Starcie startuje w Europie!


Reklama

Wypróbujcie jako pierwsi nowy tryb rywalizacji dla drużyn. A poza tym potrzebne są nam wasze opinie!

Oto harmonogram:

DZIEŃ 1 DZIEŃ 2 DZIEŃ 3
Data Piątek, 15 grudnia 2017 r. Sobota, 16 grudnia 2017 r. Niedziela, 17 grudnia 2017 r.
Etap zatwierdzania 20:00 CET 20:00 CET 20:00 CET
Rozpoczęcie gier 20:30 CET 20:30 CET 20:30 CET

 

Aby dowiedzieć się więcej o funkcjach i filozofii Starcia, udajcie się na stronę Nexusa. Najważniejsze informacje o testach beta i FAQ na temat działania Starcia możecie znaleźć tutaj.

Do zobaczenia na Summoner’s Rift!


Ważne informacje

  1. Jest to techniczna beta. Starcie wciąż jest w fazie rozwoju, ale chcemy poznać waszą opinię jak najwcześniej. Testerzy bety będą mogli podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami w miarę grania, a następnie otrzymają od nas ankietę, żeby dać nam jeszcze bardziej szczegółowe komentarze.
  2. Założyliśmy specjalny serwer Discord. Możecie zostawić tam swoją opinię, zgłosić błędy i znaleźć drużynę. Do zobaczenia na: https://discord.gg/league-clash-beta
  3. Musicie zatwierdzić wzięcie udziału w ciągu 30 minut przed rozpoczęciem meczów każdego dnia. Podkreślamy to, ponieważ nawet jeśli jeden członek drużyny przegapi zatwierdzanie, nie będziecie mogli zagrać. Przygotujcie się do gry wcześniej!
  4. Dobieranie w każdym turnieju jest oparte o kręgi. Poziom umiejętności jest wyliczany i wyważany tak, żeby bez względu na rangę, każdy miał szansę na zwycięstwo.
  5. Jeżeli wygracie oba mecze w piątek, przejdziecie do sobotnich gier. Starcie to turniej, który odbywa się w ciągu kilku dni — wygrywajcie, a dostaniecie szansę na zdobycie najlepszych nagród w niedzielę.
  6. Przegrana nie oznacza końca udziału w turnieju. Jeśli przegracie w piątek (lub po prostu nie możecie grać), możecie wciąż dołączyć do nowej drabinki w sobotę LUB w niedzielę.
  7. Każdego dnia uformowana zostaje drabinka pocieszenia dla tych, którzy przegrają pierwszy mecz. Cóż, przegraliście pierwszy mecz. Ale nic się nie stało — możecie dalej grać po więcej nagród, nawet, jeśli nie przeszliście do kolejnego dnia. Ogólnie rzecz ujmując, każdy może zagrać dwie gry, bez względu na wszystko!
  8. Testujemy nowy system biletów. Potrzebujecie jednego biletu, żeby wziąć udział, ale więcej biletów = więcej nagród. Możecie też użyć biletów dla swoich znajomych! Zobaczcie ten artykuł, w którym wyjaśniamy, dlaczego używamy biletów, jak również FAQ poniżej, żeby zobaczyć jak działają bilety i nagrody. Bilety pozwalające na udział możecie zdobyć poprzez:
    1. a. Wygranie dwóch gier w kolejce rankingowej elastycznej (otrzymacie specjalną misję);
    2. b. Kupienie ich za 1950 NE (niższa cena dla testów beta);
    3. c. Kupienie ich za 275 RP.
  9. Więcej informacji

 

Wymagania przystąpienia do turnieju

Jakie są wymagania, żeby wziąć udział w turnieju?

  • Poziom 30+
  • Ukończenie meczów rozstawiających w przynajmniej jednej kolejce rankingowej
  • Przynajmniej 2. poziom honoru

 

Harmonogram i struktura

Rejestracja zaczyna się 12 grudnia 2017 r. dla graczy z Europy i Turcji. Drużyny można zbierać aż do rozpoczęcia gier każdego dnia.

DZIEŃ 1 DZIEŃ 2 DZIEŃ 3
Data Piątek, 15 grudnia 2017 r. Sobota, 16 grudnia 2017 r. Niedziela, 17 grudnia 2017 r.
Etap zatwierdzania 20:00 CET 20:00 CET 20:00 CET
Rozpoczęcie gier 20:30 CET 20:30 CET 20:30 CET

Kiedy muszę pojawić się przed każdym turniejem?

Każdy członek drużyny musi stawić się podczas 30-minutowej fazy zatwierdzania przed rozpoczęciem pierwszego meczu. Jeśli w waszej drużynie nie będzie wystarczającej liczby graczy, którzy zatwierdzą swoją obecność przed określonym czasem, bilety zostaną wam zwrócone i nie zostaniecie umieszczeni w drabince. Bądźcie więc na czas!

Jak wygląda struktura turnieju Starcia?

Starcie jest serią gier w pojedynczej drabince eliminacji, które mają miejsce w przeciągu trzech dni.

Zmierzycie się z zespołami o tym samym poziomie umiejętności. Jeśli wasza drużyna wygra, awansujecie do kolejnej, większej drabinki, zwiększycie waszą pulę nagród i pozostaniecie pośród pretendentów do najlepszych nagród przyznawanych niepokonanym drużynom na koniec turnieju.

Mamy też drabinkę pocieszenia dla drużyn, które przegrają w pierwszej rundzie każdego dnia. Drużyny te mogą dalej grać o więcej nagród, ale nie klasyfikują się do rozgrywek następnego dnia.

Jeśli wasza drużyna zostanie wyeliminowana, otrzymacie wasze nagrody i odpadniecie z głównego turnieju, ale wciąż możecie dołączyć następnego dnia, żeby zagrać w nowej drabince o nowe nagrody. Nowe zespoły, które nie uczestniczyły w turnieju poprzedniego dnia, mogą również dołączyć do nowej drabinki.

Uwaga: W rzadkich przypadkach, możecie awansować do kolejnej rundy, jeśli nie będziecie mieli żadnego przeciwnika (dzieje się to automatycznie przy nieparzystej liczbie drużyn). W takim przypadku nie musicie nic robić, jedynie cieszyć się darmową wygraną!

Czemu trzy dni?

W Starciu próbujemy zachować balans pomiędzy epickim wydarzeniem, które trwa tylko przez określony czas, a zwykłymi rozgrywkami. Trzy dni pozwalają każdemu na wzięcie udział wtedy, kiedy ma czas, sprawiając jedna, że warto grać przez cały czas trwania turnieju.

Czy muszę grać przez całe trzy dni?

Nie. Drużyny mogą brać udział w jednym, dwóch lub trzech dniach turnieju. Jeśli chcecie mieć szansę na zdobycie lepszych nagród, musicie grać przez wszystkie trzy dni i wygrać całą drabinkę 16 drużyn (łącznie od 6 do 9 meczów).

Uwaga: Po rejestracji drużyny pierwszego dnia, trzeba grać z tą samą drużyną przez cały czas trwania turnieju, bez zamiany zawodników (chyba, że są to rezerwowi). Jeśli ktokolwiek z drużyny nie pojawi się, będzie to skutkować automatyczną eliminacją.


Tworzenie drużyny

Czy mogę zmienić drużynę w ciągu weekendu?

Po zatwierdzeniu musicie pozostać z tą samą drużyną przez resztę weekendu, bez względu na to czy wygracie, czy przegracie. W awaryjnych sytuacjach możecie wykorzystać graczy rezerwowych, jeśli są w tym samym lub niższym kręgu umiejętności.

Jak działa korzystanie z graczy rezerwowych?

Kiedy zatwierdzacie drużynę przed pierwszym meczem w każdej drabince, potwierdzacie też, którzy zawodniczy będą grali w turnieju. Gdy jednak któryś z tych zawodników jest niedostępny w następnej drabince, możecie go zastąpić.

Można zastąpić tylko jednego gracza na raz i tylko raz w każdej drabince. Rezerwowy gracz musi rozegrać wtedy wszystkie mecze w tej drabince. Musi on też być w tym samym (lub niższym) kręgu umiejętności.

Jak odblokować Barwy logotypu drużynowego?

Im więcej osób w waszej drużynie posiada to samo logo, tym więcej Barw kapitan drużyny ma do wyboru. Funkcja ta nie będzie w pełni działała podczas testów beta, ale chcieliśmy dać wam szybki podgląd, jak będzie to wyglądać. Zachowacie wszystkie logotypy, które zdobędziecie przez weekend.


 

Nagrody

Jak zdobyć nagrody?

Każdy, kto bierze udział, otrzyma Kapsuły Starcia, bez względy na to czy wygra, czy nie. Są one przyznawane indywidualnie, więc członkowie waszej drużyny mogą dostać inne rzeczy w swoich kapsułach. Rodzaj kapsuł zależy od postępu waszej drużyny, a ich liczba odpowiada liczbie użytych biletów. W każdej kapsule znajdą się na pewno:

  • Dopalacz PD na 3 zwycięstwa;
  • Nowy logotyp drużyny Starcia;
  • Standardowy łup (odłamek bohatera, odłamek skórki bohatera, odłamek skórki totemu), którego jakość zależy od postępu drużyny w drabince.

Wszystko zostaje pomnożona przez liczbę użytych biletów.

Każda wygrana zapewnia 200 Punktów Triumfu (PT). Dodatkowe PT można zdobyć przy pierwszym wygranym meczu na wyższych kręgach umiejętności. Na koniec drabinki każdego dnia otrzymacie nagrody w oparciu o łączną pulę PT zdobytych w czasie weekendu.

Wszystkie PT zdobyte w czasie testów beta zostaną usunięte po zakończeniu turnieju.

Kiedy otrzymam nagrody?

Jeżeli przegracie w swojej drabince, natychmiast otrzymacie kapsułę i wszelkie inne nagrody. Jeżeli wygracie — wasza kapsuła jest ulepszana i przechodzi na następny dzień. Jeżeli wasza drużyna będzie niepokonana przez wszystkie trzy dni turnieju, wasza superulepszona Kapsuła Starcia będzie zawierać najlepsze z możliwych nagród.

Wygraliśmy w naszej drabince! Co dostaniemy?

Podczas bety Starcia w ten weekend wszyscy, którzy wygrają drabinki z 4, 8 lub 16 drużynami otrzymają ekskluzywną ikonę przywoływacza.

  

Jak bilety wpływają na nagrody?

Liczba biletów użytych do wzięcia udziału w turnieju bezpośrednio zwiększa liczbą wygrywanych kapsuł bez względu na wynik.

W skrócie: im więcej biletów użyjecie, tym więcej kapsuł dostaniecie, a im więcej meczów wygracie, tym lepsze będą nagrody w waszych kapsułach. Bilety są liczone indywidualnie, więc nagrody każdej osoby zależą od jej własnych użytych biletów, a nie biletów użytych przez całą drużynę.

Ile biletów można zdobyć?

Wygranie dwóch gier w kolejce rankingowej elastycznej przyzna wam bilet pozwalający na udział w Starciu, ale jeżeli chcecie podwyższyć stawkę, możecie kupić dodatkowe bilety za niebieską esencję lub RP.

Podczas bety będziecie mogli zdobyć bilety, zgarniając Pudełko biletów w sklepie. Do uczestnictwa wystarczy wam jeden, ale będziecie mogli kupić do maksymalnie pięciu dziennie. Możecie użyć maksymalnie pięć biletów podczas każdego przystąpienia do turnieju.


Kręgi umiejętności

Czym są kręgi umiejętności? Jak gracze są rozstawiani?

KRĄG IV < KRĄG III < KRĄG II < KRĄG I

Ponieważ Starcie pozwala graczom na tworzenie drużyn o większej rozbieżności umiejętności niż kolejka rankingowa, dobieranie przeciwników działa nieco inaczej.

Każdy gracz ma ukryte MMR Starcia, które oparte jest o jego gry rankingowe i pewne sekretne elementy. Drużyny trafiają do danego kręgu w oparciu o to MMR, a wasza drabinka turniejowa będzie złożona tylko z innych drużyn z waszego kręgu dobierania.

Czy mogę zaprosić kogoś do mojej drużyny?

Tak, pod warunkiem, że spełnia kryteria przystąpienia opisane powyżej! Pamiętajcie, że im większa różnica w poziomie umiejętności między graczami, tym bardziej system dobierania będzie musiał to zrekompensować (co oznacza, że przed słabszymi graczami będzie większe wyzwanie).

Dlaczego mój krąg zmienił się, zanim zawodnicy z mojej drużyny skończyli zatwierdzanie?

W miarę, jak gracze dodawani są do twojej drużyny, Starcie ocenia wasz krąg umiejętności, żeby upewnić się, że traficie do odpowiedniej drabinki rywalizacji.

Jeżeli jesteście w regionie EUW, EUNE lub TR, już teraz możecie nam pomóc testować Starcie! Odwiedźcie euw.leagueoflegends.com lub eune.leagueoflegends.com po szczegóły rejestracji.

Właśnie ogłosiliśmy Starcie, nowy tryb drużynowej rywalizacji, który wchodzi do League w roku 2018. W tym wpisie chcielibyśmy przybliżyć wam trochę bardziej rywalizację pomiędzy umówionymi grupami w League i dać podgląd pewnych nowych funkcji, które pojawią się w tym trybie.

W PIĄTKĘ RAŹNIEJ

Gdy zaczęliśmy po raz pierwszy zastanawiać się nad wprowadzeniem funkcji turnieju w kliencie, chcieliśmy zrobić coś innego niż wycofane już kolejki drużyn rankingowych, które w praktyce była kolejkami solo/w duecie dla większych umówionych grup. Zauważyliśmy, że gracze mieli problem z efektywnym zarządzaniem grupą, a zbieranie czterech znajomych, żeby w ciągu roku jakoś dociągnąć do Diamentu, stawało się przykrym obowiązkiem. W połączeniu z coraz to dłuższym czasem oczekiwania w kolejce i słabymi meczami, dawało to dość słabe doświadczenia. Biorąc pod uwagę, jak fajne może być League, kiedy gra się z grupą znajomych, kolejka drużyn rankingowych wydawała się być straconą szansą.

Przyjrzeliśmy się e-sportowi, amatorskim turniejom i naszym własnym Riot Rumblezastanawiając się, czy jesteśmy w stanie oddać to samo odczucie w kliencie League of Legends. Czy moglibyśmy stworzyć coś przeznaczonego dla grup, na wysokim poziomie, co byłoby okazją do rywalizacji dla wszystkich graczy bez względu na ich poziom umiejętności? Czy moglibyśmy zrobić z tego intensywny sprint — coś, co kontrastowałoby z maratonem, jakim jest gra rankingowa? I co moglibyśmy zrobić, żeby zwycięskie zespoły czuły się jak legendarni bohaterowie?

POJAWIŁO SIĘ STARCIE

Pracujemy więc nad Starciem — grupowym trybem rywalizacji, który startowałby kilka razy w miesiącu. W ciągu tygodnia zbierzecie swoją drużynę, żeby w weekend móc stanąć w serii gier przeciwko zespołom na waszym poziomie w pojedynczej drabince eliminacji. Rywalizacja w drabince zwiększa się każdego dnia, gdy stajecie do walki naprzeciw zwycięzców z całego serwera, a im dalej wasza drużyna zajdzie, tym lepsze zdobędziecie nagrody. Możecie zagrać w którejkolwiek drabince przez okres trzech dni, jednak tylko zespoły, które zapiszą się w piątek i będą wygrywać aż do niedzieli, będą mogły zdobyć najlepsze z nagród.

Takie są podstawy, jednak w Starciu pojawią się też nowe narzędzia i systemy, które dadzą wrażenie rozgrywania profesjonalnego turnieju, w którym każdy mecz jest grą o najwyższą stawkę.


NA CZYM POLEGA TO FUNKCJA?

Podczas fazy projektowej skupiliśmy się na trzech kluczowych aspektach, które naszym zdaniem tryb taki jak Starcie powinien spełniać:

  • Dostarczać zespołom ekscytującą, intensywną rywalizację na ich poziomie umiejętności.
  • Dawać poczucie, że jest najlepszym sposobem gry w League jako umówiona pięcioosobowa grupa.
  • Zapewniać prawdziwe nagrody i sposoby na pochwalenie się nimi przez długi, długi czas.

Przyjrzyjmy się bliżej funkcjom, które wbudowaliśmy w Starcie, żeby spełnić te trzy kluczowe cele.

EKSCYTUJĄCA, INTENSYWNA RYWALIZACJA

Rywalizacja jest ekscytująca tylko jeśli stawka jest naprawdę wysoka, natomiast intensywna — jeśli drużyny są na podobnym poziomie, dlatego też Starcie będzie oparte o adaptacyjne dobieranie przeciwników wg kręgów. Wg obecnego projektu w każdy weekend turniej podzielony jest na cztery kręgi, więc zawsze zmierzycie się z przeciwnikami o podobnym poziomie umiejętności. Ponieważ możecie stworzyć drużynę z kimkolwiek, system dokonuje kalkulacji danych z gier rankingowych każdego członka drużyny (biorąc pod uwagę również historię meczów w Starciu), dostosowując się do najlepszych członków. Oznacza to, że możecie stworzyć zespół czterech brązowych graczy i jednego diamentowego dżunglera, a i tak najprawdopodobniej skończycie w jednej z wyższych lig.

Wprowadzamy też „opłatę” za turniej w postaci biletów. Bilety wykorzystywane są tylko w Starciu. Można je zdobyć dzięki niebieskiej esencji, Riot Points lub w jeszcze inny sposób (np. poprzez powtarzające się regularnie misje). Każdy członek drużyny musi mieć przynajmniej jeden bilet, żeby móc wziąć udział w turnieju Starcia, jednak dołożenie większej liczby biletów pomnoży wygrywane przez tę osobę nagrody.

Dzięki biletom, które każdy musi zainwestować, można liczyć, że każdy członek drużyny poświęci czas, żeby przejść przez cały turniej, że zmniejszy to liczbę drużyn, które zrezygnują w trakcie i że dzięki wysokiej stawce gra będzie w istocie warta świeczki. Opłacane bilety pozwalają nam też na przyznawanie lepszych nagród bez całkowitego rujnowania ekonomii gry.

Jeszcze jedno: zdajemy sobie sprawę, że smerfowanie może być dość problematyczne w tego typu rywalizacji, więc mamy pewne nowe systemy, które mają temu zapobiec. Więcej na ten temat powiemy na początku roku 2018.

NAJLEPSZE DOŚWIADCZENIE Z GRY W GRUPIE

Wielcy gracze mogą być indywidualnie mechanicznymi mistrzami, superprowadzącymi i gwiazdorami dowodzenia, jednak jeśli chodzi o Starcie zależało nam na trybie gry, który zagorzałych graczy zespołowych nagradzałby najbardziej interesującym sposobem na grę w piątkę. Przed każdym turniejem zarejestrujecie się jako drużyna, zatwierdzicie udział na krótko przed rozpoczęciem gry i rozpoczniecie fazę sprawdzania. Faza sprawdzania pokazuje najczęściej wybieranych i najlepszych bohaterów przeciwników, jak również tych, którymi grali ostatnio w Starciu. Zespoły mają szansę na zapewnienie sobie pierwszej krwi już w fazie wyboru bohaterów dzięki strategicznemu wybieraniu kompozycji, które mogą dać im przewagę w grze.

Poza tym w wyborze bohaterów używany będzie ten sam system wybierania i banowania, który wykorzystywany jest w profesjonalnych grach: każda drużyna banuje trzech bohaterów, a potem wybiera trzech. Następnie w drugiej fazie — banuje dwóch i wybiera dwóch. Mówiliśmy już, dlaczego działa to w drużynowym trybie takim jak Starcie, ale nie w standardowej kolejce rankingowej. Niezmiernie cieszymy się, że możemy w końcu dodać ten strategiczny etap do zwykłej gry! Kiedy wszystkie osoby w drużynie dogadają się ze sobą, możecie podjąć decyzje i dokonać niezbędnych poświęceń w wyborze bohaterów, z którymi każdy może się zgodzić.

NOWE NAGRODY I WYRAZY UZNANIA

Czymże byłby turniej bez odjechanych nagród? Poza takimi rzeczami jak odłamki skórek i esencja dodajemy nowy typ nagród, które zdobyć można tylko w Starciu i którymi będziecie się mogli pochwalić w taki sposób, jakiego jeszcze nie było w League. Póki co pozostawiamy je owiane tajemnicą (poza tymi oto szykownymi logotypami drużyn widocznymi powyżej), ale możemy obiecać, że będą różne poziomy nagród w zależności od postępu w drabince, zwycięstw w pojedynczych meczach, a nawet pojawienia się na turnieju. Naszym celem jest zawsze dać wam coś fajnego, bez względu na to, czy wasza drużyna radzi sobie dobrze, czy nie. Nagrody jednak będą lepsze w zależności od wyniku drużyny.


JUŻ WKRÓTCE W POBLISKIM KLIENCIE

W 2018 powrócimy z większą ilością informacji, gdy będziemy już bliżej wypuszczenia Starcia na skalę globalną. Przedtem jednak przeprowadzamy serię testów beta w regionach EUW, EUNE i TR. Jeżeli jesteście w jednym z tych regionów, chcemy wiedzieć, co myślicie nowym trybie do tej pory!

Reklama

Podziel się ze znajomymi!