Systemy behawioralne: sierpień


Przedstawiamy zmiany, które zostaną wprowadzone w kilku następnych patchach.


Witajcie wszyscy! Wracamy z naszą comiesięczną aktualizacją na temat postępów w ulepszaniu systemów behawioralnych w League. Jak zwykle chcielibyśmy poinformować was, nad czym zespół pracował w tym miesiącu i czego możecie się spodziewać w kilku kolejnych patchach.

W naszej lipcowej aktualizacji wyodrębniliśmy następujące obszary szkodliwych zachowań, na których będziemy się koncentrować: celowe dążenie do przegranej oraz opuszczanie gry lub bezczynność podczas gry.

Do zachowań tych należą:

  • Celowe umieranie.
  • Sabotowanie poprzez podejmowanie działań psujących rozgrywkę (tzw. złośliwa gra).
  • Celowe opuszczenie gry.
  • Bezczynność podczas gry.
  • Rozłączanie się podczas gry.

Nasze cele są następujące:

  • Redukcja występowania powyższych zachowań we wszystkich kolejkach.
  • Łagodzenie skutków szkodliwych zachowań w przypadku pozostałych graczy biorących udział w grze.

Wykrywanie celowego umierania i bezczynności / odchodzenia od komputera

Po przerobieniu setek przygnębiających powtórek i weryfikacji sądzimy, że wiemy już, jak uzyskać poprawę w zakresie wykrywania celowego umierania i bezczynności / odchodzenia od komputera, i możemy zabrać się za testowanie. Zmiany pozwolą nam:

  • Wykrywać negatywne zachowania DWA RAZY LEPIEJ niż do tej pory.
  • Bardziej konsekwentnie karać negatywne zachowania.
  • Informować graczy o wykryciu negatywnych zachowań w grze z ich udziałem i podejmować działania, które zniwelują ich skutki.

Pierwsze ulepszenia wykrywania zostały już zaimplementowane w patchu 10.15, ale w następnych patchach będziemy wprowadzać kolejne ich wersje. Chcemy stworzyć środowisko, w którym wykrywamy negatywne zachowania w czasie rzeczywistym, redukujemy ich wpływ na dotkniętych nimi graczy i podejmujemy właściwe działania wobec źle zachowujących się graczy natychmiast po zakończeniu gry.

Działania w zakresie bezczynności i odchodzenia od komputera

Jakie działania podejmujemy, jeśli wykrywamy szkodliwe zachowania częściej? Aby ogólnie ograniczyć występowanie bezczynności i odchodzenia od komputera w League, wyodrębniliśmy kilka opcji, które pozwalają realizować ten cel:

  • Zapobieganie ponownemu wystąpieniu negatywnego zachowania.
  • Zniechęcanie do prób podejmowania negatywnych zachowań.
  • Łagodzenie skutków negatywnych zachowań, jeśli do nich dojdzie.

W celu krótkoterminowego rozwiązania problemu z odchodzeniem od komputera zamierzamy rozwijać nasze działania w następujących obszarach:

  • Możliwość wczesnego poddania się, gdy wykryjemy odchodzenie od komputera na wczesnym etapie waszej gry.
  • Wyrównanie LP uczestników gier rankingowych, w których wykryliśmy w ich drużynie odchodzenie od komputera lub celowe przegrywanie.
  • Bardziej restrykcyjne blokowanie kolejki w przypadku graczy rozłączających się / odchodzących od komputera.
  • Ostrzeżenia przed wejściem do kolejki dla graczy, którzy wcześniej zostali przyłapani na szkodliwych zachowaniach.

Chcemy poznać opinie graczy na temat wdrożenia tych działań, więc będą miały status eksperymentu tak samo jak w przypadku zgłaszania na etapie wyboru bohaterów. Nie mamy jeszcze ustalonego ostatecznego terminu, ale przynajmniej jeden z tych eksperymentów wprowadzimy w życie w przyszłym miesiącu.

A skoro już jesteśmy przy temacie zgłaszania na etapie wyboru bohaterów…

Zgłaszanie na etapie wyboru bohaterów

Dwa patche temu wprowadziliśmy funkcję zgłaszania na etapie wyboru bohaterów oraz funkcję wyciszania. Udało się nam zgromadzić znaczną ilość danych dotyczących szkodliwych zachowań na etapie wyboru bohatera, a umożliwienie graczom unikania werbalnego obrażania na etapie wyboru bohaterów i podczas gry okazało się dobrze funkcjonować. Dlatego zamiast tak jak planowaliśmy wyłączyć ten dwupatchowy eksperyment, pozostawiamy go w grze.

Dwa najistotniejsze trendy, jakie zaobserwowaliśmy w zgłoszeniach graczy, to banowanie bohaterów przez członków własnych drużyn oraz negatywne zachowania w czacie. Chociaż wiemy, że nie są to jedyne problemy, to są one wystarczająco ważne, aby rozpocząć opracowywanie ulepszeń w oparciu o wyniki naszego eksperymentu.

Zamierzamy wprowadzić następujące funkcje, aby kontynuować poprawianie atmosfery na etapie wyboru bohatera:

  • Potwierdzanie i wykrywanie banów: Zdajemy sobie sprawę, że bany mają znaczenie strategiczne lub wynikają z osobistych preferencji i chcemy wspierać możliwość wskazania, przeciw któremu bohaterowi nie chcecie grać. Jednak z danych uzyskanych na podstawie zgłoszeń wynika, że warto dodatkowo potwierdzić ban, który nakłada się na preferencje członków drużyny. Będziemy wprowadzać ulepszony system automatycznego wykrywania, aby potwierdzić, że na pewno chcecie zbanować bohatera aktualnie wskazywanego przez współgracza.
  • Integracja systemu penalizacji: Chociaż jeszcze nie możemy podejmować arbitralnych działań przeciw negatywnym zachowaniom bezpośrednio na etapie wyboru bohatera, chcemy znaleźć i wprowadzić najlepszy sposób reagowania na powszechnie występujące problemy po zakończeniu gry, podobnie jak działa to podczas zgłaszania pod koniec gry.

Tak jak w przypadku wszystkich naszych eksperymentalnych rozwiązań wasze opinie i doświadczenia pomagają wyznaczać kierunek rozwoju naszych systemów behawioralnych. Dziękujemy, że współpracujecie z nami nad poprawą atmosfery podczas gry w League.

Jak zawsze, do zobaczenia na Summoner’s Rift!


Podziel się ze znajomymi!