TFT Patch 10.21 – opis zmian


Szczegóły zmiany na patch 10.21 Teamfight Tactics.


Witajcie, Poszukiwacze Losów!

Tym razem przygotowaliśmy dla was spory patch do omówienia, ale o najważniejszym wspomnimy już na samym początku – odwracamy wprowadzone na początku Losów zmiany w sklepie. Niezakupieni bohaterowie znów mogą pojawiać się w następujących po sobie odświeżeniach sklepu. Niżej zagłębimy się nieco bardziej w naszą decyzję, ale, najprościej mówiąc, zdobycie 3-gwiazdkowego bohatera było za łatwe, a zaadaptowanie taktyki w trakcie rozgrywki okazało się za trudne.

W tym patchu wprowadzimy też kilka istotnych zmian w kilku cechach. Kultyści będą teraz wzmacniać Galio zależnie od poziomu swoich gwiazdek. Bóstwa będą teraz działać na nieco innej zasadzie, co da im większą, ale rozłożoną w czasie moc. Bohaterowie światła księżyca oraz obrońcy otrzymają dodatkową kategorię, która świetnie uzupełni opierające się na nich kompozycje.

I w końcu! W tym patchu rozprowadzimy nagrody rankingowe za rotację Galaktyki. Otrzymacie emotkę przedstawiającą waszą ostateczną rangę w drugim etapie Galaktyk oraz wyjątkowego Upiorka (a może nawet parę!), jeżeli zakończyliście jeden lub obydwa etapy w Złocie bądź wyższym kręgu.

No to do dzieła!

Patch w skrócie

Nagrody rankingowe

  • Jeśli osiągnęliście Złoto lub wyższy krąg w jednym z rankingowych etapów Galaktyk, otrzymacie Zwycięskiego Upiorka.
  • Jeśli osiągnęliście Złoto lub wyższy krąg w obu rankingowych etapach Galaktyk, otrzymacie dodatkowo Triumfalnego Upiorka.
  • Otrzymacie również emotkę przedstawiającą wasz ostatni krąg w drugim etapie Galaktyk.

Zmiany systemowe

Na początku Losów zmieniliśmy szanse na występowanie bohaterów, żeby kolejne odświeżenia sklepu były bardziej różnorodne, wartościowe i dawały więcej radochy (i to się udało!).

Niestety ta zmiana okazała się mieć kilka efektów ubocznych, z których nie jesteśmy zadowoleni. Po pierwsze – częstotliwość i łatwość, z jaką można było uzyskać 3-gwiazdkowe jednostki (szczególnie w połączeniu z wybrańcami), były, ogólnie rzecz biorąc, zbyt wysokie. Tak jak w ostatnim patchu bardzo chcemy uniknąć konieczności ograniczenia ich mocy i radości płynącej z gry nimi, dlatego zamiast tego skupiamy się na ich częstotliwości.

Dodatkowo dla graczy, którzy w pełni zrozumieli zasadę działania nowego sklepu, optymalnym zagraniem było celowe niekupowanie i niebranie pod uwagę jednostek spoza przyjętej w danym momencie taktyki. Przez to nieoczekiwane zwroty sytuacji wypadły z łask, co ograniczyło szeroko pojęte doświadczenia płynące z rozgrywki.

  • Usunięto wprowadzoną w Losach zmianę w sklepie, która uniemożliwiała pojawianie się niezakupionych bohaterów w następujących po sobie odświeżeniach.
  • Zmieniono częstotliwość występowania wybrańców, aby ograniczyć przypadki ogromnego pecha w ich poszukiwaniu.
  • W tej chwili do przejścia na etap 2-2 w sklepie na pewno pojawi się co najmniej jeden wybraniec.

Cechy

Ogólne wyważenie

Kontekst cieni: ograniczamy czas, jaki faktycznie spędzają w ukryciu, poprzez zmiany w sposobie aktywowania ich cechy. Teraz jednostka ukryje się dopiero PO 3 atakach, nie przy 3. ataku. Cienie będą uderzać atakiem podstawowym 3 razy. Po trafieniu po raz trzeci ukryją się i zadadzą dodatkowe obrażenia przy 4. ataku, co w ogólnym rozumieniu jest osłabieniem tej cechy.

  • Spowolnienie prędkości ataku przez adeptów: 2/3/5 sek. ⇒ 2,5/4/7 sek.
  • Dodatkowe obrażenia łowców: 175% na wszystkich poziomach ⇒ 150/175/200/225%.
  • Powstała cecha światło księżyca (5): awansuje 2 bohaterów o najniższym poziomie gwiazdek.
  • Odporność na magię mistyków: 35/95/175 pkt. ⇒ 40/100/200 pkt.
  • Obrażenia od ataku i moc umiejętności uzyskiwana przez ninja: 50/120 pkt. ⇒ 50/150 pkt.
  • Teraz cienie zyskują ukrywanie się dopiero PO 3. ataku, a nie PRZY 3. ataku. Ponadto obrażenia dodatkowe są doliczane do każdego 4. ataku, a do nie każdego 3. ataku.
  • Dodatkowe obrażenia cieni: 100/325/650 pkt. ⇒ 125/400/750 pkt.
  • Powstała cecha obrońca (8).
  • Pancerz obrońców: 100/250/500 pkt. ⇒ 100/250/600/1500 pkt.

Kultyści

Chcemy wyrównać krzywą mocy kultystów. W tej chwili cecha ta zapewnia duży skok mocy na pierwszym etapie, ale na kolejnych etapach staje się nieproporcjonalnie słabym wyborem.

Idąc tym tropem, usprawniamy jednostki kultystów, aby pomagały Galio rosnąć w siłę w kolejnych etapach gry, jednocześnie zachowując gwałtowny skok, który pojawia się przy grze 6 lub 9 kultystami. Dzięki tej zmianie również wystawienie 4 bądź 5 kultystów, choć nieoptymalne, nie staje się bezcelowe.

  • Teraz każdy poziom gwiazdek kultystów przyzna Galio +12% dodatkowego zdrowia i obrażeń od ataku. Przykładowo trzech 1-gwiazdkowych kultystów przyzna Galio +36% dodatkowego zdrowia i obrażeń od ataku.
  • Podstawowe zdrowie Galio: 1600/3800/6666 pkt. ⇒ 1000/1750/2500 pkt.
  • Podstawowe obrażenia od ataku Galio: 125/400/1000 pkt. ⇒ 80/180/400 pkt.

Bóstwa

  • Przeróbka: po sześciokrotnym zaatakowaniu lub gdy poziom ich zdrowia spadnie poniżej 50%, bóstwa usuwają wszystkie efekty kontroli tłumu i zostają wyniesione, przez co otrzymują obrażenia zmniejszone o 50% i zadają 50% dodatkowych obrażeń nieuchronnych przez czas trwania wyniesienia.
  • 2 bóstwa: 4 sek.
  • 4 bóstwa: 7 sek.
  • 6 bóstw: 10 sek.
  • 8 bóstw: 14 sek.

Szczęściarze

  • Średnia ilość złota pochodząca z cechy szczęściarz (3) – 0 przegranych: 3 szt. złota ⇒ 2,5 szt. złota.
  • Średnia ilość złota pochodząca z cechy szczęściarz (3) – 1 przegrana: 6,5 szt. złota ⇒ 6 szt. złota.
  • Średnia ilość złota pochodząca z cechy szczęściarz (3) – 2 przegrane: 11,5 szt. złota ⇒ 10,5 szt. złota.
  • Szczęściarz (3) – 4 przegrane: usunięto możliwość zdobycia łupu wartego 5 szt. złota.
  • Średnia ilość złota pochodząca z cechy szczęściarz (6): 10,25 szt. złota ⇒ 11,65 szt. złota.
  • Szczęściarz (6) – obniżono szanse na zdobycie łupu wartego 5 szt. złota.

Bohaterowie

1. kategoria

  • Kule Diany: 4/5/6/10 ⇒ 4/5/6/9
  • Przewrócenie zdrowia przy ataku Elise: 40/80/120 pkt. ⇒ 40/80/160 pkt.
  • Dodatkowe obrażenia Rzutu Oszczepem Nidalee za każde pole: 10% ⇒ 20%.

2. kategoria

  • Wieżyczki Apheliosa nie będą już strzelać, kiedy Aphelios jest zablokowany.
  • Obrażenia Ciosu Smoka Jarvana: 175/250/500 pkt. ⇒ 175/250/750 pkt.
  • Początkowa mana / całkowita mana Jaxa: 50/100 pkt. ⇒ 60/110 pkt.
  • Obrażenia Strzałki z Chmurą Zarodników Teemo: 200/300/600 pkt. ⇒ 300/450/900 pkt.

3. kategoria

  • Obrażenia Tnącej Burzy Kennena: 300/450/900 pkt. ⇒ 300/450/1350 pkt.
  • Moc zaklęć przyznawana Veigarowi przy zabójstwie: 1/2/4 pkt. ⇒ 1/1/2 pkt.

4. kategoria

  • Zdrowie Ahri: 650 pkt. ⇒ 600 pkt.
  • Obrażenia Duchowej Bomby Ahri: 500/800/4000 pkt. ⇒ 500/750/3000 pkt.
  • Obrażenia 4. strzału Jhina: 444/500/4444% ⇒ 444/500/1234%.
  • Obrażenia fali Cięcia Energii Riven: 300/450/1500 pkt. ⇒ 300/450/1350 pkt.
  • Obrażenia Celnego Uderzenia Talona: 200/225/300% ⇒ 200/225/250%.

5. kategoria

  • Obrażenia Zdobyczy Imperatora Azira: 200/350/2000 pkt. ⇒ 200/350/8888 pkt.
  • Obrażenia Koszącego Cięcia Kayna: 450/600/6666 pkt. ⇒ 400/600/6666 pkt.
  • Wzmocnienie obrażeń Kayna w cienistej formie: 75% ⇒ 50%.
  • Czas działania uśpienia nakładanego przez Melodyjną Kołysankę Lillii: 3,5/3,5/8 sek. ⇒ 3/4/8 sek.
  • Liczba celów Cofnięcia Losu Zileana: 2/2/10 ⇒ 2/3/10
  • Wartość leczenia Cofnięcia Losu Zileana: 350/700/3000 pkt. ⇒ 350/500/3000 pkt.

Przedmioty

  • Dodatkowa moc zaklęć Pucharu Potęgi: 30 pkt. ⇒ 40 pkt.
  • Dodatkowa premia do pancerza i odporności na magię Kamiennej Płyty Gargulca za każdego wroga: 12 pkt. ⇒ 15 pkt.
  • Wytrzymałość tarczy Naszyjnika Żelaznych Solari: 250/300/375/500 pkt. ⇒ 350/450/600/800 pkt.
  • Echo Luden zadaje teraz dodatkowe obrażenia wrogom, którzy są osłonięci tarczą lub znajdują się pod wpływem efektów kontroli tłumu, podobnie do Kosy Statikka.
  • Obrażenia podstawowe Echa Luden: 200 pkt. ⇒ 180 pkt.
  • Obrażenia dodatkowe Echa Luden: 180 pkt.
  • Czas działania Żywego Srebra: 12 sek. ⇒ 10 sek.
  • Obrażenia Kosy Statikka: 85 pkt. ⇒ 75 pkt.
  • Dodatkowe obrażenia Kosy Statikka: 85 pkt. ⇒ 175 pkt.
  • Kosa Statikka: naprawiono błąd, który powodował, że łańcuch błyskawic mógł zostać przerwany, jeżeli napotkał na niemożliwą do obrania za cel (ukrytą) jednostkę.
  • Dodatkowa prędkość ataku Herolda Zeke’a: 30% ⇒ 40%
  • Teraz na początku walki Portal Zz’Rot przez 2 sek. prowokuje wszystkich pobliskich wrogów do atakowania jego posiadacza.
  • Obrażenia od ataku tworu Portalu Zz’Rot: 70 pkt. ⇒ 150 pkt.

Błędy

  • Poprawiono literówkę w „szczęściarzu”.
  • Doprecyzowano opis Morellonomiconu (przedmiot aktywuje się, gdy jego posiadacz zadaje obrażenia magiczne swoim zaklęciem).
  • Naprawiono błąd, przez który w opisie zaklęć następujących jednostek pojawiał się błędny kolor, gdy otrzymywały dodatkową moc zaklęć: Tahm Kench, Hecarim, Nunu, Azir, Kayn.
  • Umiejętność Pyke’a uderza teraz nieco przed nim, przez co może trafiać jednostki znajdujące się w rogu.
  • Naprawiono rzadki problem, przez który czasami w sklepie pojawiał się dziwny wybraniec, ale kupienie go dawało 1-gwiazdkową wersję innej jednostki.
  • Kayn nie używa już swojej umiejętności, jeżeli w jego zasięgu nie ma wrogów, których mógłby trafić.
  • Sett nie używa już Końca Przedstawienia na wrogim Secie, który znajduje się poza walką za sprawą cechy Gangster.
  • Naprawiono kilka błędów w konkretnych tabelach łupów szczęściarzy, które pojawiały się częściej, niż było to zamierzone. Dzięki, LeDuck!

Urządzenia przenośne

  • Na urządzeniach przenośnych pomniejszono paski zdrowia na tablicy wyników.

Podziel się ze znajomymi!