieli dwójkę potencjalnych kandydatów, którzy wydają się tak samo atrakcyjni graczom, wówczas to właśnie entuzjazm zespołu mógłby zdecydować o podjęciu decyzji. Ponadto czasem jeden z naszych projektantów lub grafików ma szczególnie silną zajawkę na jeden z projektów, które rozważamy, i to może przypieczętować decyzję.

Zróżnicowanie bohaterów — W skali długoterminowej w ramach VGU staramy się pracować nad zróżnicowanym wachlarzem bohaterów. Na przykład staramy się unikać zestawiania obok siebie zbyt wielu mrocznych lub zabawnych postaci albo ulepszania kolejno po sobie dwóch bohaterów należących do tej samej frakcji. Staramy się także pracować nad zróżnicowanymi rolami — na przykład wolelibyśmy uniknąć poprawiania dwóch zabójców pod rząd.

Wszystkie wymienione powyżej czynniki wpływają na to, czy zdecydujemy się pracować w następnej kolejności nad danym bohaterem, ale należy pamiętać, że nie wszyscy bohaterowie, którym się przyglądamy, ostatecznie trafią do produkcji. Zazwyczaj początkowo skupiamy się na analizie od 2 do 3 bohaterów jednocześnie. Dopiero kiedy plany projektu, fabuły i wizualizacji zostaną zaakceptowane, dany bohater przechodzi do produkcji (i w tym momencie trafia do harmonogramu aktualizacji bohaterów). Czasem jednak okazuje się, że nie potrafimy znaleźć dla danego bohatera nic wystarczająco fajnego, by trafił do produkcji. Wtedy tymczasowo zdejmujemy go z listy i przechodzimy do następnych bohaterów na liście.

Mam nadzieję, że to wyjaśnia, jak i dlaczego wybieramy bohaterów do VGU. Będę przez jakiś czas zaglądać do tego wątku, by odpowiedzieć na wasze ewentualne dalsze pytania!

– Reav3, menedżer zespołu ds. aktualizacji bohaterów


 

Co się stało z zestawami chromatycznymi?

W jednym z poprzednich Spytaj Riot wyjaśniliśmy, dlaczego ostatnio nie pojawiały się zestawy chromatyczne. Teraz z przyjemnością przedstawiamy nowe wieści na ten temat.

Realizując proces ulepszania zestawów chromatycznych, postanowiliśmy zacząć od powrotu do korzeni. Chcieliśmy upewnić się, że potrafimy udzielić naprawdę pełnej odpowiedzi na następujące pytanie: Dlaczego, będąc graczem, miałbym kupić zestaw chromatyczny?

O to właśnie chodzi. Uwielbiam skórki i mam ich całą masę. A do niektórych z nich ciągle wracam. Jedną z moich ulubionych jest Arcade Miss Fortune, a patrząc na wasze wybory, należy również do waszych faworytów. Możliwość korzystania z palety opcji, pozwalającej zmieniać jej wygląd w grze, brzmi dla mnie bardzo kusząco. Zestawy chromatyczne mają za zadanie uatrakcyjnić zawartość, którą już posiadacie, kochacie i ograliście do cna. Tak, to takie proste.

Następne pytanie to: Jak wykorzystać wasze opinie?  Opinie graczy na temat zestawów chromatycznych skupiają się na kwestiach związanych z zawartością zestawów, stylistyką i cenami, więc skoncentrowaliśmy się właśnie na nich.

  • Rozłożyliśmy zestawy chromatyczne i teraz możecie kupować je pojedynczo, chociaż wciąż dostępne są w formie całych zestawów z rabatem.
  • Przerobiliśmy schematy barwne i dodaliśmy wzory oraz tekstury.
  • Wyceniliśmy zestawy chromatyczne na 290 RP każdy, a ponadto dwa razy w roku będą odbywać się wyprzedaże, na których będzie można płacić za pomocą PZ. Pierwsza wyprzedaż, na której można będzie płacić PZ, planowana jest od 25 sierpnia do 8 września 2016 r. i będzie można na niej kupić wszystkie zestawy chromatyczne wydane do sierpnia 2016 r.

Jesteśmy podekscytowani tymi zmianami i zamierzamy stale ulepszać zestawy chromatyczne, aby zapewniały ciekawe urozmaicenie waszych ulubionych skórek. Czekamy z niecierpliwością na wasze opinie i komentarze na temat tych najnowszych aktualizacji.

– SuperCakes, menedżer zespołu ds. personalizacji (skórek)

Reklama

Podziel się ze znajomymi!