Większe i skuteczniejsze kary dla osób wychodzących z gier


Redukcja szkodliwych zachowań w grze.


Depcząc po piętach naszej aktualizacji systemów behawioralnych z ostatniego tygodnia, pierwszy zestaw zmian pojawi się już w patchu 10.15. To dopiero ich początek, ale chcieliśmy szybko wprowadzić do gry kilka ulepszeń, pracując w międzyczasie nad obszerniejszymi udoskonaleniami.

Celowe umieranie

  • Wykrywanie — Staramy się wyregulować nasze bieżące systemy tak, aby bardziej rygorystycznie klasyfikowały zachowania wskazujące na celowe umieranie. W dalszym ciągu nie chcemy karać graczy za złą grę, ale wydaje się nam, że istnieje duża luka pomiędzy stosowanymi obecnie progami, a efektami złej gry. Konkretnie mówiąc, wykrywanie będzie o około 25% bardziej agresywne, czyli jeśli założymy, że wcześniej obejmowało zakres 0–100 gier, to teraz będzie obejmować zakres 0–75 gier (to kwestia bardziej złożona niż Z/Z/A, więc przedstawione liczby są celowo nierealistyczne, abyście nie brali ich dosłownie).
  • Kary — Na razie pozostają bez zmian. Gracze przyłapani na celowym umieraniu otrzymają natychmiast 14-dniowego bana, który zmieni się w surowszą karę, jeśli zostaną wykryci przez system wielokrotnie.

Opuszczanie gry i brak aktywności

  • Wykrywanie — Ulepszamy wykrywanie celowego braku aktywności, a szczególnie przypadków, gdy gracz co jakiś czas wykonuje ruch, aby uniknąć wykrycia przez aktualny system wykrywania braku aktywności.
  • Kary — Gdy gracz opuszcza grę lub jest nieaktywny i nie próbuje ponownie nawiązać połączenia, automatycznie zostanie mu przypisana porażka, nawet jeśli jego drużyna wygra w danej grze.
  • Kary — Będziemy bardziej rygorystycznie nakładać kary za opuszczanie gry. Karny czas oczekiwania w kolejce będzie nakładany po znacznie mniejszej liczbie odnotowanych wykroczeń polegających na braku aktywności. Im częściej gracz będzie opuszczać grę, tym dłuższy będzie karny czas oczekiwania w kolejce.

Kolejne kroki: planujemy dalsze aktualizacje naszych systemów wykrywania

  • Rozpoznawanie bardziej złożonych przypadków, gdy na przykład gracz zaczyna grę normalnie, ale w pewnym momencie postanawia zacząć celowo umierać.
  • Wyszukiwanie przypadków, gdy gracze znajdują sposoby omijania systemów wykrywania i „balansują na krawędzi”, aby nie dać się złapać, psując jednocześnie grę (tak jak w przypadku problemu wykonywania okazjonalnych ruchów, który rozwiązujemy w patchu 10.15).
  • Odświeżenie systemu kar poprzez zwiększenie ich wariantów, aby reagować wcześniej, pozostając jednocześnie fair wobec graczy, oraz stworzenie większego zróżnicowania kar za poszczególne rodzaje zachowań psujących grę w przypadkach, gdy naruszenia się powtarzają.


Podziel się ze znajomymi!