Wady nieustannie rozwijającej się gry – Problemy Ligi


Reklama

Liga w ostatnich miesiącach traci wielu graczy, Doublelift zdecydował się na poruszenie tego tematu.


Doublelift stworzył film, w którym porusza aktualne problemy w Lidze. Główną przyczyną niezadowolenia z ostatnich zmian jest wyparcie ADC czy też zbyt duża ilość zmian, przez które gracze nie mogli się odnaleźć.

Video

Jeden z czołowych deweloperów gry – Ghostcrawler stworzył dość długi post z odpowiedzią na film Doublelifta.

Koszt zmian

Wszystkie zmiany maja swój koszt, zwłaszcza ciągłe resetowanie stanu gry, aby była odczuwalna jako coś nowego po każdym przedsezonie i środku sezonu. Chcemy cały czas iść naprzód, nawet jeżeli wydaje się, że to był krok w tył.

Cel zmian

W niektórych przypadkach, jeżeli nie ma zmian, gracze wymyślają nowe taktyki i metę. Nie ma w tym nic złego. Riot przyjął inne podejście polegające na ciągłym rozwoju gry.
W przypadku zmian bohatera, którym dana osoba gra, będzie ona musiała poświęcić trochę czasu na

Ostatnie zmian

Od ostatniego przedsezonu pojawiło się sporo dużych zmian – modyfikacje dżungli i dolnej alei. Zmiany te były satysfakcjonujące, jednak wiedzieliśmy, że nie obędzie się bez kolejnych usprawnień. Chcieliśmy ulepszyć Ligę na dłuższą metę.
Środek sezonu miał na celu poprawić to, czego się nie udało w przedsezonie. Nie wiedzieliśmy jak będzie wyglądała gra po wypuszczeniu wszystkich zmian jednocześnie, więc rozłożyliśmy to na kilka aktualizacji. W przedsezonie zamierzamy dodać jedną dużą aktualizacje i kontynuować podejście jednoetapowe w przyszłości.

Nieumyślne skutki zmian

Chociaż nasze zmiany są zamierzone, to ich wpływ niekoniecznie. Testujemy naprawdę sporo zmian, ale wypuszczamy tylko te najlepsze.
Chcieliśmy wprowadzić pewne zmiany strzelców. Nie chcieliśmy usuwać Tristany Caitlyn czy Rekklesa.
ADC zmierzają cały czas ku lepszemu miejscu.

Zmiany Competitive

Sezon competitive jest dla nad dużym wyzwaniem, ale nie balansujemy gry pod profesjonalistów, w tym przypadku musimy iść na pewne kompromisy, które będą dobre dla widzów i graczy. Stąd też wcześniejsze wypuszczanie znaczących zmian, aby gracze mogli się do nich dostosować.

Obecnie największym problemem jest dzielenie linii, z którym staramy się walczyć.

Zmiany bohaterów

Wiemy, że podejmujemy duże ryzyko stracenia osób, których dotykają reworki bohaterów, zwłaszcza jeżeli posuniemy się zbyt daleko. Czasami uważamy, że warto to zrobić dla samej gry.

Aatrox jest szerszym tematem, który ilustruje wiele możliwości i wyzwań związanych z aktualizacją bohaterów.

 

Reklama

Podziel się ze znajomymi!