Testy na serwerze PBE sprawiają, że twórcy mają możliwość przekonania się, czy zmiany te sprawdzą się w rzeczywistości i jak się okazuje, obecny system posiada jeszcze wiele niedociągnięć, ale przed nami jeszcze około dwóch tygodni testów.
Nadchodzące zmiany bazujące na testach PBE
- Mniej lokalizacji Blast Cone
Testowaliśmy różne lokalizacje Blast Cone, głównie w porównaniu do pierwszej iteracji roślin, dzięki czemu wyciągnęliśmy wnioski, czy zmiany te są trafione. Niektóre z tych miejsc są odpowiednie, jednak duża liczba możliwych miejsca odrodzenia się, sprawia że trudno jest to przewidzieć.
- Limit do 2 Blast Cone na ćwiartkę
W przypadku limitu wynoszącego 3, roślin było zdecydowanie zbyt dużo, biorąc pod uwagę odległość ich dzielącą.
- Czas wzrostu zostanie zwiększony do 60 sekund z 30
Planujemy zwiększenie czasu wzrostu kolejnych roślin, w celu poprawienia planowania ich pojawienia się.
- Obniżenie częstości odradzania roślin
Częstotliwość pojawiania się roślin była zbyt duża, powodując częstsze interakcje niż zakładano, a zatem miało to zdecydowanie większy wpływ na grę niż pożądaliśmy.
- Wizualna polerka
Od strony graficznej pozostało jeszcze kilka elementów (ikony na minimapie i ikony po kliknięciu na roślinę).
Inne problemy, które śledzimy i przygotujemy zmiany w razie potrzeby
- Rozbieżność między bohaterami zasięgowymi i melee
Nie zostało to jeszcze udowodnione, ale niemal pewne jest to, że rośliny będą korzystniejsze w przypadku bohaterów zasięgowych. W razie potrzeby zdecydujemy się na zmniejszenie zasięgu i bliskość porównywalną do latarni Thresha, pozwalającą na interakcje, ale nie podstawowy atak.
- Losowa decyzja o wynikach
Chcemy w tej losowości stworzyć szereg sytuacji, w których decyzję graczy zdecydują o wynikach. Jeżeli losowość będzie miała większy wpływ na sytuację, dodamy timery, a także lokalizację, do czasu kiedy gracze zapamiętają możliwe lokalizację roślin.
- Interakcja roślin nadal jest zbyt częsta
Nadchodzące zmiany mogą nadal sprawić, że rośliny będą zbyt wpływowe. Zwiększa to interakcje między graczami, w szczególności dżunglerami. Będziemy nadal eksperymentować w tempie odradzania, a także ich maksymalnej ilości na ćwiartce.