TFT Patch 10.25 – opis zmian


Szczegóły zmiany na patch 10.25 Teamfight Tactics.



Witajcie, Bywalcy Karuzeli,

to ostatni patch w 2020 roku! Ta aktualizacja będzie nieco bardziej wstrzemięźliwa i skupi się na wyważeniu poprzez wzmocnienie słabszych kompozycji. W patchu 10.24B osłabiliśmy cechy dominujące we wczesnej fazie gry, a skoro opanowaliśmy swoją pogardę dla słabych, w tym tygodniu zabieramy się za wzmocnienia.

Cechy Prastara Knieja, mag i obrońca otrzymują wzmocnienia, na jakie zasługują, więc pamiętajcie: przed wyruszeniem w drogę należy zebrać odpowiednią drużynę. Wzmocnienia jeszcze nigdy nie były tak tanie! Wzmocnienie kilku jednostek 1. kategorii i Sylasa może zachęcić was do zatrzymania tych członków drużyny przez kilka rund dłużej. Parę zmian w sile jednostek 3. kategorii powinno wyrównać atrakcyjność wszystkich bohaterów tego poziomu. A skoro już o stabilności mowa, to zwiększamy spójność osłabień pancerza umiejętności Vi, które teraz będą miały wartość 40/60/80%.

Aha – i nie panikujcie, gdy przeczytacie o wzmocnieniu Talona. Po prostu nie chcemy, by nasz skaczący łotrzyk był zupełnie ignorowany.

Patch w skrócie

Zmiany systemowe

Przekroczenie limitu na ławce

„Wpuść mnie na boisko, trenerze!”

  • Jeśli wasza ławka będzie pełna, gdy wrócicie z karuzeli, dodatkowy bohater zostanie automatycznie sprzedany na końcu fazy planowania. Nie martwcie się – specjalny komunikat i czerwone oznaczenie wskażą, który bohater nie załapie się do składu. Sprzedanie dowolnego bohatera lub powiększenie rozmiaru drużyny zrobi miejsce dla kolejnego rezerwowego lub MVP.

Szanse w losowaniach

„Patch 10.24 sporo zmienił w szansach losowania, więc taktyka intensywnego poszukiwania odpowiednich bohaterów na etapie 4-1 przestała być zagraniem va banque. Pozytywny wpływ tych zmian zupełnie nas zszokował, więc dzisiaj dorzucamy tylko małą modyfikację, żeby nieco zwiększyć częstotliwość bohaterów 4. kategorii”.

  • Poziom 7.: 24/35/30/10/1% ⇒ 22/35/30/12/1%

Cechy

  • Zmniejszenie obrażeń i obrażenia nieuchronne bóstw: 50% ⇒ 45%
  • Przyrost pancerza i odporności na magię Prastarej Kniei: 15/25/40 pkt. ⇒ 20/30/40 pkt.
  • Moc zaklęć magów: 80/110/180% ⇒ 80/120/180%
  • Pancerz obrońców: 100/250/600/1500 pkt. ⇒ 120/300/750/2000 pkt.

Bohaterowie

1. kategoria

„Diana i Lissandra były nieco za silne i zbyt jasne w blasku księżyca. Zatroszczyliśmy się też o innych słabszych bohaterów 1. kategorii”.

  • Kule Księżycowej Kaskady Diany: 4/5/6/9 ⇒ 4/5/6/8
  • Całkowita mana Fiory: 85 pkt. ⇒ 75 pkt.
  • Obrażenia Riposty Fiory: 200/300/450 pkt. ⇒ 250/400/600 pkt.
  • Obrażenia 1000 Sztyletów Lissandry: 350/450/600/800 pkt. ⇒ 350/450/550/750 pkt.
  • Pancerz Maokaia: 35 pkt. ⇒ 40 pkt.
  • Odporność na magię Maokaia: 20 pkt. ⇒ 30 pkt.
  • Współczynnik obrażeń od ataku Miażdżącego Ciosu Wukonga: 225/250/275% ⇒ 250/265/280%

2. kategoria

„Jarvan był nieco zbyt sztandarowym przykładem Supermana w TFT. Nie ruszaliśmy go w wersji 10.24B, ale tylko kataklizm mógłby nam przeszkodzić w rzuceniu w niego kryptonitem. Z kolei zmiany Vi stanowią element dążenia do tego, żeby nasz system osłabiania działał bardziej konsekwentnie. Ta modyfikacja nie powinna wpłynąć na jej wyważenie”.

  • Obrażenia od ataku Apheliosa: 50 pkt. ⇒ 45 pkt.
  • Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wieżyczkom Apheliosa strzelanie podczas aktywacji cechy łowcy.
  • Całkowita mana Hecarima: 120 pkt. ⇒ 110 pkt.
  • Całkowita mana Jarvana IV: 80 pkt. ⇒ 100 pkt.
  • Obrażenia Smagnięcia Łańcuchem Sylasa: 250/400/600/1000 pkt. ⇒ 250/400/700/1111 pkt.
  • Redukcja pancerza Wgniatających Uderzeń Vi: 50/75/100% ⇒ 40/60/80%
  • Całkowita mana Vi: 60 pkt. ⇒ 50 pkt.

3. kategoria

„Evelynn to bohaterka, która często sprawę na ostrzu noża stawiała. Zginąć się nie bała, więc czasem o łzy nas, a czasem wrogów przyprawiała. Nieco zmieniamy obrażenia podstawowe i obrażenia wykończenia Ostatniej Pieszczoty. Natomiast Kalista nieco poprawiła się z matmy. I tak, znów wzmacniamy Xina”.

  • Mnożnik wykończenia Evelynn: 3 ⇒ 2,5
  • Obrażenia Ostatniej Pieszczoty Evelynn: 350/500/1400 pkt. ⇒ 350/600/1500 pkt.
  • Prędkość ataku Kalisty: 1,0 jedn. ⇒ 0,9 jedn.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Kalista zbyt szybko lub zbyt późno dokonywała egzekucji. Dotyczy to jej interakcji z tarczami, zmniejszeniem obrażeń (np. w przypadku bóstw) i zwiększeniem obrażeń (np. w przypadku Ręki Sprawiedliwości, Pogromcy Olbrzymów czy Boskiego Miecza).
  • Premiowana statystyka wybranki Lux: mana ⇒ moc zaklęć
  • Prędkość ataku Xin Zhao: 0,8 jedn. ⇒ 0,85 jedn.
  • Obrażenia od ataku Gardy Półksiężyca Xin Zhao: 300/325/350% ⇒ 330/340/350%
  • Zdrowie Yuumi: 600 pkt. ⇒ 650 pkt.

4. kategoria

  • Zdrowie Talona: 750 pkt. ⇒ 800 pkt.
  • Procent obrażeń od ataku Celnego Uderzenia Talona: 200/200/250% ⇒ 240/250/275%
  • Kradzież życia Pierwotnego Głodu Warwicka: 50/50/200% ⇒ 40/40/200%

5. kategoria

„Nasz wariat musi trochę przystopować. Kayn dostaje po łapkach”.

  • Obrażenia Żniwiarza Kayna: 400/600/6666 pkt. ⇒ 375/575/6666 pkt.
  • Sett: Koniec Przedstawienia nie zostanie zmarnowany, jeśli podczas animacji coś stanie się z celem Setta (np. stanie się niepowstrzymany lub nie będzie można obrać go za cel). Teraz Sett wciąż zada dodatkowe obrażenia obszarowe, ale główny cel nadal nie będzie objęty.

Przedmioty

Zmiany te mają na celu sprawić, by nasz system osłabień stał się bardziej konsekwentny.

  • Redukcja pancerza Ostatniego Szeptu: 75% ⇒ 80%

Inne

  • Od teraz poziom przybliżenia kamery będzie wracać do wartości domyślnej, gdy zmieni się widok gracza (dotyczy zarówno PC, jak i urządzeń przenośnych).

Błędy

  • Naprawiono błędy u Galio: Zeke, Naszyjnik i Puchar nie mogą już wzmocnić Galio. Zefir nie będzie już próbować (nieudanie) trafić w Galio.
  • Naprawiono błąd powodujący, że włosy Lissandry sterczały z boku jej głowy niczym bagietka.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Huragan Runaana mógł nie być w stanie strzelać do wrogów, którzy znajdowali się bardzo daleko.
  • Naprawiono błąd powodujący, że Kalista ponownie doliczała swoją moc zaklęć do egzekucji, co skutkowało olbrzymimi obrażeniami.
  • Naprawiono błąd powodujący, że aktywacja cechy łowca u Warwicka opóźniała jego kolejny atak przy wysokich wartościach prędkości ataku.
  • Naprawiono błąd powodujący, że ataki po aktywacji cechy łowca u Warwicka nie aktywowały efektów przy trafieniu (Ostrze Gniewu, Kosa).

Podziel się ze znajomymi!