TFT Patch 14.3 – opis zmian


Reklama

Szczegóły zmiany na patch 14.3 Teamfight Tactics.


Księżycowy Festiwal trwa dalej! To już ostatni patch naszego Księżycowego Festiwalu, a to znaczy, że to wasza ostatnia szansa na farmienie PD Bardem w Powrocie 3.5 i odebranie elementów kosmetycznych Księżycowego Festiwalu. A jak już o tym mowa, to Chibi Porcelanowa Lux pojawi się w Królestwach Skarbów tylko na czas trwania tego patcha, więc pamiętajcie, żeby zgarnąć to iskrzące, rzygające tęczą i strzelające laserami Chibi! Choć Księżycowy Festiwal zakończy się pod koniec tego patcha, to jednak wydłużamy czas trwania Powrotu 3.5 o jeden patch (innymi słowy, ten tryb gry zniknie dopiero z końcem patcha 14.4). Jeśli chodzi o resztę patcha, to mamy zmiany wyważenia nie tylko dla Starcia Remiksów – Powrót 3.5 ma własną sekcję dotyczącą wyważenia! No i dobra, niedbale z mojej strony byłoby nie wspomnieć o jednej, bardzo dużej zmianie systemowej, o której powinniście wiedzieć – wyrównujemy dystrybucję łupów. Przejdźmy więc do rzeczy!

PATCH W SKRÓCIE

WYDARZENIE KSIĘŻYCOWEGO FESTIWALU I ZAWARTOŚĆ KOSMETYCZNA

Patch 14.3 to ostatni patch z naszym wydarzeniem Księżycowego Festiwalu. Choć to wydarzenie nas opuści, Powrót 3.5 zostanie z nami aż do końca patcha 14.4! Wraz z wydarzeniem zniknie również powiązana z nim zawartość kosmetyczna. Wszystkie przedmioty kosmetyczne z motywem wydarzenia Księżycowego Festiwalu (np. Chibi Porcelanowa Lux, Wieżowiec Złotego Smoka i nie tylko) znikną o 20:00 CET 22 lutego – tuż po zakończeniu wydarzenia i patcha 14.03 (20 lutego). Więcej informacji na temat zawartości kosmetycznej Księżycowego Festiwalu znajdziecie w naszym artykule o zawartości kosmetycznej dostępnym tutaj. Być może zauważyliście, że wydłużyliśmy czas dostępności Powrotu 3.5 o dodatkowy patch. Nie planowaliśmy tego i może się zdarzyć, że znajdziecie gdzieś jakieś artefakty (np. artykuły) ze starą datą zakończenia. Powrót 3.5 spotkał się jednak z większym zainteresowaniem, niż się tego spodziewaliśmy, dlatego uznaliśmy, że wystarczy patch wyważający (ten, o którym teraz czytacie), żeby ten tryb gry mógł cieszyć graczy nieco dłużej. Dodam jeszcze, że – być może to tylko moja opinia – dodatkowy patch Powrotu 3.5 może zachęcić niektórych graczy do wypróbowania czegoś więcej niż tylko Ja Mech. Na koniec wspomnę jeszcze, że na czas trwania tego jednego patcha mamy dla was nową Chibi – Chibi Porcelanową Lux!

CHIBI PORCELANOWA LUX

W tym patchu w Królestwach Skarbów pojawia się Chibi Porcelanowa Lux, która zniknie wraz z resztą zawartości Księżycowego Festiwalu w ostatnim dniu patcha.

ZMIANY SYSTEMOWE

DYSTRYBUCJA ŁUPÓW

Ograniczamy zróżnicowanie w przedmiotach z łupów poprzez zapewnienie każdemu graczowi tej samej liczby przedmiotów na każdym etapie. Choć zróżnicowanie jest niezbędne, aby każdy mecz TFT nie wyglądał dokładnie tak samo, to w tej chwili mamy go pod dostatkiem. Z tego względu część zróżnicowania zamieniamy na różnice w czasie pojawienia się konkretnych przedmiotów. Jak zawsze, przedmioty, jakie mogą się wam trafić, będą różnorodne, ale możecie już na dobre pożegnać się z otwarciami ze złotem.

  • Wszyscy gracze otrzymują teraz taką samą liczbę przedmiotów na każdym etapie.

ZASADY GWIAZD WIECZORU

Jest to naprawiony błąd, ale wpływa na zasady gwiazd wieczoru, dlatego umieszczam go tutaj i powtarzam w sekcji z naprawionymi błędami.

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego cecha gwiazdy wieczoru pojawiała się wielokrotnie, zamiast stosować się do zamierzonego okresu oczekiwania obejmującego 4 oferty w sklepie.

DUŻE ZMIANY

Duże jak stawki, które ciągle podbijam.

CECHY

Wprowadzenie Heartsteel na etapach 5. i 6. konsekwentnie pozwalało na rozwijanie skrzydeł przy niewielkiej szansie ich podcięcia. Zbyt często i zbyt konsekwentnie prowadziło to wprost na pierwsze miejsce. Zamiast więc modlić się o śmierć gwiazdy rocka, reagujemy i wprowadzamy osłabienie, które za cel obiera dokładnie tę sytuację. Ale nie martwcie się, nie mamy nic do Heartsteel i udowadniamy to, dając im JESZCZE WIĘCEJ serc przy Pryzmatycznym progu Heartsteel (10).

  • Serca za zabójstwa zdobywane przez Heartsteel na etapach 5 i 6: 2 ⇒ 1
  • Mnożnik serc Heartsteel: 1/2,25/5,5/10x ⇒ 1/2,25/5,5/18x
  • Obrażenia od ataku punków: 18/30/45% ⇒ 18/30/42%
  • Zdrowie punków: 180/300/450 pkt. ⇒ 180/300/420 pkt.
  • Szansa na trafienie krytyczne katów: maks. 25/100/200% ⇒ maks. 25/80/160%

JEDNOSTKI: 1. KATEGORIA

Znacie to uczucie, kiedy zupełnie naturalnie (to znaczy bez odświeżania) wpadacie na trójkę Olafów, potem na Gargantuiczną Determinację (złote ulepszenie Determinacji Kolosa), aż nagle tracicie prąd? No, ja też nie – muszę używać Mniejszego Powielacza. Standardowy zestaw dla Olafa ma mnóstwo przypadkowej mocy umiejętności, dzięki czemu utrzymuje się on za dobrze jak na jednostkę 1. kategorii.

  • Leczenie umiejętności Olafa: 20/25/35% mocy umiejętności ⇒ 20/25/30% mocy umiejętności

JEDNOSTKI: 2. KATEGORIA

Senna przepadła, odkąd ujarzmiliśmy siłę jej przyjaciół (Qiyany, Ekko) oraz siłę jej zdolności do zawierania nowych przyjaźni (Emblemat True Damage). Zwiększamy obrażenia Senny na każdym poziomie, ale w szczególności jej obrażenia jako 3-gwiazdkowej prowadzącej, żeby na niskim poziomie utrzymywały się tylko tony jej subwoofera.

  • Obrażenia umiejętności Senny: 105/155/225% mocy umiejętności ⇒ 110/165/255% mocy umiejętności

JEDNOSTKI: 3. KATEGORIA

Rozświetlamy wasz dzień kosztem tylnych linii wroga – wzmacniamy Lux.O Mordekaisera każdy intensywnie zabiega, a jednak nikt go nie docenia. Nasza najsilniejsza 3-gwiazdkowa jednostka 3. kategorii, Mordekaiser, ma bardzo wysokie obrażenia jak na obrońcę. Podtrzymujemy jego odporność, ale obniżamy pułap, do którego może on wywołać Opad Szczeny.A jakby tak o tym pomyśleć, to osłabienie Setta można potraktować jako wzmocnienie serii przegranych Heartsteel.

  • Obrażenia umiejętności Lux: 250/375/550% mocy umiejętności ⇒ 260/390/575% mocy umiejętności
  • Obrażenia umiejętności Mordekaisera: 220/330/525% mocy umiejętności ⇒ 200/300/480% mocy umiejętności
  • Finalne obrażenia umiejętności Mordekaisera: 220/330/525% mocy umiejętności ⇒ 200/300/480% mocy umiejętności
  • Zdrowie Setta: 950 pkt. ⇒ 900 pkt.
  • Obrażenia zadawane głównemu celowi umiejętności Setta: 275/420/680% mocy umiejętności ⇒ 250/375/600% mocy umiejętności
  • Obrażenia w stożku umiejętności Setta: 130/210/340% mocy umiejętności ⇒ 120/180/290% mocy umiejętności

JEDNOSTKI: 4. KATEGORIA

Odkąd ulubionej posiadaczce Emblematu True Damage odebrano ten przedmiot, Caitlyn cierpi z powodu niskich obrażeń lub zbyt wolnego rzucania zaklęć. Odpowiadamy na jedną z tych bolączek w nadziei, że będzie ona w stanie upolować więcej bohaterów bez potrzeby trzymania niszowego Emblematu. Choć nasza niedawna przeróbka Karthusa była wielkim krokiem naprzód, to zauważyliśmy, że jego początkowo rzucane zaklęcie wciąż ma zbyt wielki wpływ. Ograniczamy rozpęd, jaki jego drużyna nabiera po pierwszym rzuconym zaklęciu, natomiast zwiększamy moc umiejętności, jaką zyskuje on z każdym kolejnym użyciem zaklęcia – tak, dzięki temu Włócznia Shojin będzie na nim jeszcze lepsza. Troszeczkę nas poniosło z tym osłabieniem Twisted Fate’a w poprzednim patchu, więc oddajemy cwanemu kanciarzowi część mocy z nadzieją, że znajdzie on sobie miejsce na bardziej wyważonych terenach.

  • Wzmocnienie maksymalnej many Caitlyn: 0/90 pkt. ⇒ 0/75 pkt.
  • Obrażenia umiejętności Karthusa: 175/260/580% mocy umiejętności ⇒ 160/240/540% mocy umiejętności
  • Moc umiejętności Karthusa za każde rzucenie: 30% ⇒ 40%
  • Wzmocnienie many Twisted Fate’a: 30/120 pkt. ⇒ 30/105 pkt.

JEDNOSTKI: 5. KATEGORIA

Podkręcamy nasze najsłabsze jednostki 5. kategorii. Jhin wkracza do wagi ciężkiej w świecie muzyki klasycznej, natomiast melodie Sony podniosą was już nie tylko na duchu.

  • Pancerz i odporność na magię Jhina: 30 pkt. ⇒ 40 pkt.
  • Zdrowie Jhina: 850 pkt. ⇒ 950 pkt.
  • Leczenie umiejętności Kinetycznej (zielonej) wersji Sony: 5/8/100% zdrowia ⇒ 6/9/100% zdrowia
  • Czas działania tarczy Kinetycznej (zielonej) wersji Sony: 2/2/30 sek. ⇒ 2,5/2,5/30 sek.

ULEPSZENIA

Bliźniaczy Lęk związał się z kompozycjami punków i im podobnych (oi, garage, glampunk itp.), przez co zyskują one przewagę zbyt szybko i ze zbyt wielkim przytupem.Zabieramy Zmianę Biegu do sklepu z ulepszeniami i oliwimy wszystkie biegi, żeby miały większą moc teraz, kiedy serie zwycięstw i porażek wymagają więcej walk.

  • Zdrowie Bliźniaczego Lęku I: 350 pkt. ⇒ 300 pkt.
  • Prędkość ataku Bliźniaczego Lęku I: 35% ⇒ 30%
  • Zdrowie Bliźniaczego Lęku II: 500 pkt. ⇒ 450 pkt.
  • Prędkość ataku Bliźniaczego Lęku II: 50% ⇒ 45%
  • Złoto za każdą zamianę Zmiany Biegu: 2 szt. ⇒ 3 szt.

PRZEDMIOTY

Czy ja tu widzę wzmocnienie Terapii Szokowej (złotego ulepszenia)?!

  • Obrażenia pocisków Huraganu Runaana: 50% obrażeń od ataku ⇒ 55% obrażeń od ataku
  • Obrażenia magiczne Kosy Statikka: 30 pkt. ⇒ 35 pkt.

ARTEFAKTY I PRZEDMIOTY ŚWIATŁA

Po tym, jak w ostatnim patchu obniżyliśmy liczbę sztuk złota otrzymywanych za zabójstwo, Kosturowi Złotnika przyda się większa siła rażenia.

  • Podstawowa moc umiejętności Kostura Złotnika: 30% ⇒ 45%
  • Moc umiejętności Objęcia Ognia: 45% ⇒ 50%
  • Obrażenia pocisków Nawałnicy (Huraganu) Runaana: 100% obrażeń od ataku ⇒ 110% obrażeń od ataku
  • Obrażenia Przychylności (Kosy) Statikka: 70 pkt. ⇒ 80 pkt.

NIEWIELKIE ZMIANY

Niewielkie jak opisy patchów za czasów, kiedy 3.5 było aktualne. Nie wierzycie? To wyszukajcie sobie opis patcha TFT 10.18.

CECHY

Czy bohaterom emo jest smutno, kiedy dostają wzmocnienia?

  • Moc umiejętności emo: 0/0/10% ⇒ 0/0/20%

JEDNOSTKI

Błagam, dajcie Garenowi złapać za Kostur już na dobre.

  • Zysk zdrowia umiejętności Garena: 215/230/245% mocy umiejętności ⇒ 215/245/275% mocy umiejętności
  • Obrażenia uderzenia umiejętności Jaxa: 230/345/520% mocy umiejętności ⇒ 240/360/560% mocy umiejętności

GWIAZDY WIECZORU

Premia gwiazdy wieczoru Zeda nie miała przedtem zastosowania do jego cieni. Zmodyfikowaliśmy tę premię, aby skupiała się na samym Zedzie. Chociaż może wam to wyglądać na osłabienie, to zwróćcie uwagę, że jest to po prostu 5% wzmocnienia obrażeń od ataku dla gwiazdy wieczoru Zeda.

  • Vi: 250 pkt. zdrowia i 15% obrażeń od ataku ⇒ 200 pkt. zdrowia i 15% obrażeń od ataku
  • Kayle: 25% prędkości ataku ⇒ 20% prędkości ataku
  • Zed: +100 pkt. zdrowia, a Cień ma +10% obrażeń od ataku / +10% prędkości ataku ⇒ +100 pkt. zdrowia i +5% obrażeń od ataku
  • Sona: +5% prędkości ataku i +1% prędkości ataku za każdy atak ⇒ +5% prędkości ataku i +2% prędkości ataku za każdy atak

ULEPSZENIA

Tworzymy lepiej wyważoną wersję Zrównoważonego Budżetu dla etapu 4-2, gdy ekonomia nie ma tak wielkiego wpływu. Teraz z jeszcze większym budżetowaniem!A do tego wzmacniamy ulepszenie, które kosztowało graczy więcej PL niż sama cecha – mowa tu o Obiektach Westchnień, jeśli nie wyraziłem się jasno.

  • Zrównoważony Budżet: Dodano Zrównoważony Budżet+, który może pojawić się na etapie 4-2 i daje 9 szt. złota na rundę.
  • Zrównoważony Budżet nie jest już dostępny na etapie 4–2.
  • Obrażenia bomby Grubszej Ryby: 85% obrażeń od ataku ⇒ 100% obrażeń od ataku
  • Zmniejszenie zdrowia Nieskończonych Hord i Nieskończonych Hord+: 20% ⇒ 15%
  • Dodatkowe serca Obiektów Westchnień: 20% ⇒ 25%
  • Zestaw Startowy przyznaje teraz 4 szt. złota.

ZMIANY POWROTU 3.5

Jak leci, kosmiczni kowboje? Mamy dla was nową sekcję dotyczącą starej rotacji. Naszym głównym zadaniem była seria mniejszych zmian tam, gdzie było najwięcej braku zrównoważenia. Powrót 3.5 to nadal dający mnóstwo radochy tryb, który powinien skupiać się na nostalgii i dobrej zabawie, a niekoniecznie na idealnym wyważeniu, więc chociaż lista zmian może wydawać się długa, to nie próbujemy tu wprowadzać patcha, który wymuszałby na was poznanie nowej mety (albo co gorsza – nowej kompozycji). W skrócie: dalej możecie grać na zasadzie „JA MECH, NIE ZMIENIAĆ”, ale teraz będziecie mogli z nią zrobić coś więcej niż wyłącznie mecha – tak tylko mówię.

CECHY

  • Leczenie lub obrażenia Maszyn Wojny (8): 800 pkt. ⇒ 1000 pkt.
  • Zdrowie cyborgów: 250/550 pkt. ⇒ 300/650 pkt.
  • Obrażenia od ataku cyborgów: 20/45% ⇒ 25/50%
  • Obrażenia od ataku / moc umiejętności Mrocznych Gwiazd (8): 50 pkt. ⇒ 45 pkt.
  • Moc umiejętności czarodziejów: 20/40/70 pkt. ⇒ 25/45/75 pkt.

JEDNOSTKI

Pozwalamy sobie ograniczyć kontrolę tłumu i łupienie many, aby inne kompozycje, które do tej pory były przez nie eliminowane, też mogły zademonstrować swój hipergalaktyczny zmysł taktyczny. Poza tym jednym wyjątkiem skupiliśmy się na wzmocnieniach.

  • Zdrowie Leony: 650 pkt. ⇒ 700 pkt.
  • Mana Leony: 50/100 pkt. ⇒ 40/80 pkt.
  • Zdrowie Poppy: 650 pkt. ⇒ 700 pkt.
  • Wytrzymałość tarczy umiejętności Poppy: 250/325/400 pkt. ⇒ 300/375/475 pkt.
  • Obrażenia od ataku Luciana: 50 pkt. ⇒ 55 pkt.
  • Współczynnik mocy umiejętności drugiego strzału Luciana: 175/260/415% mocy umiejętności ⇒ 200/300/450% mocy umiejętności
  • Czas działania ogłuszenia Xin Zhao: 1,5 sek. ⇒ 1 sek.
  • Czas działania ogłuszenia Ashe: 1,5/1,5/2 sek. ⇒ 1/1/1,5 sek.
  • Obrażenia umiejętności Ashe: 250/375/625% mocy umiejętności ⇒ 225/335/560% mocy umiejętności
  • Zdrowie Dariusa: 700 pkt. ⇒ 750 pkt.
  • Obrażenia umiejętności Dariusa: 270/405/630 pkt. ⇒ 290/435/675 pkt.
  • Złupienie many umiejętności Ezreala: 30% ⇒ 20%
  • Obrażenia umiejętności Ezreala: 225/330/575% mocy umiejętności ⇒ 200/300/450% mocy umiejętności
  • Dodatkowe obrażenia nieuchronne Mastera Yi: 65/100/160% mocy umiejętności ⇒ 50/75/125% mocy umiejętności
  • Prędkość ataku Jinx: 0,7 jedn. ⇒ 0,8 jedn.

NAPRAWIONE BŁĘDY

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego gwiazdę wieczoru Akali można było znaleźć, będąc już w posiadaniu gwiazdy wieczoru Akali.
  • Lucian nie będzie już czasem wystrzeliwać dodatkowego strzału.
  • Umiejętność Luciana teraz prawidłowo przestaje się skalować, gdy prędkość ataku wyniesie 5,0 jedn. (wcześniej mogła się skalować nieco ponad 5,0 jedn.).
  • Umiejętność Luciana nie będzie już czerpać korzyści z prędkości ataku przekraczającej 5,0 jedn., kiedy trzyma Ząb Nashora.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Przekuwacz i Przedmioty Pandory nigdy nie mogły przyznać Włóczni Shojin.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Przedmioty Pandory mogły przyznać Ostrze Hazardzisty w wersji z Hyper Roll poza trybem Hyper Roll i na odwrót.
  • W opisie umiejętności Yasuo uwzględniono, że zadaje on obrażenia fizyczne.
  • W opisie umiejętności Amumu uwzględniono skalowanie jego obrażeń z pancerzem na każdym poziomie gwiazdek.
  • Ornn nie miał licencji. Po przeciągnięciu nad sklep opis Kowadła Artefaktów brzmi teraz: „Otwórz Zbrojownię z artefaktami”, nie: „Otwórz Zbrojownię przedmiotów Ornna”.
  • W opisie umiejętności Kayle poprawnie wskazano jej osłabienie jako 20%, nie 30%.
  • Binarny Zrzut poprawnie przyznaje atakującym rzucającym zaklęcia oraz atakującym prowadzącym przedmioty z listy zalecanych dla nich przedmiotów.
Reklama

Podziel się ze znajomymi!