TFT Patch 12.20 – opis zmian


Reklama

Szczegóły zmiany na patch 12.20 Teamfight Tactics.


Witajcie w patchu 12.20!

Pojawił się kolejny patch i nadszedł czas na to, aby pokazać, dlaczego nawet kiedy będę sam nie zmienię się, to nie mój świat.

W naszym ostatnim patchu przed Mistrzostwami TFT Smocze Ziemie zobaczymy Chibi Wysłanniczkę Smoków Ashe, wyważenie ulepszeń, listę znajomych na urządzeniu przenośnym i mnóstwo innych nowości, a więc do dzieła!

Patch w skrócie

NOWA ZAWARTOŚĆ KOSMETYCZNA

CHIBI WYSŁANNICZKA SMOKÓW ASHE

Chibi Wysłanniczka Smoków Ashe będzie rzadkim (2% szans na trafienie i gwarancja pojawienia się za 61. razem) łupem do znalezienia w Jajach Wysłannika Smoków – Łucznika. Ta postać wpisze się w sagę #DiesOfCutScene dzięki swojemu wykończeniu, czyli Strzale, która trafi w coś więcej niż tylko kolano. Każde jajo będzie dostępne w cenie 390RP, a w tych niezwiązanych z Ashe znajdziecie losową Małą Legendę z już istniejącego zestawu tematycznego (oprócz tych mitycznych i wyłącznych dla Przepustki).


CHIBI ASHE

Chibi Ashe dołącza do naszej rosnącej sekcji Chibi bohaterów u boku swojej odpowiedniczki z Wysłanników Smoków. Razem z nią pojawi się jej niestandardowy wybuch, czyli Zaczarowana Kryształowa Strzała. Czasami porażki bywają przeszywająco zimne. Kupcie królową Chibi w sklepie za 1900 RP, aby seria jej wystrzałów towarzyszyła serii waszych zwycięstw!

ZMIANY SYSTEMOWE

NIEBIESKIE KULE

  • W niebieskich kulach nie znajdziecie już 5 szt. złota.

SMOK SKARBÓW

Każdy lubi dobrze trafić, ale w niektórych przypadkach doszło już do przesady.

  • Zmodyfikowaliśmy więc niektóre rzadkie sytuacje związane ze Smokiem Skarbów, aby nie odbiegały tak daleko od normy.

PRZYPIĘTE PASKI ZDROWIA

Ta zmiana ma również wpływ na urządzenia przenośne.

  • Pasek zdrowia pozostanie na ekranie, gdy jednostka walczy w pobliżu jego krawędzi.

DUŻE ZMIANY

Duże niczym mój szacunek wobec zwolenników Zippy’ego pomimo obrazy jego inteligencji w ostatnim patchu.


CECHY

Prędkość ataku i wszechwampiryzm z gildii były na tyle wysokie, że mogły podtrzymać kompozycje oparte na Xayah jako superprowadzącej oraz inne związane z gildią kompozycje pionowe. Te osłabienia nie mają na celu wysłania gildii do lamusa, lecz jedynie zmuszenie ich członków do nieco większego wysiłku.

A teraz porozmawiajmy o Soy’Fenie (czyli kompozycjach z Shi Oh Yu i Sy’Fenem). Ze względu na ich rosnącą popularność i statystyki zwycięstw w ten weekend zostaliśmy zmuszeni wprowadzić sporo osłabień wycelowanych w tę kompozycję. Najbardziej oczywiste jest poniższe zmniejszenie prędkości ataku zapewnianej przez Nefrytową Statuetkę. Wpłynie ono zarówno na Shi Oh Yu, Sy’fena, jak i na Pantheona, który bardzo na niej polega ze względu na swoją zależność od mocy umiejętności. W ramach patcha wprowadzimy też osłabienia Pantheona i usuniemy jedno z potężniejszych srebrnych ulepszeń (Herb Nefrytowego). Dzięki temu ta kompozycja stanie się znacznie bardziej zbalansowana.

  • Pancerz i odporność na magię kawalerzystów: 30/45/60/75/110 pkt.  35/50/65/85/110 pkt.
  • Dodatkowa moc umiejętności Wysłanników Smoków: 20/35/50/70 pkt.  25/40/50/70 pkt.
  • Prędkość ataku gildii (Twitch): 13%  11%
  • Wszechwampiryzm gildii (Emblemat): 4%  3%
  • Mnożnik gildii: 100/110/120/130/140/150/165/180%  100/110/120/130/140/150/160/175%
  • Prędkość ataku Nefrytowej Statuetki: 10/30/55/88%  10/22/55/88%
  • Prędkość ataku skrzydeł gniewu: 50/100/150/250%  50/100/150/275%
  • Wszechwampiryzm skrzydła gniewu: 15/30/45/75%  15/30/45/85%

JEDNOSTKI: 1. KATEGORIA

  • Wzmocnienie many Senny: 30/90 pkt.  15/75 pkt.
  • Dodatkowe obrażenia magiczne Ostatniego Uścisku Senny: 300/450/600 pkt.  300/450/650 pkt.

JEDNOSTKI: 2. KATEGORIA

Zac ma aktualnie trudności na wszystkich poziomach, a wzrost zadawanych przez niego obrażeń w miarę rozwoju tej postaci nie jest stabilny ani zauważalny.

  • Procent obrażeń od maksymalnego zdrowia Niestabilnego Nurtu Zaca: 5/6/7%  10/12/18%

JEDNOSTKI: 3. KATEGORIA

Nomsy świetnie sobie radzi na polu magii przy użyciu zestawu umiejętności maga najwyższego poziomu, ale w TFT staramy się promować sztuki liberalne, a więc zamierzamy pomóc mu wzmocnić swoje umiejętności związane ze strzelaniem i przyzywaniem.

Wbrew nazwie zaklęcia Rengar wyraźnie wymiata w Konwergencji. Planowaliśmy wprowadzić pomniejsze osłabienia u Rengara, ale ze względu na zmiany wdrożone u Soy’Fena, czyli jego największej kontry, musieliśmy profilaktycznie zwiększyć ich wartości.

Ze względu na brak umiejętności użytkowych Volibear stał się typem bohatera, który nie jest specjalnie przydatny, jeśli nie zadaje obrażeń lub ich nie wchłania. Zapewnimy mu więc nieco więcej zdrowia, umożliwiając wcześniejsze rzucenie swojego zaklęcia.

  • Obrażenia Kul Ognia! Nomsy’ego: 210/300/480 pkt.  190/270/420 pkt.
  • Premia do prędkości ataku przyzywacza Nomsy’ego i Fanaberii Lulu: 30/40/60%  40/50/70%
  • Prędkość ataku kanoniera Nomsy’ego i Tristany: 0,7 jedn.  0,75 jedn.
  • Premia do obrażeń od ataku kanoniera Nomsy’ego i zwykłego Nomsy’ego wynikająca z przyjaźni z Tristaną: 30/45/70 pkt.  35/50/80 pkt.
  • Osłabienia many Rengara: 60/120 pkt.  70/140 pkt.
  • Skalowanie z obrażeniami od ataku Niewidocznego Drapieżnika Rengara: 255/265/275%  240/245/275%
  • Wzmocnienie many Volibeara: 0/60 pkt.  0/40 pkt.

JEDNOSTKI: 4. KATEGORIA

Smoki są pojkilotermiczne (temperatura ich ciała zmienia się wraz z temperaturą otoczenia), a wydaje mi się, że lato dobiegło końca. Poza tym przez cały tekst nie mogłem się doczekać, aż użyję tego słowa.

  • Obrażenia Porywu Wiatru Daeji: 250/350/1600 pkt.  250/335/1350 pkt.
  • Obrażenia Natarcia Egidy Pantheona: 100/150/700 pkt.  75/110/700 pkt.
  • Obrażenia od wybuchu Kwiatu Przypływu Sohma: 300/420/1500 pkt.  285/400/1400 pkt.
  • Osłabienie maks. many Sy’fena: 90/160 pkt.  100/170 pkt.

JEDNOSTKI: 5. KATEGORIA

Ao Shin zaczyna ciskać swoimi błyskawicami nieco za wcześnie, biorąc pod uwagę, jak duży mają wpływ na grę.

Zoe kradnie zaklęcia szybciej niż przestępcy w filmach kryminalnych, więc musimy trochę ją spowolnić, zanim zostanie złapana i zmuszona do życia w ukryciu.

  • Mana Ao Shina: 0/175 pkt.  0/190 pkt.
  • Mana Zoe: 30/100 pkt.  40/110 pkt.
  • Zdrowie Terry: 1200 pkt.  1050 pkt.

ULEPSZENIA

Zbudowany Inaczej oraz Podwójne Kłopoty zmuszają graczy do kompromisów w celu uzyskania większej siły, ale gdy już się je połączy, zapewniają zbyt dużą moc bez konieczności dodatkowych poświęceń. Choć perspektywa zebrania wszystkich takich ulepszeń jest kusząca, prowadzi to do sytuacji, w których nie można odpowiednio zrównoważyć ulepszeń jako indywidualnych wyborów. Ponadto uważamy też wybór ulepszeń jako kluczowy moment. Ten aspekt gry ucierpi, gdy gracze zawsze będą sięgać po jedną z tych dwóch opcji jako najlepszy wariant.

Rzezimieszek nie jest już atrakcyjny ani do użycia w walce, ani do walki przeciwko niemu.

Połączenie Myśl Szybko oraz gwiezdnych ma nieco zbyt silny wpływ na wczesną fazę gry, ale jeśli zdecydujecie się na gwiezdnych, a potem sięgniecie po Myśl Szybko jako drugie ulepszenie, będzie to bardzo korzystna zdobycz.

  • Prędkość ataku i ruchu Jamy Bestii (zmiennokształtni): 35%  25%
  • Zbudowany Inaczej: Zbudowany Inaczej nie zaoferuje wam już wielu kategorii.
  • Usunęliśmy Rzezimieszka.
  • Korona Mrocznego Lotu zapewnia teraz Determinację Kolosa zamiast Ślubowania Protektora.
  • Premia do obrażeń od ataku, mocy umiejętności, pancerza i odporności na magię Podwójnych Kłopotów: 22/33/44 pkt.  20/30/40 pkt.
  • Podwójne Kłopoty nie zaoferują wam już wielu kategorii.
  • Dodatkowe obrażenia nieuchronne przedmiotu zadającego obrażenia bezpośrednie Eksperta od Gadżetów: 33%  25%
  • Usunięto Herb Nefrytowego.
  • Korona Maga zapewni teraz Lux, a nie Sylasa.
  • Trening Personalny zapewni teraz Jaxa, a nie Olafa.
  • Szansa na złoto Przenośnej Kuźni i Kolekcjonera: 50%  40%
  • (Wszystkie) parametry Przenośnej Kuźni, Mocy Nieskończoności: 30 pkt.  25 pkt.
  • Przenośna Kuźnia – moc umiejętności Paradoksu Zhonyi: 50 pkt.  40 pkt.
  • NOWOŚĆ dotycząca Przygotowania: Bohaterowie będą teraz zaczynać z 1 ładunkiem.
  • Zdrowie za każdy ładunek Przygotowania: 30/45/60 pkt.  25/35/50 pkt.
  • Obrażenia od ataku i moc umiejętności za każdy ładunek Przygotowania: 5/7/10 pkt.  4/5/8 pkt.
  • Snajperskie Uzbrojenie II nie będzie już zapewniać dodatkowych 10% do prędkości ataku.
  • Myśl Szybko nie będzie już proponowane na etapie 2–1.

NIEWIELKIE ZMIANY

Niewielkie jak wysiłek, który włożyłem w kłamstwa o szacunku dla miłośników Zippy’ego.


CECHY

  • Szansa na trafienie krytyczne zabójców: 20/40/75%  20/50/75%
  • Współczynnik obrażeń od ataku strzału z działa kanonierów: 150/250/450%  150/275/450%
  • Dodatkowe zdrowie Mrocznego Lotu: 500/750/1000/1800 pkt.  500/750/1000/1600 pkt.
  • Tarcza zależna od procentu maksymalnego zdrowia strażników: 25/40/70/125%  25/40/80/130%

JEDNOSTKI: 1. KATEGORIA

Proszę zapiąć pasy, doprowadzić swojego Ezreala do trzech gwiazdek i upewnić się, że wasz Bonkeykong ma Ostrze Śmierci.

  • Obrażenia Mistycznego Strzału Ezreala: 200/275/375 pkt.  200/275/415 pkt.
  • Obrażenia Wewnętrznego Płomienia Karmy: 210/280/420 pkt.  210/280/400 pkt.
  • Obrażenia Furii Świtu Nasusa: 70/100/185 pkt.  70/100/205 pkt.
  • Współczynnik obrażeń od ataku Miażdżącego Ciosu Wukonga: 185/200/230% >> 185/200/250%

JEDNOSTKI: 2. KATEGORIA

Wzmocnienie tych 3-gwiazdkowców to sposób, w jaki któryś z producentów gry okazuje miłość swojemu ulubionemu bohaterowi.

  • Obrażenia Uważaj! Lillii: 215/275/350 pkt.  215/275/370 pkt.
  • Obrażenia dodatkowe środkowego obszaru Uważaj! Lillii: 190/240/320 pkt.  190/240/340 pkt.
  • Obrażenia od pierwszego uderzenia Kosmicznego Rozbłysku Lux: 325/400/500 pkt.  325/410/525 pkt.
  • Obrażenia od kolejnych uderzeń Kosmicznego Rozbłysku Lux: 175/200/230 pkt.  175/210/240 pkt.
  • Obrażenia od pocisków Eksplozji Przypływu Kai’Sy: 40/60/85 pkt.  40/60/90 pkt.

JEDNOSTKI: 3. KATEGORIA

Nie, nie pozwoli to przywrócić Nunu Wysłannika Smoków, ale wprowadzenie do gry Rakana Wysłannika Smoków jako jednego z ośmiu najsilniejszych kandydatów powinno być satysfakcjonujące!

  • Obrażenia Gryzu! Nunu i Willumpa: 350/500/800 pkt.  350/500/925 pkt.
  • Wytrzymałość tarczy Rozbrajającej Dywersji Rakana: 230/350/550 pkt.  230/350/650 pkt.
  • Obrażenia od ataku Morskiej Serenady Seraphine: 20/35/70 pkt.  20/35/65 pkt.
  • Wytrzymałość tarczy Petrucytowej Eksplozji Sylasa: 365/415/475 pkt.  365/415/525 pkt.

JEDNOSTKI: 4. KATEGORIA

Poza wzmocnieniami Swaina wszystkie poniższe zmiany mają wpływ jedynie na te jednostki 3-gwiazdkowe.

  • Współczynnik obrażeń od ataku Rozpędu Gravesa: 65/65/170%  65/65/145%
  • Obrażenia Nawałnicy Cieni Hecarima: 150/250/1000 pkt.  150/250/1200 pkt.
  • Podstawowe leczenie Rtęciowego Osądu Jayce’a: 150/210/375 pkt.  150/210/550 pkt.
  • Wtórne obrażenia magiczne Rtęciowego Osądu Jayce’a: 125/175/500 pkt.  125/175/650 pkt.
  • Obrażenia Strumienia Powietrznego Nilah: 130/200/1000 pkt.  130/200/700 pkt.
  • Procent zmniejszenia obrażeń Shi Oh Yu w nefrytowej formie: 20/25/50%  20/25/40%
  • Obrażenia Dekretu Władcy Smoków Swaina: 85/120/600 pkt.  90/130/600 pkt.
  • Obrażenia piór podczas przyzwania Aż Pióra Lecą! Xayah: 13/20/60 pkt.  13/20/75 pkt.

JEDNOSTKI: 5. KATEGORIA

Nie wiem, dlaczego umieściłem te poprawki w kategorii „małe zmiany”, skoro mam do czynienia z 3-gwiazdkowymi jednostkami 5. kategorii w prawie każdej grze.

  • Obrażenia Smoczego Ataku Shyvany: 80/150/500 pkt.  80/150/1500 pkt.
  • Czas działania ogłuszenia Smoczego Ataku Shyvany: 1,25 sek.  1,25/1,25/10 sek.
  • Współczynnik obrażeń pancerza i odporności na magię Trzęsienia Ziemi Terry: 150/200/4000%  150/200/2500%
  • Premia do pancerza i odporności na magię Złodziejki Czarów Zoe i Interwencji Kayle: 20/40/500 pkt.  20/40/1000 pkt.
  • Czas działania premii do prędkości ataku Złodziejki Czarów Zoe i Wyjącej Wichury Janny: 5 sek.  5/5/30 sek.

PRZEDMIOTY

Nasze zmiany Portalu Zz’Rot sprawią, że przedmiot będzie bardziej intuicyjny. Rozwiążą też problem dziwnych tras obieranych przez jednostki, które nie mogą dostać się w zasięg ataku właściciela (chociaż znajdują się w promieniu 4 pól od niego).

  • Zasięg prowokacji Portalu Zz’Rot nie ogranicza się już tylko do 4 pól. Teraz przedmiot sprowokuje wszystkie jednostki w zasięgu do ataku jego właściciela.

TRYBY

HYPER ROLL

  • Maksymalna liczba ładunków Przygotowania (ulepszenia): 4  3
  • Zdrowie za każdy ładunek Przygotowania: 40/60/80 pkt.  35/50/70 pkt.
  • Obrażenia od ataku i moc umiejętności za każdy ładunek Przygotowania: 6/9/13 pkt.  5/7/10 pkt.

URZĄDZENIA PRZENOŚNE

Urządzenia przenośne mogą liczyć na potężne wzmocnienie w tym patchu! Lista znajomych jest już dostępna, więc zacznijcie się integrować, bo wystarczy tylko kilka stuknięć, aby znaleźć partnera do Double Up.

  • Czat ze znajomymi z listy jest już dostępny na urządzeniach przenośnych!

NAPRAWIONE BŁĘDY

  • Unikanie: Naprawiono literówkę w opisie Jaxa.
  • Zamiast wybierać najdalszy lub najbliższy rząd w każdej walce, Zyra będzie teraz losowo wybierać spośród rzędów o równej liczbie wrogów.
  • Jayce będzie teraz zyskiwać odporności wynikające z jego umiejętności, nawet jeśli przy pierwszym rzuceniu zaliczy całkowite pudło.
  • Shyvana nie będzie miała już problemu z rzucaniem przy zasięgu ataku o wartości co najmniej 2 pól. Teraz może rzucać umiejętności, jeżeli wrogowie znajdują się w zasięgu jej Ognistego Podmuchu (około 4 pól).
  • Cofnęliśmy poprawkę błędu kanoniera z poprzedniego patcha, która pozwalała armacie na prawidłowe strzelanie z Astralnym Błogosławieństwem, ponieważ wywoływało to problemy z kanonierami-szeptami.
Reklama

Podziel się ze znajomymi!