PolscyGracze.pl
Dołącz do naszej grupy! Nasz Discord

Tryb Clash jest już dostępny!

Tryb Clash jest już dostępny w Lidze! Sprawdźcie na czym polega oraz nie zapomnijcie stworzyć własnej drużyny, aby powalczyć o nagrody.


Rywalizuj z drużynami ze swojego regionu o ekskluzywne nagrody podczas tego trzydniowego turnieju. Clash zaczyna się 25 maja i odbywa się co dwa tygodnie. Aby dołączyć do Clash, potrzebujesz biletu, ale mamy dla ciebie jeden gratis. Ukończ tę interaktywną wycieczkę instruktażową, podczas której trafisz do próbnego turnieju i zdominujesz rywali w weekend. Na jej końcu odblokujesz darmowy bilet, który możesz wykorzystać dowolnego dnia w Clash.

WALCZCIE JAKO DRUŻYNA. WYGRYWAJCIE RAZEM.

Witamy w Clash — nowym turniejowym trybie dla drużyn. Co dwa tygodnie pięcioosobowe drużyny zmierzą się w walce w pojedynczej drabince eliminacji. Turnieje trwają trzy dni i każdy z nich ma motyw przewodni związany z Runeterrą. Wasza drużyna może wybrać, którego dnia rozpocznie zmagania i przez ile dni będzie rywalizować.

Zmierzycie się z przeciwnikami na waszym poziomie umiejętności, więc będziecie walczyć o chwałę w brązie lub zetrzecie się z najlepszymi drużynami w regionie. Grając, będziecie zdobywać nagrody, które stają się coraz lepsze, im więcej wygrywacie. Zbierzcie drużynę i zmiażdżcie przeciwników!

PRZYGOTUJCIE SIĘ NA CLASH

Wymogi kwalifikacyjne do Clash

Musicie posiadać rangę w dowolnej kolejce na Summoner’s Rift oraz minimalnie 2. poziom honoru. Zanim rozpoczniecie udział, musicie zweryfikować swoje konto przez SMS. Kapitanowie drużyn zostaną powiadomieni, jeśli zaproszony gracz nie spełni wymagań.

Weryfikacja SMS

Bardzo poważnie podchodzimy do kwestii smerfowania i nie dopuszczamy go w Clash. Aby to uniemożliwić, wszyscy gracze muszą powiązać swoje konto z prawdziwym numerem komórkowym. Możecie ukończyć weryfikację przez SMS w menu ustawień lub w zakładce Clash. Numer zostanie przypisany do konta na 6 miesięcy.

Wpiszcie hasło do swojego konta, aby przejść do ekranu SMS. Następnie wybierzcie kod kraju i podajcie pełny numer telefonu, aby otrzymać wiadomość z kodem. Po wpisaniu kodu wasz udział w Clash będzie zweryfikowany! Nie możecie wykorzystać w tym celu VoIP ani telefonów stacjonarnych.

ZBIERZCIE DRUŻYNĘ

Stwórzcie drużynę lub dołączcie do istniejącej

Potrzebujecie pięcioosobowej drużyny, aby grać w Clash. Kapitanowie drużyn tworzą drużynę w zakładce Clash i wybierają, których graczy zaprosić. Zaproszenia do drużyny Clash znajdziecie na górze listy znajomych. Po zatwierdzeniu składu przed pierwszym meczem nie można wyrzucić członków drużyny ani zmienić składu, nawet jeśli jest w nim ktoś, kto gra tylko Teemo. Pięciu wybranych graczy pozostaje razem przez cały turniej, niezależnie od tego, czy wygracie, przegracie czy dołączycie ponownie.

Nazwa drużyny oraz logo

Kapitan drużyny wybiera nazwę, tag oraz logo. Kapitanowie mogą zmieniać te informacje, dopóki cały skład nie zostanie zatwierdzony przed pierwszym meczem. Jeżeli którykolwiek z członków drużyny wygrał logo w poprzedniej edycji Clash, kapitan może je wykorzystać. Jeżeli więcej niż jeden gracz posiada dane logo, zespół odblokuje barwy. Tęczowe kraby, różowe Barony oraz wrednie wyglądające Poro dadzą waszym przeciwnikom znać, że to nie wasze pierwsze starcie!

Nazwy drużyn oraz tagi wykorzystują te same filtry co imiona przywoływaczy, więc spróbujcie czegoś innego, jeśli nazwa nie przejdzie (nie zmuszajcie nas, byśmy wysłali was na kurs dobrych manier). Możecie używać takiej samej nazwy i taga co inne drużyny.

Bilety

Aby dołączyć do Clash, potrzebujecie biletu. Wystarczy jeden bilet, ale jeżeli czujecie się tak pewni siebie, że szturmowalibyście Janną za wieżę przeciwnika, to możecie wykorzystać pięć biletów. Każdy z członków drużyny sam decyduje o liczbie biletów i ich nagrody będą od tego zależne. Gdy zdecydujecie się na podstawowe lub ulepszone wejście (gdy cała drużyna zatwierdzi swój udział przed meczem), rodzaj wejścia nie może zostać zmieniony.

Bilety można zdobyć z misji, od współgracza lub kupić w sklepie. Co dwa turnieje (raz na każdy motyw przewodni) wypełnienie misji Clash odblokuje bilet. Współgracz może zaofiarować zwykłe wejście dowolnej osobie znajdującej się w drużynie. W sklepie można kupić maksymalnie 3 bilety za niebieską esencję (990 NE za jeden) w każdym turnieju oraz dowolną liczbę za RP (215 RP za jeden).

Jedyną różnicą między użyciem jednego biletu i pięciu jest pula nagród oraz Punkty Triumfu, które otrzymacie. Jeden bilet daje wam podstawowe nagrody, a pięć biletów — ulepszone.

Wykorzystane bilety starczą, dopóki będziecie wygrywać, więc jeśli przegracie, musicie użyć kolejnych biletów, aby móc grać następnego dnia. Nie martwcie się niewykorzystanymi biletami. Jeżeli nie wykorzystacie ich podczas tego turnieju, pozostaną one na koncie, aby można było wykorzystać je podczas innego.

Zatwierdzenie

Każdy dzień Clash zaczyna się od fazy zatwierdzenia. Rozpoczyna się ona trzydzieści minut przed pierwszymi meczami. Drużyna może dokonać zatwierdzenia przez cały ten okres, zanim odliczanie dojdzie do zera. Mecze rozpoczynają się tuż po zakończeniu zatwierdzenia. Jeżeli cała drużyna nie zatwierdzi udziału, nic was nie uratuje. Nie weźmiecie udziału w meczach tego dnia. Nie róbcie tego swojej drużynie.

DOBÓR PRZECIWNIKÓW

System dobierania przeciwników według kręgów

W przeciwieństwie do rozgrywek rankingowych, Clash wykorzystuje system kręgów, aby dobierać przeciwników — IV krąg jest najsłabszy, a I krąg najlepszy. Kręgi indywidualne są ustalane na podstawie rankingu w elastycznej kolejce i kolejce Solo/Duet, a także wyników w poprzednich turniejach Clash. Krąg drużyny (średni poziom umiejętności wszystkich graczy) określi jej przeciwników. Krąg drużyny będzie się dostosowywać w miarę dodawania i usuwania graczy.

W drużynie nie ma ograniczeń co do różnic w poziomie umiejętności. Można grać z jednym platynowym graczem i czterema brązowymi, ale krąg drużyny będzie określany na podstawie najlepszego gracza. Takie drużyny mogą zmierzyć się z przeciwnikami z tego samego kręgu (o identycznym średnim poziomie umiejętności), którzy zjadają brązowych graczy na śniadanie. Powiadomimy kapitanów, jeśli jest możliwe, że traficie na takie mecze.

Krąg drużyny znajduje się na szczycie składu drużyny, a krąg każdego z graczy jest widoczny po najechaniu na nich kursorem. Drużyny z różnych kręgów nie będą rywalizować ze sobą w Clash — możecie traktować kręgi jak osobne turnieje.

Rezerwowi

Jeżeli jeden z graczy nie może grać danego dnia, może zastąpić go rezerwowy. Rezerwowi mogą grać podczas drugiego i trzeciego dnia Clash. Gdy zostaną zatwierdzeni, będą grać we wszystkich meczach danego dnia. Rezerwowi zostaną usunięci ze składu po zakończeniu wszystkich meczów danego dnia, ale jeśli ponownie będą potrzebni, wystarczy zaprosić ich następnego dnia. Gracze mogą być rezerwowymi w drużynach, które przynajmniej raz grały w standardowym składzie.

Kapitanowie drużyn zapraszają rezerwowych podczas fazy zatwierdzania za pomocą przycisku zapraszania, znajdującego się obok członka drużyny, którego chcą zastąpić. Gracz rezerwowy musi być w tym samym lub niższym kręgu co gracz, którego ma zastąpić. Zastąpiony gracz może odzyskać swoje miejsce przed zakończeniem fazy zatwierdzania, jeżeli jego randka z Dostawczynią Pizzy Sivir nie wypaliła.

Gracze rezerwowi potrzebują jednego biletu na uczestnictwo i otrzymują wszystkie nagrody, jakie wygra tego dnia drużyna, z wyjątkiem trofeów. Gracze, którzy zostali zastąpieni, ale wydali bilet (jeśli wygrali w ostatniej drabince), otrzymają nagrody, jakby osiągnęli wynik 0-2 tego dnia. Jeżeli drużyna wygra w drabince, oryginalny członek drużyny otrzyma takie nagrody podczas trzeciego dnia.

RYWALIZACJA

Sprawdzanie

Po zakończeniu zatwierdzania i przypisaniu do drabinki, drużyna ma siedem minut na sprawdzenie przeciwników. Okienko sprawdzenia pokaże statystyki przeciwników oraz to, po której stronie rozpoczną. Zobaczycie statystyki zwycięstw oraz Z/Z/A najczęściej wybieranych przez nich bohaterów, bohaterów z najwyższym poziomem maestrii oraz historię poprzednich meczów w Clash. Jednakże przeciwnicy mogą sprawdzić was tak samo, więc stawianie na młyńca może skończyć się Garen-towanym banem.

Strona sprawdzania jest także dostępna między meczami, więc możecie sprawdzić innych przeciwników w drabince, aby zaplanować wybory i bany.

Drabinki

Codziennie będziecie rywalizować w pojedynczej drabince eliminacji. Najlepsze nagrody zgarniają wyłącznie drużyny, które dołączają pierwszego dnia i grają przez wszystkie trzy dni. Jeżeli będziecie niepokonani przez wszystkie trzy dni, wasz występ w turnieju będzie wyglądał tak:

Pierwszego dnia traficie do drabinki, w której są cztery drużyny i rozegracie dwa mecze z drużynami na tym samym poziomie umiejętności. Zwycięstwa przeniosą się na następny dzień do drabinki, w której jest osiem drużyn, gdzie rozegracie trzy mecze. W niedzielę będziecie w drabince, w której jest szesnaście drużyn i zmierzycie się z czterema drużynami w walce o trofeum Clash.

Jeżeli przegracie pierwszy mecz dowolnego dnia, wasza drużyna trafi do drabinki pocieszenia, gdzie będzie walczyć o nagrody. Wygranie w tej drabince nie będzie się liczyć do trofeum Clash, ale będziecie mogli dołączyć ponownie następnego dnia.

Nowe drabinki zaczynają się każdego dnia, więc wasza drużyna może dołączyć do Clash każdego dnia turnieju. Jeżeli wygracie w piątek i nie możecie rywalizować w sobotę, możecie pominąć ten dzień i grać w niedzielę w ośmiodrużynowej drabince za pomocą tego samego biletu. Możecie wybrać, w które dni chcecie (albo nie) grać.

Przyjrzyjcie się dokładniej kombinacjom drabinek.

Wybór bohaterów

Po zakończeniu sprawdzania przechodzicie prosto do wyboru bohaterów. Wybór bohaterów podczas Clash jest identyczny jak draft podczas LCS — dwie fazy banowania, dwie fazy wyborów. Kapitan drużyny podejmuje wszystkie decyzje związane z banami.

Nie przejmujcie się skomplikowanymi wymianami bohaterów, ponieważ wszyscy są dostępni w Clash! Pamiętajcie, by sprawdzić swoje runy i czary przywoływacza, ponieważ nikt nie chce grać z Orianną z Porażeniem i Uzdrowieniem.

Na wypadek, gdybyście się rozłączyli albo za długo „podgrzewali żarcie w mikrofali”, przygotowaliśmy plan awaryjny na czas Clash. Jeżeli nie wskażecie bohatera podczas wyboru bohaterów, zostanie przydzielony wam losowy bohater — chcemy unikać opuszczania kolejki. Jeżeli nie jesteście aktywni, ale trzymacie kursor nad jakimś bohaterem, zostanie on wybrany, jeśli tylko będzie to możliwe.

Nagła śmierć

Tryb nagłej śmierci sprawia, że mecze mają określoną długość. Po 60 minutach wieże stają się łatwiejsze do zniszczenia. Po 65 minutach budowle zaczną uszkadzać się same w określonym tempie i porządku (najpierw wieże, potem inhibitory, następnie wieże nexusa, a na końcu sam nexus). Po upływie 70 minut tylko jeden zespół zwycięży. GG.

Smerfowanie

Smerfy to gracze, którzy w Clash nie używają swoich najwyżej rozstawionych kont (każdy gracz powinien korzystać ze swojego najlepszego konta). Podejmujemy stosowne kroki, aby uchronić Clash przed smerfami, żeby niżej usytuowane drużyny nie mierzyły się z przeciwnikami, którzy usiłują obejść system. Nasze procedury, razem z weryfikacją SMS, zostały opracowane, aby zapewnić fair play w turniejach. Zapewne nie uda się wyłapać wszystkich smerfów, ale postaramy się jak najlepiej chronić Clash. Gracze, którzy się prześlizgną, lecz potem zostaną złapani, muszą się liczyć z karami dla całej drużyny. Nie będą mogli ponownie brać udziału i stracą wszystkie nagrody zdobyte w Clash.

WYGRAJ NAGRODY

Nagrody

Clash zapewnia całkowicie nowe nagrody, które stają się lepsze z każdą wygraną. Otrzymacie Punkty Triumfu za wygrywanie meczów oraz łupy, gdy wypadniecie z drabinki. Punkty Triumfu odblokowują nagrody takie jak banery. Najlepsze nagrody — trofea — są za wygrywanie drabinek. Banery i trofea pokazują się podczas meczów na Summoner’s Rift. Nazwa drużyny oraz trofea zwycięzców szesnastodrużynowej drabinki zostaną wyświetlone na stronie zwycięzców.

Punkty Triumfu

Z każdym zwycięstwem otrzymasz 200 Punktów Triumfu. Liczba PT zależy od kręgu twojej drużyny (wyższe kręgi gwarantują więcej PT) i liczby użytych biletów. Liczba PT zostanie zsumowana z dwóch turniejów, odblokowując banery oraz loga. Banery będą pojawiać się w waszych alejach na Summoner’s Rift oraz na stronie profilu po wygranej.

Łupy

Każdy gracz, który weźmie udział w turnieju, otrzyma Kulę Clash (jeden bilet) lub Kapsułę Clash (pięć biletów). Łupy są przyznawane po zakończeniu występu w turnieju. Jeśli dołączycie ponownie, otrzymacie więcej łupów. Możecie spodziewać się dopalaczy PD oraz nowego loga w każdej Kuli i Kapsule. Będą zawierać lepsze nagrody, jeśli wygracie więcej meczów.

Trofea

Trofea to najrzadsze nagrody! Dopasują się do aktualnego motywu przewodniego turnieju. Piedestał pokazuje krąg, a kolor klejnotu pokazuje, w której drabince wygraliście. Trofea będą znajdować się obok Nexusa w grach na Summoner’s Rift przez dwa tygodnie.