Wymuszona zmiana nazwy użytkownika – Riot wyjaśnia


Dlaczego muszę zmienić nazwę użytkownika, chociaż wybrałem ją jako pierwszy?


Dlaczego nie zrobiliście tak, żeby to najstarsze konto (lub to, na które logowano się najpierw) mogło zachować nazwę logowania?

Zastanawialiśmy się nad tym, ale pociągałoby to za sobą masę innych problemów.

Powiedzmy, że ty i inna osoba macie taką samą nazwę użytkownika, ale ty wybrałeś ją jako pierwszy. Po uruchomieniu systemu unikalnych nazw użytkowników nie byłoby sposobu, aby system logowania rozpoznał, które konto przypisać do podanej nazwy użytkownika. Czy logujesz się ty, gracz, który wybrał ją jako pierwszy, czy to ta druga osoba?

Jedynym sposobem byłoby zmiana nazwy konta tej innej osoby w jej imieniu, ale to pociągałoby za sobą ryzyko zablokowania graczom dostępu do ich kont na zawsze. Wyobraź sobie, że nie wiedząc o „odgórnej” zmianie swojej nazwy użytkownika, próbujesz zalogować się za pomocą nazwy użytkownika, której zawsze używałeś, i raz za razem otrzymujesz komunikat „niewłaściwe hasło”, ponieważ system logowania uważa, że próbujesz zalogować się na konto innej osoby. A jeśli nie masz dostępu do adresu e-mail powiązanego ze swoim kontem, nawet nie będziesz w stanie odzyskać nowej nazwy użytkownika (a po pierwsze nie otrzymasz powiadomienia o samej zmianie nazwy).

Co dzieje się z kontami Riot? Dlaczego muszę zmienić nazwę użytkownika, za pośrednictwem której loguję się na konto League?

Odpowiedź krótka: Musimy zaktualizować system kont, żeby uruchomić nowe gry. Gdy ta aktualizacja wejdzie w życie, gracze mający nazwy logowania, które nie są globalnie unikalne (np. ktoś inny w innym regionie korzysta z takiej samej nazwy), mogą spodziewać się problemów, więc poprosiliśmy wszystkich graczy, których nazwy użytkownika się dublują, aby je zmienili. Dotyczy to tylko nazwy użytkownika używanej do zalogowania się na konto League. Zmiana nie ma wpływu na imię przywoływacza.

Odpowiedź długa: Przygotowując się do uruchomiania nowych gier, musimy przebudować system kont. Stary system łączył konta z konkretnymi regionami, co oznacza, że nie moglibyśmy wypuścić innej gry, jeśli nie byłaby podzielona na takie same regiony jak League of Legends. To stanowiło pewien problem, ponieważ w przyszłych grach może pojawić się inna konfiguracja regionów.

Aby rozwiązać ten problem, każdy gracz musi mieć unikalną nazwę użytkownika, a aktualnie na serwerach jest mnóstwo duplikatów. Po aktywacji systemu unikalnych nazw użytkowników osoby, których nazwa użytkownika jest zdublowana, nie będą mogły się zalogować. Próbowaliśmy opracować inny sposób działania systemu, ale nie udało się nam znaleźć rozwiązania, które byłoby niezawodne, bezpieczne i zrównoważone w przypadku gier przeznaczonych na wiele platform.

Chcielibyśmy, żeby ta zmiana była mniej bolesna i niewygodna. Wiemy, że konieczność zmiany części swojej tożsamości gracza, nawet jeśli jest to tylko ta część, której nie widzi nikt inny poza nami, jest wkurzająca. Prosimy was o zmianę aktualnych danych logowania teraz — przed aktywacją systemu unikalnych nazw użytkowników — aby wasze wrażenia podczas korzystania z innych gier były jak najlepsze. Wiemy, że ten proces nie spełnia waszych oczekiwań, i szczerze mówiąc, nie spełnia też naszych. Pracujemy ciężko, aby upewnić się, że nasz nowy system uwzględnia, na ile to możliwe, wszystkie przyszłe wymagania, i uniknąć powtórzenia się podobnej sytuacji.

Mamy też nadzieję, że możliwość zapisu nazwy użytkownika i hasła wraz z opcją automatycznego logowania trochę ułatwi wam życie. Ponadto badamy możliwość logowania się za pomocą adresu e-mail zamiast nazwy użytkownika, o co wielu graczy nas prosiło. A jeśli chodzi o tych, którzy są niezadowoleni z nazwy użytkownika, którą wybrali w ramach zmiany, planujemy, żebyście mogli ponownie zmienić dane logowania na początku przyszłego roku.


Podziel się ze znajomymi!