TFT Patch 12.9 – opis zmian


Szczegóły zmiany na patch 12.9 Teamfight Tactics.


Witajcie, hodowcy smoków!Ten patch przypadnie wam do gustu! Aktualizacja 12.9 wprowadza całe mnóstwo (i jeszcze więcej) wzmocnień cech maksymalnych, jednostek i wykluwającego się Smoczego Jaja! Co do kwestii estetycznych, wyglądam dziś całkiem nieźle, ale jeszcze lepiej prezentuje się Zrujnowany Pingu, który pojawi się przy okazji wyprzedaży Chibi w patchu 12.9. Więcej szczegółów znajdziecie tutaj. Ostatnim elementem, który uwzględnimy w naszym wprowadzeniu, będą spore zmiany Jayce’a i Viktora. Nieprawda! Warto jeszcze wspomnieć o sekcji „Od deweloperów”, która przyniesie BARDZO ważne informacje o Smoczych Ziemiach, więc obejrzyjcie ją i dajcie nam znać, co o tym myślicie!

Patch w skrócie

Majowa edycja „Od deweloperów”

W najnowszym odcinku „Od deweloperów” dowiecie się czegoś o aktualizacji Double Up, zobaczycie spojlery dotyczące rozgrywki i elementów estetycznych Smoczych Ziemi oraz poznacie refleksję nad rozwojem TFT! Obejrzyjcie ją, klikając tutaj lub w którykolwiek z powyższych linków!

Zestaw Zrujnowanego Pingu

Zepsujcie zabawę swoim przeciwnikom razem ze Zrujnowanym Pingu! Zgarnijcie zestaw Zrujnowanego Pingu za 650 RP/MT, w którym znajdziecie poniższe elementy:

  • Zrujnowany Pingu,
  • 1 Jajo Magicznych Odmieńców (Osąd),
  • 1 Jajo Nieustraszonej Kompanii (Zaranie Ery Herosów),
  • 1 Jajo Pomysłowych Wynalazców (Bajery i Gadżety).

Wyprzedaż Chibi w Bajerach i Gadżetach

Tylko podczas patcha 12.9 będzie można zdobyć Chibi Ekko, Chibi Jinx lub Chibi Vi za 1380 RP/MT. Każdy z nich wciąż może wam pokazać swój charakterystyczny wybuch, więc koniecznie zgarnijcie je przed zakończeniem wyprzedaży!

  • Chibi Ekko: 1900 RP ⇒ 1380 RP
  • Chibi Jinx: 1900 RP ⇒ 1380 RP
  • Chibi Vi: 1900 RP ⇒ 1380 RP

Zmiany systemowe

Smocze Jaja

Ulice Neonowych Nocy nawiedził łaskawy Smok Skarbów i pozostał tam na tyle długo, żeby zostawić kilka jaj, a potem zniknął. Legenda głosi, że opuścił on Smocze Ziemie w poszukiwaniu odległych krain, które potrzebują równo podzielonych skarbów. Czy nasz świat mógłby być następny? (Prosimy!)

  • Na początku gry każdy gracz otrzymuje jajo.
  • Istnieje 5 różnych rozmiarów jaj. Im większe jajo, tym więcej rzeczy znajdziecie w środku, ale też tym dłużej będzie trwać jego wykluwanie.
  • Każdy gracz otrzyma jajo tych samych rozmiarów.
  • Zawartość każdego jaja ma identyczną wartość (choć same przedmioty różnią się od siebie).
  • Każde jajo będzie zawierać Księgę Cech, ale w tych większych znajdziecie składniki, gotowe przedmioty, przedmiot(y) światła i inne korzyści!

Kombinacje ulepszeń

Zmieniamy szanse wystąpienia niektórych kombinacji ulepszeń, aby gra pozostała świeża i sprawiała wam radość do zakończenia rotacji.

  • Ponownie wprowadzono Złoto/Srebro/Srebro.
  • Obniżono szanse na to, żeby 3. ulepszenie było Pryzmatyczne.
  • Zwiększono szanse na to, aby wszystkie ulepszenia w grze były Pryzmatyczne.
  • Łączne prawdopodobieństwo dowolnego ulepszenia Pryzmatycznego w grze pozostaje bez zmian.

Duże zmiany

Ogromne niczym zmiany, które dotkną Jayce’a i Viktora.


Ulepszenia

Im wcześniej zdobędziecie Przyspieszacz Metabolizmu, tym większe zapewni wam korzyści, zwłaszcza jeśli używacie go do uśmierzenia bólu po serii przegranych z Najemnikami!

  • Obrażenia Ładunku Elektrycznego III: 105/135/165/200 pkt. ⇒ 115/145/180/220 pkt.
  • Teraz Przyspieszacz Metabolizmu będzie dostępny tylko na etapie 1–4.

Cechy

Ponieważ teraz każdy otrzyma Księgę Cech dzięki Jaju Smoka Skarbów, upewniamy się, że warto zabiegać o nasze cechy maksymalne. Nie wahajcie się więc tworzyć swoich wymarzonych zestawień!

Ponadto chcę dostać trzech twardzieli, bez żadnych niespodzianek.

  • Szansa na trafienie krytyczne zabójców: 10/30/50% ⇒ 10/30/60%
  • Obrażenia trafienia krytycznego zabójców: 20/40/60% ⇒ 20/40/75%
  • Prędkość ataku pretendentów: 25/50/80/150% ⇒ 25/50/85/160%
  • Maksymalna wartość leczenia zależna od zdrowia chemtechowców: 4/8/13/20% ⇒ 4/8/15/25%
  • Prędkość ataku chemtechowców: 15/40/80/150% ⇒ 15/40/90/200%
  • Kolos: NOWOŚĆ: Premia za 3 jednostki – wasz kolos zyskuje o 800 pkt. zdrowia więcej (łącznie 1600 pkt.).
  • Zdrowie Wytwornych: 200/400/700 pkt. ⇒ 200/450/800 pkt.
  • Moc umiejętności Wytwornych: 20/40/70 pkt. ⇒ 20/45/80 pkt.
  • Odporność na magię zaklinaczy: 25/45/70/100 pkt. ⇒ 25/50/80/125 pkt.
  • Procentowe zwiększenie leczenia i tarcz zaklinaczy: 25/50/80/115% ⇒ 25/50/80/125%
  • Stróże prawa: NOWOŚĆ: Premia za 5 jednostek – wasi stróże prawa zyskują 80% prędkości ataku.
  • Obrażenia magiczne hexpertów przy trafieniu w przypadku osłonięcia tarczą: 15/25/45/75 pkt. ⇒ 15/30/55/90 pkt.
  • Najemnicy: nieznacznie zmniejszono wartość złota od 3 do 5 najemników od 0 do 5 przegranych.
  • Średnia wartość kuli najemnika (7): 8,9 szt. złota ⇒ 11,37 szt. złota
  • Wszechwampiryzm Biożerowania mutantów: 30/55/80% ⇒ 30/65/100%
  • Premia do obrażeń duszy towarzystwa (1): 15% ⇒ 18%
  • Pancerz i odporność na magię mafiosów: 55 pkt. ⇒ 50 pkt.
  • Mnożnik mafiosów (7): 55% ⇒ 50%
  • Zmniejszenie many przy 6 Yordlach: 30% ⇒ 33%

Jednostki: 1. kategoria

Dalej, kompozycje oparte na wczesnych wymianach 1. kategorii! Pojawi się też świetne wzmocnienie dla Poppy z 8 ochroniarzami, które wystrzeli was w kosmos!

  • Obrażenia od ataku Caitlyn: 45 pkt. ⇒ 50 pkt.
  • Obrażenia Strzału w Dziesiątkę Caitlyn: 800/1400/2000 pkt. ⇒ 900/1500/2250 pkt.
  • Obrażenia Defensywnego Podcięcia Camille: 150/200/300 pkt. ⇒ 200/275/375 pkt.
  • Obrażenia Srogiej Lekcji Illaoi: 200/325/550 pkt. ⇒ 250/375/650 pkt.
  • Procent uleczonych obrażeń od połączonego wroga w wyniku Srogiej Lekcji Illaoi: 25/30/40% ⇒ 30/35/45%
  • Prędkość ataku Jarvana IV: 0,6 jedn. ⇒ 0,7 jedn.
  • Procentowa premia do prędkości ataku Ponadczasowego Sztandaru Jarvana IV: 40/50/70% ⇒ 40/55/80%
  • Skalowanie pancerza Rzutu Puklerzem Poppy: 180/210/240% ⇒ 180/220/280%
  • Obrażenia Przebijającego Bełtu Twitcha: 30/50/70 pkt. ⇒ 60/70/80 pkt.

Jednostki: 2. kategoria

W ramach tego patcha zwiększamy obrażenia zadawane przez kilka jednostek kosztem ich niektórych efektów kontroli tłumu.

Czas nie zwalnia jak Robinsongz na drodze do zdobycia 1. rangi.

  • Obrażenia Gniewu Północy Sejuani: 275/400/650 pkt. ⇒ 300/450/750 pkt.
  • Czas działania ogłuszenia Gniewu Północy Sejuani: 1,5/2/3 sek. ⇒ 1,5/1,5/2 sek.
  • Wzmocnienie maksymalnej many Zileana: 40/80 pkt. ⇒ 30/70 pkt.
  • Obrażenia Bomby Zegarowej Zileana: 250/350/700 pkt. ⇒ 275/400/777 pkt.
  • Czas działania ogłuszenia Bomby Zegarowej Zileana: 1,5/2/2,5 sek. ⇒ 1,5/1,5/1,5 sek.

Jednostki: 3. kategoria

Upewniamy się, że każda jednostka 3. kategorii zyska szansę na poprowadzenie drużyny do zwycięstwa, bo tak właśnie okazuje się troskę.

Wszyscy na pokład pociągu do korzyści razem z waszym trenerem personalnym, Cho’Gathem, którego dieta z bohaterów wypełni was bohaterstwem!

  • Obrażenia od ataku Cho’Gatha: 90 pkt. ⇒ 100 pkt.
  • Maksymalna liczba ładunków Uczty Cho’Gatha: 20/40/999 ⇒ 30/60/999
  • Rozmiar Cho’Gatha teraz zwiększa się o 20% szybciej. Nie ma to wpływu na wzrost jego zdrowia. Po prostu staje się coraz większy i coraz groźniejszy.
  • Obrażenia Paktujemy? Gangplanka: 110/160/225 pkt. ⇒ 110/175/275 pkt.
  • Maksymalna premia VIP-a Leony do regeneracji zdrowia za każdą jednostkę, która obierze ją na cel: 0,8% ⇒ 1,25%
  • Wzmocnienie many Senny: 30/80 pkt. ⇒ 30/70 pkt.
  • Procentowe leczenie Przebijającej Ciemności Senny: 50% ⇒ 60%
  • Zdrowie Tryndamere’a: 750 pkt. ⇒ 800 pkt.
  • Obrażenia dodatkowe ataków podstawowych Tryndamere’a wzmocnionych dzięki Wirującemu Cięciu 3: 20% ⇒ 25%
  • Wzmocnienie maksymalnej many Zaca: 60/100 pkt. ⇒ 50/90 pkt.
  • Obrażenia Jok! Zaca: 300/400/600 pkt. ⇒ 300/450/700 pkt.

Jednostki: 4. kategoria

Przez całą rotację Orianna była wspierającą jednostką, którą dodaje się, aby uzyskać dopełniające cechy. Dzięki tym wzmocnieniom pozwolimy jej osiągnąć własne cele zamiast tylko gromadzić asysty – wstawcie tu jakieś inne nawiązanie do sportu, jeśli chcecie (nie znam się, jestem tylko gamerem).

Wzmocnienie obrażeń od ataku Dravena sprawiło, że wciąż powtarzam tę kwestię na głos.

  • Prędkość ataku Ahri: 0,75 jedn. ⇒ 0,8 jedn.
  • Wzmocnienie many Alistara: 85/170 pkt. ⇒ 80/160 pkt.
  • Obrażenia Zmiażdżenia Alistara: 150/250/1000 pkt. ⇒ 200/325/1200 pkt.
  • Czas działania ogłuszenia Zmiażdżenia Alistara: 2/2,5/8 sek. ⇒ 1,5/2/8 sek.
  • Obrażenia od ataku Dravena: 75 pkt. ⇒ 90 pkt.
  • Zdrowie Orianny: 750 pkt. ⇒ 700 pkt.
  • Wzmocnienie many Orianny: 50/130 pkt. ⇒ 30/90 pkt.
  • Prędkość ataku Orianny: 0,75 jedn. ⇒ 0,8 jedn.
  • Wytrzymałość tarczy Rozkazu: Fali Uderzeniowej Orianny: 120/170/600 pkt. ⇒ 140/200/700 pkt.
  • Obrażenia Rozkazu: Fali Uderzeniowej Orianny: 300/450/1200 pkt. ⇒ 325/450/1500 pkt.
  • Obrażenia Miażdżycielki z Piltover Vi: 125/200/500 pkt. ⇒ 175/250/600 pkt.

Jednostki: 5. kategoria

Czas wypuścić potwora na dwa kolejne patche.

  • Prędkość ataku Silco: 0,65 jedn. ⇒ 0,7 jedn.
  • Obrażenia od wybuchu Niestabilnej Mikstury Silco: 250/500/5000 pkt. ⇒ 350/600/5000 pkt.

Przedmioty

Zaklęcia oparte na obrażeniach zadawanych w czasie zmieniły Morellonomicon w bardzo groźny przedmiot, a nie jedynie odpowiedź na leczenie. Wprowadzamy więc znaczne osłabienie tej księgi w nadziei na to, że gracze znajdą inne opcje wyposażania niegrzecznych dziewczyn (Renata Glasc, Ahri itp.), które z niego korzystają. Pierwotnie planowaliśmy wprowadzić tę zmianę w Smoczych Ziemiach, ale postanowiliśmy zrobić to wcześniej, aby przekonać się, jak wpłynie ona na użytkowników wspomnianych zaklęć.

  • Maksymalne obrażenia od podpalenia Morellonomiconu: 20% ⇒ 10%

Niewielkie zmiany

Niewielkie niczym błąd, który popełniłem, wspominając o zmianach dotyczących Jayce’a i Viktora w tej sekcji. Ups!


Ulepszenia

  • Zdrowie Implantów Cybernetycznych: 150/250/350 pkt. ⇒ 125/200/300 pkt.
  • Zdrowie Powłoki Cybernetycznej: 150/250/350 pkt. ⇒ 125/200/300 pkt.
  • Zdrowie Łącza Cybernetycznego: 150/250/350 pkt. ⇒ 125/200/300 pkt.
  • Liczba szarych kul w ramach Złotych Darów I/II: 2/3 ⇒ 3/4
  • Ulepszono najniższą wartość (najgorszy możliwy przypadek) Złodziejskich Rękawic.

Cechy

Nowe Smocze Jaja nieco ułatwiają dostęp do niektórych trudnych do osiągnięcia cech maksymalnych, a zatem prewencyjnie je osłabiamy.

  • Podstawowa prędkość ataku nakręcanych: 10/35/80% ⇒ 10/35/70%
  • Regeneracja many uczonych: 5/12/25 pkt. ⇒ 5/15/25 pkt.
  • Podstawowe zdrowie Hextechowej Smoczycy innowatorów: 1125 pkt. ⇒ 1025 pkt.

Jednostki: 1. kategoria

Do dzieła.

  • Zdrowie Singeda: 650 pkt. ⇒ 700 pkt.

Jednostki: 2. kategoria

Siła Warwicka jest bardzo zależna od jego cech. Poprzez wprowadzenie dodatkowej Księgi Cech niezamierzenie wzmocniliśmy najsłodszego szczeniaczka z Zaun, a zatem wprowadzamy zapobiegawcze osłabienie, aby Warwick nie zerwał się ze smyczy podczas końcówki Neonowych Nocy.

  • Wzmocnienie maksymalnej many Rek’Sai: 60/80 pkt. ⇒ 50/70 pkt.
  • Leczenie Wiecznego Głodu Warwicka: 35/45/65 pkt. ⇒ 30/40/50 pkt.

Jednostki: 3. kategoria

  • Obrażenia Równoległej Konwergencji Ekko: 150/200/350 pkt. ⇒ 150/200/400 pkt.
  • Obrażenia Złowieszczych Wizji Malzahara: 650/900/1025 pkt. ⇒ 650/900/1100 pkt.

Jednostki: 4. kategoria

  • Obrażenia Fali Ostrzy Irelii: 60/90/550 pkt. ⇒ 75/100/550 pkt.
  • Dodatkowa prędkość ataku Rykoszetu Sivir: 45/65/250% ⇒ 30/60/300%

Jednostki: 5. kategoria

Po tym osłabieniu być może Viktor będzie musiał pożyczyć Jayce’owi swoją laskę.

Przypominamy, że Zeri wystrzeliwuje 5 naboi przy każdym ataku podstawowym, więc obrażenia wzrastają o 10 pkt. za każdy z nich. To wciąż mało, ale teraz powinno być trochę lepiej.

  • Zdrowie Jayce’a: 1000 pkt. ⇒ 999 pkt.
  • Osłabienie many Kai’Sy: 75/150 pkt. ⇒ 80/160 pkt.
  • Zdrowie Viktora: 850 pkt. ⇒ 851 pkt.
  • Obrażenia Burzy Marudorogów Veigara: 250/300/777 pkt. ⇒ 300/325/777 pkt.
  • Obrażenia magiczne przy trafieniu Piorunującego Strzału (umiejętności biernej) Zeri: 10/20/40 pkt. ⇒ 12/20/40 pkt.

Dwustrzał

Zmiany systemowe

Poprzednio gracze mogli kupować jednostki przy wzmacnianiu, ale nie mogli zmieniać własnej ławki. Doprowadzało to do sytuacji, w której gracze nie mogli kupować bohaterów ze względu na pełną ławkę bez możliwości sprzedaży jednostek w celu zrobienia miejsca tak jak w trybie standardowym. Choć nie jest to zbyt częsty przypadek, zależało nam na rozwiązaniu tego problemu.

  • Teraz można powrócić do własnej planszy, aby wprowadzić zmiany w rezerwie po wzmocnieniu swojego partnera.
  • W związku z tym wyłączamy też interfejs użytkownika podczas oglądania planszy partnera, ale powróci on, gdy już zajrzycie na własną.

Naprawione błędy

  • Teraz opis Salwy Ashe prawidłowo wskazuje spowolnienie prędkości ataku o 20%.

Podziel się ze znajomymi!