PolscyGracze.pl

TFT Patch 10.24 – opis zmian


Szczegóły zmiany na patch 10.24 Teamfight Tactics.


W tym patchu wprowadzamy całą masę zmian systemowych, które mają rozbić obecną metę. Na przestrzeni kilku ostatnich patchów rozgrywka w TFT stała się zbyt ograniczona. W szczególności zauważyliśmy, że bohaterowie 4. kategorii zaczynają rozrabiać na zbyt wczesnym etapie rozgrywki, nie dając możliwości wykazania się bohaterom 2. i 3. kategorii. Te zmiany powinny stworzyć okazje do stosowania strategii, które wnoszą więcej, niż zwykłe odświeżanie sklepu na 7. poziomie, żeby dobrać ostateczną kompozycję. Chcemy to osiągnąć poprzez zepchnięcie szansy na trafienie na bohaterów 4. kategorii i wybrańców z powrotem do 8. poziomu.

Pamiętajcie, żeby sprawdzić zmiany Warwicka, Jinx, Lulu i Yone. Tych bohaterów zmodyfikowano w znacznym stopniu, co być może wpłynie na to, jak ich używacie.

Patch w skrócie

Zmiany systemowe

 

  • Podstawowe obrażenia zadawane graczom w każdym z etapów: 0/0/1/2/5/10/15 ⇒ 0/0/2/3/5/8/15.
  • Nieznacznie zwiększono podstawową szansę na trafienie na wybrańca.

Szanse na trafienie na wybrańca

  • Poziom 4: 40/60/0/0/0 ⇒ 60/40/0/0/0.
  • Poziom 5: 20/50/30/0/0 ⇒ 40/55/5/0/0.
  • Poziom 6: 10/45/45/0/0 ⇒ 15/45/40/0/0.
  • Poziom 7: 0/30/40/30/0 ⇒ 0/40/55/5/0.
  • Poziom 8: 0/20/40/40/0 ⇒ 0/15/45/40/0.
  • Poziom 9: 0/0/30/40/30 ⇒ 0/0/15/45/40.

Zwykłe szanse przy odświeżaniu sklepu

  • Poziom 5: 45/30/20/5/0 ⇒ 45/33/20/2/0.
  • Poziom 6: 30/35/25/10/0 ⇒ 35/35/25/5/0.
  • Poziom 7: 19/35/30/15/1 ⇒ 24/35/30/10/1.
  • Poziom 8: 14/25/35/20/6 ⇒ 15/25/35/20/5.

Dystrybucja łupów

  • Zmniejszono wariancję początkowych łupów na 1. etapie, co nieznacznie zwiększa ogólną wartość łupów.
  • Zmniejszono ekstremalną wariancję w dystrybucji przedmiotów o jeden, co powinno skutkować rzadszymi przypadkami wypadania tych samych przedmiotów w danej grze.
  • Odrobinę zwiększono średnią wartość szarych kul, ale obniżono częstotliwość wypadania z nich Pomocy Neeko.

Cechy i wybrańcy

Wybraniec

  • Premia do obrażeń od ataku wybrańców: 30 ⇒ 20.
  • Zmiana ma zastosowanie do Yasuo, Apheliosa, Zeda, Xin Zhao, Ashe, Jhina, Talona i Warwicka.

Cechy

  • Kultysta: kultysta wybraniec teraz zapewnia Galio tylko +1 poziom gwiazdek zamiast podwajać swój poziom gwiazdek.
  • 2-gwiazdkowy kultysta wybraniec wzmacnia Galio o: +4 ⇒ +3.
  • 3-gwiazdkowy kultysta wybraniec wzmacnia Galio o: +6 ⇒ +4.
  • Szczęściarz: naprawiono błąd, przez który jeden z łupów za serię 11 przegranych był poniżej odpowiedniej wartości.
  • Szczęściarz: nieznacznie zmniejszono częstotliwość wypadania Pomocy Neeko w tabeli łupów kompozycji 6 Szczęściarzy.

Bohaterowie

1. kategoria

  • Tarcza nakładana przez Księżycową Kaskadę Diany: 200/300/450/650 pkt. ⇒ 200/300/400/500 pkt.
  • Obrażenia Odłamka Lodu Lissandry: 350/450/600/900 pkt. ⇒ 350/450/600/800 pkt.
  • Początkowa/całkowita mana Nami: 40/80 pkt. ⇒ 60/100 pkt.
  • Obrażenia Uderzającej Stali Yasuo: 160/190/225% ⇒ 180/200/225%.

2. kategoria

  • Obrażenia od ataku Apheliosa: 45 pkt. ⇒ 50 pkt.
  • Początkowa mana Apheliosa: 40 pkt. ⇒ 50 pkt.
  • Czas działania podrzucenia Szalonego Rozrostu Lulu: 1.5 sek. ⇒ 1 sek.
  • Czas trwania Szalonego Rozrostu Lulu: 6 sek. ⇒ do końca walki.
  • Odświeżenie Szalonego Rozrostu na sojuszniku teraz właściwie go leczy o wartość zyskiwanego dodatkowego zdrowia oraz aktywuje efekt podrzucenia.
  • Czas działania ogłuszenia Ciosu Smoka Jarvana IV: 2 sek. ⇒ 1 sek.
  • Początkowa/całkowita mana Jarvana IV: 60/120 pkt. ⇒ 50/80 pkt.
  • Obrażenia Widmowego Odpływu Pyke’a: 150/250/450 pkt. ⇒ 125/200/375 pkt.
  • Prędkość ataku Zeda: 0,75 jedn. ⇒ 0,8 jedn.

3. kategoria

  • Obrażenia zaklęcia Akali: 150/225/350 pkt. ⇒ 175/250/400 pkt.
  • Premiowana statystyka Jinx wybrańca: Moc zaklęć ⇒ Mana.
  • Początkowa/całkowita mana Jinx: 0/50 pkt. ⇒ 70/120 pkt.
  • Ogłuszenie Rybeńki Jinx: Główny cel Jinx ⇒ Wszystkie cele w obrębie jednego pola od wybuchu.
  • Czas działania ogłuszenia Rybeńki Jinx: 1,5/1,5/1,5 sek. ⇒ 1,5/2/2,5 sek.
  • Obrażenia Rybeńki Jinx: 200/325/550 pkt. ⇒ 150/250/450 pkt.
  • Początkowa/całkowita mana Xin Zhao: 40/80 pkt. ⇒ 30/60 pkt.

4. kategoria

  • Początkowa/całkowita mana Cassiopei: 60/120 pkt. ⇒ 80/150 pkt.
  • Zwiększenie obrażeń Spojrzenia Meduzy Cassiopei: 10% ⇒ 20%.
  • Obrażenia od ataku Jhina: 85 pkt. ⇒ 100 pkt.
  • Celne Uderzenie Talona nie przywraca już many przy zabójstwie.
  • Całkowita mana Talona: 50 pkt. ⇒ 40 pkt.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że obrażenia dodatkowe Celnego Uderzenia nie mogły trafić krytycznie.
  • Dodatkowe obrażenia Celnego Uderzenia Talona: 125/200/600 pkt. ⇒ 85/135/400 pkt.
  • Talon nie jest już niewrażliwy podczas wykonywania Skoku (pozostaje nie do powstrzymania i nie można obrać go za cel).
  • Nieznacznie przyspieszono Skok Talona.
  • Obrażenia od ataku Warwicka: 70 pkt. ⇒ 85 pkt.
  • Prędkość ataku Warwicka: 0,9 jedn. ⇒ 0,8 jedn.
  • Wycie Warwicka przy udziale w zabójstwie nie powoduje już strachu u pobliskich wrogów. Zamiast tego wycie zapewnia jemu i wszystkim sojusznikom, którzy dzielą z nim cechę, 60/75/200% prędkości ataku na 3 sek.

5. kategoria

  • Początkowa/całkowita mana Azira: 50/125 pkt. ⇒ 75/150 pkt.
  • Czas działania pierwotnego ogłuszenia Lee Sina: 1,5/2/10 sek. ⇒ 2/3/10 sek.
  • Czas działania drugorzędnego ogłuszenia Lee Sina: 1,5 sek. ⇒ 1 sek.
  • Początkowa mana Setta: 70 pkt. ⇒ 100 pkt.
  • Yone: Przypieczętowany Los nie wyrzuca już wrogów w powietrze.
  • Od teraz Yone nie można obrać za cel, kiedy jest on w trakcie rzucania swojej umiejętności.
  • Osłabienie pancerza i odporności na magię Przypieczętowanego Losu Yone: 60% ⇒ 90%.
  • Całkowita mana Yone: 80 pkt. ⇒ 50 pkt.
  • Naprawiono błąd, przez który po rzuceniu Przypieczętowanego Losu Yone mógł przestać reagować.
  • Naprawiono błąd, przez który osłabione przez Yone statystyki nie aktualizowały się poprawnie, jeżeli pancerz lub odporność na magię celu zmieniła się w czasie trwania osłabienia.

Przedmioty

  • Obrażenia od ataku tworu Portalu Zz’Rot: 150 pkt. ⇒ 100 pkt.

Błędy

  • Usunięto błąd powodujący, że niematerialne armie z cechą łowcy czasami aktywowały atak łowcy tuż po rozpoczęciu się walki.
  • Łowcy nie będą już wykonywać swojego pierwszego ataku łowcy o sekundę wcześniej.
  • Zilean przy rzucaniu swojego zaklęcia teraz poprawnie nie uznaje za priorytet przywołanych jednostek (np. żołnierzy Azira).
  • Następujące ataki mogą teraz poprawnie spudłować (przez oślepienie) i można ich uniknąć: Celne Uderzenie Talona, Uderzająca Stal Yasuo, Garda Półksiężyca Xin Zhao, Miażdżący Cios Wukonga i Skupienie Łowczyni Ashe.
  • Fiora nie będzie już czasem zmieniać celu po rzuceniu swojego zaklęcia.
  • Usunięto kilka błędów związanych z nabyciem wybrańca przy pełnej ławce.

Podziel się ze znajomymi!