Zdaje się, że rozmieszczenie graczy zbyt mocno się nie zmieniło od ostatnich zmian.
Celem Riotu było ograniczenie ilości graczy w ostatnich dywizjach danego tieru rankingowego. Wcześniej wielu graczy wchodziło do diamentu 5 i tam zostawali, ponieważ nie chciało im się wchodzić wyżej. Tak wyglądała sytuacja w 2018 roku.
Jak można zauważyć, zdecydowana większość osób była w Diamencie 5. Trend ten malał wraz z niższym tierem i zdaje się, że problem ten nadal pozostał taki sam. Obecnie wielu graczy z Diamentu 4 mocno narzeka na ilość punktów, często niemal traci się ich dwukrotnie więcej w porównaniu do tego co się otrzymuje za wygranie gry. To jednak nie pomaga.
Oto jak statystyki wyglądają obecnie.
Liga | Ranga | % Rangi | % Ligi |
Challenger | Challenger | 0.03% | 0.03% |
GrandMaster | GrandMaster | 0.07% | 0.07% |
Master | Master | 0.04% | 0.04% |
Diament | Diament I | 0.17% | 4.00% |
Diament II | 0.30% | ||
Diament III | 0.54% | ||
Diament IV | 2.99% | ||
Platyna | Platyna I | 1.27% | 10.00% |
Platyna II | 1.93% | ||
Platyna III | 2.50% | ||
Platyna IV | 4.29% | ||
Złoto | Złoto I | 3.95% | 26.09% |
Złoto II | 5.76% | ||
Złoto III | 6.59% | ||
Złoto IV | 9.79% | ||
Srebro | Srebro I | 7.25% | 36.47% |
Srebro II | 9.93% | ||
Srebro III | 9.45% | ||
Srebro IV | 9.84% | ||
Brąz | Brąz I | 6.80% | 19.91% |
Brąz II | 5.45% | ||
Brąz III | 4.21% | ||
Brąz IV | 3.45% | ||
Żelazo | Żelazo I | 1.51% | 3.37% |
Żelazo II | 1.18% | ||
Żelazo III | 0.57% | ||
Żelazo IV | 0.11% |
Obecnie zdecydowanie większy procent graczy znajduje się w diamencie niż kiedyś, w wyższych tierach nie przybyło ich zbyt wielu. Być może wpływ na to ma obecny wygląd rankedów i ramka wyświetlająca aktualną rangę.