Więcej mniejszych aktualizacji w 11 sezonie


Reklama

Riot o planach systemu wdrażania mniejszych aktualizacji.


W 2021 roku chcemy wprowadzić więcej niewielkich poprawek projektowych bohaterów, przedmiotów i run. Mamy poczucie, że nasze większe projekty (nowi bohaterowie i VGU) oraz regulacje wyważenia w kolejnych patchach przebiegają całkiem sprawnie, jest jednak przestrzeń „pomiędzy”, dzięki której moglibyśmy bardziej elastycznie podchodzić do ulepszania gry.

Projekty te mogą dotyczyć zagadnień takich jak:

  • Nadmierne nastawienie na profesjonalistów
    • Bohaterowie z problemami dotyczącymi modelu (w przeciwieństwie do problemów dotyczących siły), które wpływają na wyważenie w dłuższej perspektywie.
    • Są wybierani często przez graczy profesjonalnych, ale mają bardzo niski współczynnik zwycięstw w kolejce solo, przez co ich osłabianie staje się dość problematyczne.
    • Bohaterowie ci często spełniają wzorzec „im więcej masz umiejętności, tym lepiej likwidujesz kontrowanie”, zamiast po prostu mieć trudne do wykonania kombinacje, które profesjonaliści potrafią lepiej wykorzystywać. Jak można się spodziewać na poziomie profesjonalnym ich słabe strony są mało dotkliwe.
    • Przykłady: zbliżające się zmiany Tahma Kencha, zmiany Sylasa w sezonie 10.
  • Problemy z jakością rozgrywki lub kontrowaniem na wszystkich poziomach umiejętności
    • Ci bohaterowie są zwykle zrównoważeni (w przeciwieństwie do bohaterów nadmiernie nastawionych na profesjonalistów, którzy często są zbyt słabi do zwykłej gry), a czasem nawet popularni. Jednak obniżają ogólną jakość rozgrywki, ponieważ mają za mało możliwości kontrowania lub nagradzają strategie, które redukują złożoność gry i interakcje w przypadku innych graczy.
    • Przykłady: Aphelios (redukcja zasięgu i obszarowych obrażeń eksplozywnych w s10), Akali (usunięcie niewidzialności pod wieżą w s9).
  • Starsi bohaterowie, którzy potrzebują miłości
    • Często ci bohaterowie mają odpowiednią siłę i współczynniki zwycięstw, ale gracze mają po prostu poczucie, że nie pasują do aktualnego stylu gry.
    • Takie aktualizacje będą polegać często na znalezieniu sposobu podkreślenia tożsamości bohatera i uatrakcyjnienia, doprecyzowania lub uwydatnienia posiadanych mocy.
    • Przykłady: nadchodzące zmiany Rammusa, zmiany Jinx w patchu 11.3.
  • Przedmioty niespełniające założeń
    • Nieatrakcyjne ― czasami przedmiot, mimo że jest wyważony, nie realizuje swojej funkcji w wystarczająco interesujący sposób, przez co gracze nie kupują go, chociaż jest dobry.
    • Niezdrowe ― niwelują możliwość kontrowania lub zbyt wypaczają obraz rozgrywki (przez obrażenia eksplozywne, utrzymywanie się, zasięg) i to właśnie chcemy skorygować. (np. Miecz-Pistolet Hextech).
    • Mające niejasne przeznaczenie ― przedmioty nie mają jasno określonych warunków, w których są silne, lub te warunki są bardzo ograniczone. W efekcie przedmioty są albo ogólnie słabe, albo niezbędne, jeśli mają przypisaną zbyt dużą ogólną siłę.
  • Runy niespełniające założeń
    • Wzorzec wypaczający ― niektóre runy są rzadko wybierane przede wszystkim dlatego, że są zbyt wymagające i wywołują w graczach wrażenie grania runą, a nie bohaterem (np. Wszechkamień).
    • Dominujący wybór ― niektóre runy zaburzają strukturę wyborów przez to, że są ogólnie zbyt silne w przypadku zbyt dużej grupy różnych typów bohaterów. (Zdobywca już kilka razy powodował takie sytuacje w przeszłości).
    • Problemy z jakością rozgrywki ― podobnie jak w przypadku przedmiotów, runy mogą niekorzystnie wpływać na ważne aspekty rozgrywki. Płaszcz Nimbu to najświeższy przykład ― przełamywał zamierzoną słabość wielu wojowników i obrońców, dając im zbyt duży dostęp do celów.

Zamierzamy ustanowić system wdrażania takich małych korekt, dzięki czemu większość z nich powinna zostać wprowadzona w trakcie trwania sezonu.

Reklama

Podziel się ze znajomymi!