TFT Patch 11.19 – opis zmian


Szczegóły zmiany na patch 11.19 Teamfight Tactics.



Czy ktoś powiedział „patch na Mistrzostwa”?

Przed wami patch 11.19, a w nim wzmocnienia zbyt słabych i rzadko używanych kompozycji, co otworzy jeszcze więcej możliwości w grze. Oprócz tego wprowadzamy niewielkie zmiany wyważenia, by zacieśnić metę, w związku z większymi modyfikacjami wprowadzonymi w zeszłym tygodniu w ramach aktualizacji patcha 11.18. Na patchu 11.19 rozegrane zostaną Mistrzostwa Świata, dlatego uważnie będziemy przyglądać się jego funkcjonowaniu – w szczególności długo wyczekiwanym miniprzeróbkom Dravena i Tristany.

Patch w skrócie

Zmiany systemowe

Systemy się zmieniają, a my wciąż tacy sami.


Księga Cech

Księgi dają szansę na trafienie świetnych przedmiotów, ale wypadały one odrobinę zbyt często, biorąc pod uwagę ich wpływ na rozgrywkę.

  • Zmniejszono szanse na wypadnięcie Księgi Cech ze złotej kuli o około 40%.

Świetliste Błogosławieństwo

Podwójne wypadanie Przekuwacza sprawiało, że gracze nie czuli się zbyt świetliście. Postanowiliśmy usunąć tę opcję, aby kontynuować… Czy ktoś właśnie kichnął?

  • Usunięto: Wypadanie 2 Przekuwaczy + 5 szt. złota ze Świetlistego Błogosławieństwa.

Duże zmiany

Duże i konkretne!


Cechy

Zdobycie 6 zwadźców na 6. poziomie to dość skomplikowana sprawa – na tym etapie gry jest mocne, ale w późniejszych etapach gry z kolei dość słabe. Postanowiliśmy więc nieco wzmocnić zwadźców w liczbie 6, aby wciąż sprawdzali się we wczesnej fazie gry, ale wytrzymywali również nieco dłużej w środkowej.

  • Skalowanie tarczy zwadźców z ich maks. zdrowiem: 20/40/100% ⇒ 20/50/100%

Bohaterowie: 2. kategoria

Bezpieczne, a zarazem niezwykle wybuchowe rakietowe zabójstwa Tristany były ostatnio nie do skontrowania i doprowadziły do problemów z wyważeniem. Bohaterka zmieniła się z jednej z najbardziej przegiętych jednostek tej rotacji w jedną z najsłabszych, co nie powinno mieć miejsca w ogóle, a tym bardziej zaraz przed Mistrzostwami. W tej przeróbce odbieramy jej możliwość selektywnego niszczenia wrogiego prowadzącego. Zamiast tego powinna na swój czarci sposób siać zamęt na polu walki i sprawiać, że przeciwnik zatęskni za kawalerzystami.

Jest życie, jest śmierć, i są także wielokrotne efekty kontroli tłumu w walce. Thresh wyzwolił się trochę za bardzo, dlatego ograniczamy jego możliwości związane z wielokrotnym używaniem umiejętności w walce.

  • PRZERÓBKA Rakietowego Skoku Tristany: Tristana odskakuje od wrogów i zyskuje prędkość ataku na 4 sek.
  • Zasięg ataku Tristany: 5 jedn. ⇒ 4 jedn.
  • Obrażenia od ataku Tristany: 60 pkt. ⇒ 65 pkt.
  • Początkowa mana Tristany: 50/125 pkt. ⇒ 60/125 pkt.
  • Osłabienie maksymalnej many Thresha: 40/80 pkt. ⇒ 80/120 pkt.

Bohaterowie: 3. kategoria

  • Obrażenia od ataku Ashe: 60 pkt. ⇒ 70 pkt.

Bohaterowie: 4. kategoria

Mocno nagimnastykowaliśmy się nad Dravenem. Rozważaliśmy nawet zmianę jego imienia na Draaaaven, ale nie wiemy, ilu „a” potrzebuje, by był niczym z Drużyny A. Aktualną bolączką tego bohatera jest fakt, że do rozwiązania jego problemów potrzebne są aż cztery przedmioty. Poniższa zmiana sprawi, że nie będzie potrzebował już Ostatniego Szeptu i pozwoli mu na efektywne używanie tylko trzech przedmiotów. Zmniejszyliśmy jednak nieco jego obrażenia, jako że teraz może czerpać ich więcej z przedmiotów. Jeśli to nie zadziała, przetestujemy opcję z samogłoskami.

  • NOWOŚĆ: Draven biernie ignoruje 50% pancerza swojego celu.
  • Obrażenia od ataku Dravena: 95 pkt. ⇒ 80 pkt.
  • Obrażenia podstawowe Wirujących Toporów Dravena: 150/225/900 pkt. ⇒ 125/200/700 pkt.
  • Skalowanie dodatkowych obrażeń przy trafieniu Wirujących Toporów z obrażeniami od ataku Dravena: 170/180/400% ⇒ 140/150/400%

Bohaterowie: 5. kategoria

Wprowadzamy ogólne wzmocnienie Heimerdingera oraz niwelujemy różnice występujące pomiędzy Heimerem z Archaniołem a jego wersją bez tego przedmiotu. A wiecie, że podkręciliśmy też Włócznię Hirany?

  • Wzmocnienie maksymalnej many Heimerdingera: 0/160 pkt. ⇒ 0/140 pkt.
  • Obrażenia od ataku działka Heimerdingera: 125 pkt. ⇒ 100 pkt.

Przedmioty

Zmiany Portalu Zz’Rot, które przygotowaliśmy, to niezły zwRot akcji. Prowokacja jednostek przez Zz’Rot ma teraz większy zasięg, ale nie wymusza ruchu. Oznacza to, że jednostki, które mogą zaatakować ze swojej aktualnej pozycji zostaną sprowokowane, a te, które nie mogą wyprowadzić ataku, zignorują zaczepki Portalu.

Włócznia Hirany nie sprawdzała się przez całą rotację, dlatego dodaliśmy do niej Świetliste Wzmocnienie, dzięki któremu powinna być bardziej przydatna w kompozycjach z prowadzącymi bazującymi na mocy umiejętności. A wiecie, że podkręciliśmy też Heimerdingera?

  • Włócznia Hirany: NOWOŚĆ Świetliste Wzmocnienie: 20 pkt. mocy umiejętności.
  • Zasięg prowokacji Portalu Zz’Rot: 2 pola ⇒ 4 pola
  • Portal Zz’Rot może teraz prowokować zabójców, jeżeli zostanie dobrze ustawiony.
  • Zasięg prowokacji Zawołania Zz’Rot: 2 pola ⇒ 4 pola
  • Matczysko Pustki Zawołania Zz’Rot może teraz prowokować zabójców, jeżeli zostanie dobrze ustawione.

Niewielkie zmiany

Niewielkie, ale przemyślane.


Cechy

Nikt nie mówi, że nasi pakerzy mają rozwalać wszystkich, ale dobrze by było, gdyby jednak potrafili kogoś pokonać – szczególnie wtedy, gdy mamy do czynienia z 4 lub 5 abominacjami.

  • Podstawowe zdrowie Monstrum abominacji: 900/1400/1900 pkt. ⇒ 900/1500/2000 pkt.
  • Zdrowie Monstrum abominacji na każdy poziom gwiazdek: 90/140/190 pkt. ⇒ 90/150/200 pkt.
  • Skalowanie wystrzału armaty kanonierów z obrażeniami od ataku: 225/450/1200% ⇒ 225/475/1200%

Bohaterowie: 1. kategoria

  • Prędkość ataku pieszego Kleda: 70/80/100% ⇒ 70/80/110%
  • Zmniejszenie obrażeń Słonecznej Bariery Leony: 30/50/200 pkt. ⇒ 30/40/120 pkt.
  • Tarcza Dzikiego Instynktu Udyra: 250/350/550 pkt. ⇒ 250/350/600 pkt.

Bohaterowie: 2. kategoria

Tu parę siadów, tam parę sierpów – w końcu o formę trzeba dbać, a konkurencji pokazać miejsce w szeregu.

  • Osłabienie pancerza Sierpowego Setta: 20/25/30 pkt. ⇒ 20/25/40 pkt.
  • Obrażenia Równonocy Soraki: 150/250/400 pkt. ⇒ 175/275/425 pkt.

Bohaterowie: 3. kategoria

Puma nie może ciągle kryć się w ciemności. Musi czasem zapolować. Przyda jej się do tego dodatkowa prędkość ataku.

  • Wzmocnienie początkowej many Miss Fortune: 0/70 pkt. ⇒ 20/70 pkt.
  • Dodatkowa prędkość ataku Nidalee w Postaci Pumy: 30/50/70% ⇒ 30/50/75%
  • Premia do obrażeń od ataku Ostrza Świtu Riven: 90/100/110% ⇒ 90/100/115%

Bohaterowie: 4. kategoria

Karma otrzymywała wzmocnienie za wzmocnieniem w ostatnich patchach, ale teraz chyba nareszcie dostaje to, na co zasługuje.

  • Zdrowie Karmy: 700 pkt. ⇒ 750 pkt.
  • Obrażenia Rozbłysku Duszy Karmy: 230/290/850 pkt. ⇒ 230/300/850 pkt.

Bohaterowie: 5. kategoria

Zwiększenie dodatkowych obrażeń cechy zwycięzcy Garena sprawi, że resety będą bardziej dostrzegalne.

  • Wzmocnione obrażenia zależne od brakującego zdrowia po zdobyciu zabójstwa cechy zwycięzcy Garena: 50% ⇒ 60%

Urządzenia przenośne

Zaktualizowany samouczek

Nasz zaktualizowany samouczek na urządzenia przenośne zostanie udostępniony w patchu 11.19. Nowy samouczek jest prosty, przyjemny i ponadczasowy (pozostanie taki sam niezależnie od rotacji). Poniżej znajdziecie kilka szczegółów na jego temat:

  • Używa mniejszej grupy bohaterów z pierwszej rotacji TFT.
  • Liczba przedmiotów jest ograniczona.
  • Zawiera nową cechę – ideał, która jest podobna do szlachciców, ale na najwyższej premii przyzywa z nieba wielkiego Demacianina.
  • Na potrzeby samouczka zmodyfikowaliśmy kilka cech i bohaterów z pierwszej rotacji TFT.
  • Przypomną się wam te piękne czasy, gdy w każdej grze zajmowaliście pierwsze miejsce.

Efekty cząsteczkowe potwierdzające stuknięcia

Kojarzycie ten moment, gdy powątpiewacie, czy zamknęliście auto, więc wracacie, by to sprawdzić? Później okazuje się jednak, że nie słyszeliście dźwięku zamykania, ponieważ tak naprawdę jeździcie rowerem. Jeśli auto wydałoby dźwięk, mielibyśmy do czynienia z zamkniętym cyklem reakcyjnym, dzięki któremu mielibyście pewność, że wasz samochód jest zamknięty i nie zamienił się w rower. Chcemy dać wam tę pewność, dlatego dodaliśmy cykl reakcyjny do wersji gry na urządzenia przenośne, aby wasze stuknięcia były zawsze potwierdzone.

  • NOWOŚĆ Efekty cząsteczkowe potwierdzające stuknięcia: Stuknięcie planszy sprawi, że w jego miejscu pojawią się malutkie cząsteczki magii TFT.

Naprawione błędy

  • W zasięgu: Poprawiono czytelność opisu dla strzelców.

Podziel się ze znajomymi!