Kolejny odcinek spytaj Riot w Valorancie.
Witamy w Spytaj VALORANT. Podsyłajcie nam pytania, a my poszukamy na nie odpowiedzi. Tym razem zgłębimy temat historii skuteczności, wyjaśnimy obliczanie wyniku bitwy i wspomnimy o nowym sposobie na kupowanie wariantów skórek.
P.:
Rozumiem, że ogólnie jest to pewien rodzaj nagrody, ale co dokładnie oznaczają gwiazdki w mojej historii wyników?
O.:
Jeśli kiedykolwiek otrzymaliście złotą lub srebrną naklejkę w swoim życiu za dobre wyniki, to ten system powinien do was przemawiać. Gwiazdka w zakładce skuteczności pokazuje, że graliście powyżej oczekiwań. Jeśli zdarzyło się wam konsekwentnie wygrywać i/lub walczyć jak równy z równym z kimś o wyższej randze, w nagrodę możecie spodziewać się gwiazdki.
Srebrna gwiazdka oznacza, że poradziliście sobie lepiej, niż myśleliśmy. Złota z kolei świadczy o tym, że sięgnęliście wysoko ponad swoją poprzeczkę. Na uścisk dłoni prezesa jednak nie liczcie.
— Ian Fielding, starszy producent
P.:
Czy to prawda, że przy ustalaniu wyniku bitwy zabójstwa mają dodatkowe znaczenie? Jeśli tak, czy planujecie bardziej docenić asysty i inne formy pomocy drużynie (wykrywanie lub spowalnianie wrogów, leczenie sojuszników itp.)?
O.:
Wasze wyniki bitwy nie zależą tylko od samych zabójstw, choć jest to ważny czynnik przy ich ustalaniu. Uwzględniamy też zadane obrażenia, a więc również asysty przy zabiciu wroga oraz użyteczność przy powodowaniu obrażeń. Są jeszcze inne czynniki brane pod uwagę przy ustalaniu wyników, takie jak pierwsza krew i serie. Wspominamy o nich na pasku narzędzi wyników bitwy. W dalszej przyszłości będziemy szukać sposobów, aby uwzględnić również asysty, które nie skutkują obrażeniami.
Co do gier rankingowych, wasz wynik bitwy pokazuje, jak dobrze radziliście sobie w głównej walce przez całą grę. Nie zawsze pokrywa się to z obliczeniami skuteczności, których używamy w aktualizacji rankingu. Kalkulacje dotyczące pozycji rankingowej uwzględniają tylko niektóre z tych danych. Mówiąc prościej, wasz awans lub jego brak zależy przede wszystkim od samych zwycięstw i od stopnia ich zdecydowania.
— Ian Fielding, starszy producent
P.:
Bardzo zależy mi na konkretnym wariancie skórki, ale nie czuję się dobrze z tym, że muszę zdobyć inny, który mnie nie interesuje, aby odblokować ten właściwy. Czy kiedyś będzie można kupić go od razu?
O.:
Tak! Poczynając od patcha 1.09, gracze będą mogli wybrać dowolny wariant. Wciąż trzeba będzie w pełni rozwinąć skórki broni, aby odblokować ich warianty, ale później będzie można wybrać ten, który podoba nam się najbardziej.
— Miles „Riot Usury” Metzger, strateg ds. monetyzacji
P.:
Co do ostatniego pytania na temat dźwięku… czy w grze pojawi się obsługa HRTF?
O.:
Po pierwsze, przepraszam, jeśli moja pierwsza odpowiedź zabrzmiała, jakbym mówił „my wiemy lepiej!” albo że nie dotarło do nas, że zależy wam na dźwięku HRTF. Chciałem tylko wyjaśnić nasze ograniczenia i stojące przed nami wyzwania, a nie przedstawić je jako coś ważniejszego od waszych próśb. Po drugie, naszym zdaniem dźwięk HRTF jest wart zachodu i zamierzamy rozpocząć prace nad jego implementacją. Najpierw musimy wykonać kilka innych kroków (np. zaktualizować wersję silnika gry), ale liczymy na to, że uda nam się rozpocząć prace w październiku.
— Peter Zinda, reżyser dźwięku